Kehtaisitko ilmaista tuntemattomalle äidille ettet ymmärrä hänen lapsensa hiusmallia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Tänään leikkipuistossa joku tuntematon nainen sanoi minulle näin, lastani katsellen: Kyllä on lapsellasi ihanat, pitkät hiukset, harmi vaan että nuo ovat pojalla. Kun olin ihan että :O , hän sanoi että niin no, kyllähän nykyään näkee pojillakin joskus pitkiä hiuksia, ja hän oli hyvin vaivautunut. Naurahdin vaan, että pidetään nuo pitkät kiharat ainakin siihen asti kunnes poika itse osaa sanoa että haluaa ne lyhyemmiksi.

Ymmärrän että moni on sitä mieltä ettei pojille/miehille sovi pitkä tukka. Minä en kyllä vaan itse ainakaan kehtaisi/tuntisi mitään tarvetta sanoa asiaa ihan tuntemattomalle. :O

Jokaisella on oma mielipiteensä ihan kaikissa asioissa, eikä se ole välttämättä sen huonompi kuin jonkun toisenkaan.

Otsatukan ehkä voisi jossain vaiheessa pojalle leikkuuttaa, ja lyhyiksi sitten vasta kun itse sanoo että sellaiset haluaa.=)

[QUOTE="vieras";24125167]No mikä yllätys tuo oli? Täälläkin on palsta täynnä tynnyrissä kasvaneita.[/QUOTE]

Ei se mikään yllätys ollutkaan ettei kaikki niistä pidä, mutta aika outoa mennä se sanomaan suoraan. Kun ei mielestäni se kuulu hyviin tapoihin. En kuitenkaan loukkaantunut, olin lähinnä huvittunut tuosta kommentista.

Heh, meidän poikaa luullaan AINA tytöksi, oli millaiset vaatteet hyvänsä. Nykyään huutelen häntä esim. leikkipuistoissa usein etunimeltä juuri siksi, ettei asia jäisi epäselväksi. :D

Olen tehnyt samalla tavalla, vaikka en käsitäkään miten kukaan voi meidän poikaa tytöksi luulla :D Asia ei siis haittaa minua, naurattaa kyllä. Saa nähdä jatkuuko sama tulevaisuudessa ja mitä poika itse siihen sanoo. Siiliä en hänelle kyllä tahtoisi...

Heh, meidän poikaa luullaan AINA tytöksi, oli millaiset vaatteet hyvänsä. Nykyään huutelen häntä esim. leikkipuistoissa usein etunimeltä juuri siksi, ettei asia jäisi epäselväksi. :D

Ja sua asia vaan naurattaa? Minkä ikäinen lapsesi on? Mitäs luulet, että lapsi tykkää, kun häntä luullaan tytöksi? Mitäs jos esim sun mies pakottais sut vetämään pään kaljuksi ja kaikki luulis sinua mieheksi?

[QUOTE="vieras";24125185]En sanoisi muille mitään vaikka pitkät hiukset ovatkin miehillä ja pojilla ruminta mitä tiedän.[/QUOTE]

Niinpä, saahan niin ajatella ja moni ajatteleekin, eikä siinä mitään pahaa ole, kun makuja on niin monenlaisia.

Minä voin tässä paljastaa, etten voi sietää pojilla/ miehillä liian trendikkäitä ja laitettuja kampauksia, raidat ovat minusta varsinkin jotain kamalaa. Tykkään kaljusta, siilistä, pitkästä tukasta tai mahdollisimman simppelisti ja luonnollisesti leikatusta lyhyestä tukasta miehellä.

Elämä on :) Meillä on kahdella pojalla pitkät hiukset, kahdella lyhyet ja yhdellä irokeesi! Varmaan on ihmiset noistakin vaikka mitä mieltä. onneksi mulla ei oo aikaa miettiä moista :)

Alkuperäinen kirjoittaja ihme äitejä;24125213:
Ja sua asia vaan naurattaa? Minkä ikäinen lapsesi on? Mitäs luulet, että lapsi tykkää, kun häntä luullaan tytöksi? Mitäs jos esim sun mies pakottais sut vetämään pään kaljuksi ja kaikki luulis sinua mieheksi?

Kaksivuotias. Miksi sen pitäisi olla kamalaa että tuon ikäistä kikkarapäätä luullaan tytöksi? Ei se minua haittaa ollenkaan, eikä vielä lastakaan.

Ei tuo niin vakava asia ole. Eri asia sitten myöhemmin, kun poika alkaa ymmärtää.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niinpä, saahan niin ajatella ja moni ajatteleekin, eikä siinä mitään pahaa ole, kun makuja on niin monenlaisia.

Minä voin tässä paljastaa, etten voi sietää pojilla/ miehillä liian trendikkäitä ja laitettuja kampauksia, raidat ovat minusta varsinkin jotain kamalaa. Tykkään kaljusta, siilistä, pitkästä tukasta tai mahdollisimman simppelisti ja luonnollisesti leikatusta lyhyestä tukasta miehellä.

Eli olet juuri itse samanlainen, kuin nuo äidit joita arvostelit :D

En sanoisi mitään, mutta en kyllä arvosta tätä nykyajan trendiä, että annetaan pojan vauvatukan kasvaa "pitkäksi tukaksi", ja sitten naureskellaan palstalla kuinka poikaa aina luullaan tytöksi. Ensinnäkään ne liehuletit eivät useimmallakaan pojalla ole kivannäköiset, eikä se ole ihanan suloista, että poikaa luullaan tytöksi. Useimmiten näistä pojista tulee vain mieleen, että a) poika tarttis hiustenleikkuun ja b) äiti on hurahtanut tähän trendipelleilyyn, jonka mukaan on södeä, olla genderblender jo 2-vuotiaana.

Oletteko kysyneet pojiltanne, haluavatko he näyttää tytöiltä eli onko kiva, että luullaan koko ajan tytöiksi?

Hyväksyisin trendin ehkä paremmin, jos yhtä lailla täällä mammat kertoisivat ylpeinä, kuinka heidän Jessicaansa taas luultiin pojaksi. Oletteko kuulleet yhdenkään äidin ilahtuneena kertovan tällaista? Niinpä...

Pojat on ihania ihan omina itseinään ja poikina, ei siihen tarvita liehulettiä "söpöyttä" antamaan.

Olen tehnyt samalla tavalla, vaikka en käsitäkään miten kukaan voi meidän poikaa tytöksi luulla :D Asia ei siis haittaa minua, naurattaa kyllä. Saa nähdä jatkuuko sama tulevaisuudessa ja mitä poika itse siihen sanoo. Siiliä en hänelle kyllä tahtoisi...

Samaa mietin itse, mitenhän päiväkodissa, jonne hän menee ensi kuussa. Jos hänelle tulee asiasta haittaa siellä, tottakai hiukset lähtevät. Ponnarilla aion pitää aika usein, mutta kyllä häntä monesti luullaan tytöksi siltikin, vaikka olisi matalalla oleva ponnari ja tosi poikamaiset vaatteet.

En kehtaisi, edes silloin, kun lapsella on etutukka, joka alkaa takaraivolta. Vaikka en ymmärrä, niin miksi puuttuisin asiaan, johon ei ole neuvoani kysytty? Samoin aikuisten tukkatyyleistä pysyn vaiti, ellei jollain ole oikein ihana tukka tai ellei minulta kysytä suoraan, että mitä mieltä olen.

[QUOTE="kolme lasta";24125245]En sanoisi mitään, mutta en kyllä arvosta tätä nykyajan trendiä, että annetaan pojan vauvatukan kasvaa "pitkäksi tukaksi", ja sitten naureskellaan palstalla kuinka poikaa aina luullaan tytöksi. Ensinnäkään ne liehuletit eivät useimmallakaan pojalla ole kivannäköiset, eikä se ole ihanan suloista, että poikaa luullaan tytöksi. Useimmiten näistä pojista tulee vain mieleen, että a) poika tarttis hiustenleikkuun ja b) äiti on hurahtanut tähän trendipelleilyyn, jonka mukaan on södeä, olla genderblender jo 2-vuotiaana.

Oletteko kysyneet pojiltanne, haluavatko he näyttää tytöiltä eli onko kiva, että luullaan koko ajan tytöiksi?

Hyväksyisin trendin ehkä paremmin, jos yhtä lailla täällä mammat kertoisivat ylpeinä, kuinka heidän Jessicaansa taas luultiin pojaksi. Oletteko kuulleet yhdenkään äidin ilahtuneena kertovan tällaista? Niinpä...

Pojat on ihania ihan omina itseinään ja poikina, ei siihen tarvita liehulettiä "söpöyttä" antamaan.[/QUOTE]

No tuo on sinun mielipiteesi, ja sulla on siihen oikeus, niinkuin meilläkin joiden pojilla saa tukat kasvaa. =)

[QUOTE="kolme lasta";24125245]En sanoisi mitään, mutta en kyllä arvosta tätä nykyajan trendiä, että annetaan pojan vauvatukan kasvaa "pitkäksi tukaksi", ja sitten naureskellaan palstalla kuinka poikaa aina luullaan tytöksi. Ensinnäkään ne liehuletit eivät useimmallakaan pojalla ole kivannäköiset, eikä se ole ihanan suloista, että poikaa luullaan tytöksi. Useimmiten näistä pojista tulee vain mieleen, että a) poika tarttis hiustenleikkuun ja b) äiti on hurahtanut tähän trendipelleilyyn, jonka mukaan on södeä, olla genderblender jo 2-vuotiaana.

Pojat on ihania ihan omina itseinään ja poikina, ei siihen tarvita liehulettiä "söpöyttä" antamaan.[/QUOTE]

200 vuotta sitten kaikki lapset puettiin mekkoihin. Siis ihan kaikki, hiuksistakaan ei heti voinut päätellä kumpi on kyseessä. Olemme siis ap:n kanssa moderneja.

muoks. Siis yläluokkaiset lapset puettiin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä