Kehtaanko soittaa päiväkotiin ja kysyä milloin voisi tuoda lapsen hoitoon....

poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Alkuperäinen kirjoittaja työ ei voi olla tärkeempi:
et voi viedä tartuttaa muut ihan varmasti malttakaa hoitaa kotona kunnolla
Mä en olekkaan töissä, vaan koulussa, ja mun kurssit menee mönkään ku en ole paikalla, kursseilla jossa on pakollinen läsnäolo.
Mene ihmeessä. Hysteriaa Noro-viruksen takia ei kannata lietsoa. Kyllä ne soittaa päiväkodista jos jotakin ilmenee. Tauteja siellä liikkuu kuitenkin koko ajan.
Mistähän johtuu että liikkuu :whistle:
Ihan vaikka siitä, että lapsi on aamulla terve ja vaikka iltapäivällä sairas. Silloin on jo tietämättään tartuttanut koko ryhmän. URPO!

Ite oot urpo. Usein siinä kyllä käy niin, että lapsi tulee puolikuntoisena hoitoon, ja jatkon tietää jokainen. Tuollainen ajattelu juuri on peestä "vie vaan, kun onhan siellä muutenkin tauteja, ei haittaa jos vielä onkin kipeä, kyllä sieltä sitten soitetaan"
Minäpä sanon kolmen lapsen kokemuksella, että hyvin harvoin aamulla näkee päivän mittaan sairastuneesta lapsesta, että tämä on tulossa sairaaksi. Aamulla kun lapset eivät ole täydessä vauhdissa muutenkaan, kuumekaan ei ole noussut. En minä ainakaan voi jäädä varuiksi kotiin lapsen kanssa 9.5 kertaa kymmenestä olisin jäänyt ihan turhaan kotiin.

On toki niitäkin tapauksia, joita itsekin ihmettelen. Esim. viime viikolla yksi poika tuotiin päiväkotiin räkäisenä ja itkevänä, veli meni mummin luo hoitoon, kun oli kuumetta. No nyt meillä sitten ollaan kolmatta päivää kotona, potemassa mitä ilmeisemmin samaa pöpöä. Sen kuntoista lasta en siis itse olisi hoitoon laittanut.

Sama pätee sairauden loppu päästä. Eli työpaikalta ei voi olla loputtomiin pois, vaikka me odotetaan se kuumeeton päivä. Itse saankin ihmetellä, menenkö itse töihin huomenna, vai lääkäriin hakemaan itselleni sairaslomaa, päivät kun on käytetty nyt. Vai jääkö mies hoitamaan lapsia, jos minä en lekurin mielestä ole sairas. Kuume mittari näyttää siis itsellänikin 37.5.

Esim. kuulemma tän nykyisen influenssan, jota epäilen nyt meillä sairastettavan jälkeen kuulemma yskitään 3 viikkoa. Koska sinun mielestäsi meidän lapset saavat siis mennä hoitoon?
 
Koko ketjua en lukenut, mutta Helsingin Kaupunki on antanut päiväkoteihin ohjeistuksen että kotona olisi oltava kaksi oireetonta vuorokautta. Eli jos poikasi on viimeyönä vielä oksentanut, ei tämä vuorokausi ole oireeton. Huomisesta alkaa ensimmäinen oireeton vuorokausi ja toinen sitten seuraava. ELi hoitoon voisit viedä tämän ohjeistuksne mukaan vasta ensi viikolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Tohon tautien kiertämiseen kommentoisin hitusen. Elikkäs jo aiemmin mainittu noro tarttuu 1-3 viikkoa oireiden jälkeen. Eli lapsi olisi täysin terve, mutta mahdollinen tartuttaja.

Kuinka moni voisi olla töistä tai koulusta poissa kolme viikkoa?
Ja palstan tyyliin tartut just siihen tautiin, joka sattuu tarttumaan pitkään. Ei perus ykätauti tartu noin, eikä flunssat. Noro tarttuu ja muutama muu, valtaosa ei. Eli näiden pitkään tarttuvien kans mennään samoilla konsteilla. Lapsen etua ja lasten etua ajatellen. Terveisin lastentarhanope, jolla omat lapset on juuri nyt kipeinä.
 
Minuakin harmittaa ihan jo toipilaan lapsen takia ne vanhemmat jotka vievät lapsen hoitoon ennen kuin on ehtinyt edes parantua.
Ja se vasta harmittaakin jos joku vie kauppaan lapsen joka on viime yönä oksentanut? :eek: :eek: :eek:

Kuinkas olisitte ne ruoat ja lääkkeet saaneet jos poika oksentaisi edelleen? :whistle:
 
pph
Eipä se oikein ole, että viet viimeyönä oksentaneen lapsen huomenna hoitoon.
Minä en enää ota vastaan. Vasta vatsatautien jälkeen kun on 48h ollut oireeton, niin sitten.
Kävipä nimittäin pariinkin otteeseen niin, että lapsi tuodaan hoitoon aamulla, sanotaan että la-su yön oksenteli,mutta ei enää sunnuntaina ollenkaan...Juu..Vaan molemmilla kerroilla sai oma perheeni sitten kys. mahataudin, ja tämä äiti KEHTASI alkaa mulle nillittämään että "no voi että sentään..kun TAAS joudutaan sit sinne varahoitoon..ja nirinari..ei meitä haittaa vaikka teil omat oksentaa, meil on ollut se jo..kylhän ne nyt sit voi tulla teille..eiks nii..?"
ARRGHH!! Juu ei voi. Kiitos taudista, me toivumme nyt koko porukka ihan rauhassa ainakin nämä 4 päivää. Kiitos ja hei.
 
minä
Meillä on ollut nyt sellaista vatsatautia,että oksentelua kerran pari jos ollenkaan ja vasta parin päivän päästä alkanut ripulointi.Mutta tosi helpolla selvitty tässä taudissa.Terveet koululaiset toki koulussa ja kerholainen kerhossa oireiden mentyä ohi.Ei koko perhettä voi eristää vaikka vatsatautia olisikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Alkuperäinen kirjoittaja työ ei voi olla tärkeempi:
et voi viedä tartuttaa muut ihan varmasti malttakaa hoitaa kotona kunnolla
Mä en olekkaan töissä, vaan koulussa, ja mun kurssit menee mönkään ku en ole paikalla, kursseilla jossa on pakollinen läsnäolo.
Mene ihmeessä. Hysteriaa Noro-viruksen takia ei kannata lietsoa. Kyllä ne soittaa päiväkodista jos jotakin ilmenee. Tauteja siellä liikkuu kuitenkin koko ajan.
Mistähän johtuu että liikkuu :whistle:
Ihan vaikka siitä, että lapsi on aamulla terve ja vaikka iltapäivällä sairas. Silloin on jo tietämättään tartuttanut koko ryhmän. URPO!

Ite oot urpo. Usein siinä kyllä käy niin, että lapsi tulee puolikuntoisena hoitoon, ja jatkon tietää jokainen. Tuollainen ajattelu juuri on peestä "vie vaan, kun onhan siellä muutenkin tauteja, ei haittaa jos vielä onkin kipeä, kyllä sieltä sitten soitetaan"
Minäpä sanon kolmen lapsen kokemuksella, että hyvin harvoin aamulla näkee päivän mittaan sairastuneesta lapsesta, että tämä on tulossa sairaaksi. Aamulla kun lapset eivät ole täydessä vauhdissa muutenkaan, kuumekaan ei ole noussut. En minä ainakaan voi jäädä varuiksi kotiin lapsen kanssa 9.5 kertaa kymmenestä olisin jäänyt ihan turhaan kotiin.

On toki niitäkin tapauksia, joita itsekin ihmettelen. Esim. viime viikolla yksi poika tuotiin päiväkotiin räkäisenä ja itkevänä, veli meni mummin luo hoitoon, kun oli kuumetta. No nyt meillä sitten ollaan kolmatta päivää kotona, potemassa mitä ilmeisemmin samaa pöpöä. Sen kuntoista lasta en siis itse olisi hoitoon laittanut.

Sama pätee sairauden loppu päästä. Eli työpaikalta ei voi olla loputtomiin pois, vaikka me odotetaan se kuumeeton päivä. Itse saankin ihmetellä, menenkö itse töihin huomenna, vai lääkäriin hakemaan itselleni sairaslomaa, päivät kun on käytetty nyt. Vai jääkö mies hoitamaan lapsia, jos minä en lekurin mielestä ole sairas. Kuume mittari näyttää siis itsellänikin 37.5.

Esim. kuulemma tän nykyisen influenssan, jota epäilen nyt meillä sairastettavan jälkeen kuulemma yskitään 3 viikkoa. Koska sinun mielestäsi meidän lapset saavat siis mennä hoitoon?
Sitten kun yleiskunto sallii. Meillä on juuri tuo influenssa 6. päivää menossa, huomenna "pitäisi" mennä lasten hoitoon. Kuumetta ei ole. Yskä on tosi paha molemmilla, joten eivät mene tällä viikolla hoitoon. Ensi viikolla toivottavasti jo, ellei tartte hakea pojalle lääkekuuria keuhkoputkentulehdukseen kuten ennen joulua. Viime syksynä ravattiin yskän takia lääkärissä, kesti 5 viikkoa, mutta s-lomaa siitä ei vietetty ennen kuin meni keuhkoputkiin. Lääkäri tutki ja määräsi yskänlääkettä aiemmin, muuta ei kuulemma asialle mahda.

Ja tuo kommenttini sairaiden lasten tuomisesta hoitoon koskee juuri sitä, että selvästi näkee, ettei lapsi ole kunnossa, mutta viedään silti hoitoon. Tai on oksennellut edellisenä päivänä jne. Tai vastoin lääkärin/pk:n antamia ohjeita. Eri asia edelleen on se, että lapsi sairastuu kesken päivän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
eikö teidän kaapeissa ole koskaan muuta kuin mehua ja banaania ? :ashamed: * kun sanoit et kaapit on tyhjinä ja noita lähdet hakemaan * :ashamed: :ashamed: :snotty:
Hei, oikeesti :D Mä en kuitenkaan kauppalistaani ala tänne kirjoittamaan mitä sain 50e kaupasta, joo kyllä meillä on ja mehua ei ole ikinä meillä!!! koska sitä ei juoda, muuta kun silloin jos poitsu on kipeä.

Että kaupassa oli käytävä ja sillä siisti. =)
 
Sanokaas mulle sitten, jos poika on syönyt tosi hyvin ja kaikki pysynyt sisällä, gefilus tuotteita antanut vaan ja tietty ruokaa... leikkii tuolla ihan niinkun normaalistikkin. ei ole väsynyt, ei kuumeinen... Niin onko se nyt sitten niin että pitäs istua huominen päivä sisällä, ja katsoa kun poika saa itku raivareita kun ei pääse ulos :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Sanokaas mulle sitten, jos poika on syönyt tosi hyvin ja kaikki pysynyt sisällä, gefilus tuotteita antanut vaan ja tietty ruokaa... leikkii tuolla ihan niinkun normaalistikkin. ei ole väsynyt, ei kuumeinen... Niin onko se nyt sitten niin että pitäs istua huominen päivä sisällä, ja katsoa kun poika saa itku raivareita kun ei pääse ulos :ashamed:
Yhäkin ehdotan että soitat sinne päiväkodille ja kysyt. Nehän sen tietää mikä heillä on käytäntönä, ei me ympäri suomea (ja pohjoismaita) olevat palstalaiset.

Meillä muuten kuopus paranee aina nopeasti ja suurinpiirtein kiipeilee seinille kun ei pääse ulos touhuamaan. Kuitenkin heikomman isoveljen takia on joutunut useita päiviä viettämään sisällä parannuttuaankin. Tylsäähän se on mutta kyllä siitäkin selviää, täytyy vaan yrittää keksiä jotain tekemistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Sanokaas mulle sitten, jos poika on syönyt tosi hyvin ja kaikki pysynyt sisällä, gefilus tuotteita antanut vaan ja tietty ruokaa... leikkii tuolla ihan niinkun normaalistikkin. ei ole väsynyt, ei kuumeinen... Niin onko se nyt sitten niin että pitäs istua huominen päivä sisällä, ja katsoa kun poika saa itku raivareita kun ei pääse ulos :ashamed:
ehkä sitä voi huomenna käydä pihalla hetken, mutta en kyllä päiväkotiin lähtis muita lapsia tartuttamaan...
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Alkuperäinen kirjoittaja työ ei voi olla tärkeempi:
et voi viedä tartuttaa muut ihan varmasti malttakaa hoitaa kotona kunnolla
Mä en olekkaan töissä, vaan koulussa, ja mun kurssit menee mönkään ku en ole paikalla, kursseilla jossa on pakollinen läsnäolo.
Mene ihmeessä. Hysteriaa Noro-viruksen takia ei kannata lietsoa. Kyllä ne soittaa päiväkodista jos jotakin ilmenee. Tauteja siellä liikkuu kuitenkin koko ajan.
Mistähän johtuu että liikkuu :whistle:
Ihan vaikka siitä, että lapsi on aamulla terve ja vaikka iltapäivällä sairas. Silloin on jo tietämättään tartuttanut koko ryhmän. URPO!

Ite oot urpo. Usein siinä kyllä käy niin, että lapsi tulee puolikuntoisena hoitoon, ja jatkon tietää jokainen. Tuollainen ajattelu juuri on peestä "vie vaan, kun onhan siellä muutenkin tauteja, ei haittaa jos vielä onkin kipeä, kyllä sieltä sitten soitetaan"
Minäpä sanon kolmen lapsen kokemuksella, että hyvin harvoin aamulla näkee päivän mittaan sairastuneesta lapsesta, että tämä on tulossa sairaaksi. Aamulla kun lapset eivät ole täydessä vauhdissa muutenkaan, kuumekaan ei ole noussut. En minä ainakaan voi jäädä varuiksi kotiin lapsen kanssa 9.5 kertaa kymmenestä olisin jäänyt ihan turhaan kotiin.

On toki niitäkin tapauksia, joita itsekin ihmettelen. Esim. viime viikolla yksi poika tuotiin päiväkotiin räkäisenä ja itkevänä, veli meni mummin luo hoitoon, kun oli kuumetta. No nyt meillä sitten ollaan kolmatta päivää kotona, potemassa mitä ilmeisemmin samaa pöpöä. Sen kuntoista lasta en siis itse olisi hoitoon laittanut.

Sama pätee sairauden loppu päästä. Eli työpaikalta ei voi olla loputtomiin pois, vaikka me odotetaan se kuumeeton päivä. Itse saankin ihmetellä, menenkö itse töihin huomenna, vai lääkäriin hakemaan itselleni sairaslomaa, päivät kun on käytetty nyt. Vai jääkö mies hoitamaan lapsia, jos minä en lekurin mielestä ole sairas. Kuume mittari näyttää siis itsellänikin 37.5.

Esim. kuulemma tän nykyisen influenssan, jota epäilen nyt meillä sairastettavan jälkeen kuulemma yskitään 3 viikkoa. Koska sinun mielestäsi meidän lapset saavat siis mennä hoitoon?
Noh meillä ollaan oltu viimeks hoidossa 30.12. eli kohta kuukauden päivät sitten ja ihan siks et on sairastettu ja oltu sen jälkeen puolikuntoisia. Ja itse siis olen vakitöissä. Hyvin olen saanut sairaslomaa kun olen sanonut, et lapset sairaita enkä ole nukkunut viikkoihin. Ongelma poissaolon oikeutuksesta on siis lääkärin todistuksessa.
 
Myrsky
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Sanokaas mulle sitten, jos poika on syönyt tosi hyvin ja kaikki pysynyt sisällä, gefilus tuotteita antanut vaan ja tietty ruokaa... leikkii tuolla ihan niinkun normaalistikkin. ei ole väsynyt, ei kuumeinen... Niin onko se nyt sitten niin että pitäs istua huominen päivä sisällä, ja katsoa kun poika saa itku raivareita kun ei pääse ulos :ashamed:
ehkä sitä voi huomenna käydä pihalla hetken, mutta en kyllä päiväkotiin lähtis muita lapsia tartuttamaan...
miksei sitä voi olla pihalla? Siinähän se tulis testattua onko jo siinä kunnossa et jaksaa herätä ajoissa ja touhuta pihalla normaalin päivärytmin mukaan.
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Sanokaas mulle sitten, jos poika on syönyt tosi hyvin ja kaikki pysynyt sisällä, gefilus tuotteita antanut vaan ja tietty ruokaa... leikkii tuolla ihan niinkun normaalistikkin. ei ole väsynyt, ei kuumeinen... Niin onko se nyt sitten niin että pitäs istua huominen päivä sisällä, ja katsoa kun poika saa itku raivareita kun ei pääse ulos :ashamed:
Mikä kynnys sulla on soittaa sinne päiväkotiin? Haluat mielummin täällä kysyä ja kysyä ja kysyä ja lukea vastauksia ja taas vastata ja vastata.
Soita sinne päiväkotiin ja ei tarvii tästä asiasta täällä enää jauhaa.
 
kannanottaja
Onko vieläkin näin tietämätöntä porukkaa palstalla??? Oksennustauti on aina noroa tai rotaa, jollei ole saanut kambylobakteeritartuntaa/salmonellaa/shigella-alkueläintartuntaa ruoasta. Joten noroa tai rotaa se on. Ja rota ois oireillu rajulla ripulilla, joten lähes tasa varmasti joku noron genotyyppi. Noron jälkeen pitää olla 48 h pois töistä paitsi 62 h eli 3 vrk hoito-/elintarviketyöstä tartuntavaaran takia. Ja kun kyse on alle kouluikäisestä lapsesta niin tartuntariski on suuri kun ei osata varoa käsi-suu -kontaktia. Joten soita vaikka mille lääkärille niin ohje on että kotona 2-3 vrk oireiden loppumisesta. Meillä pomon mies on oksennellu kolmatta vuorokautta eikä edes vesi pysy sisällä. Tartunta lienee peräisin erään työkaverin lapsesta, sillä työkaveri ja pomo sairastuivat perjantaina..
 

Soitin päiväkotiin, ja he olivat sitä mieltä.
Että voi tuoda jos tämä päivä ja yö menee niin että ei oireile mitenkään... ja että on virkeä.

No, eipä ole poika oireillut, ja on enemmän kun virkeä. Joten toivon,että kaikki menee tänään hyvin ja voi mennä huomenna päiväkotiin.
 
hemuli
Eilen kyselit samaa ja vastaa tänään samalla tavalla. Älä vie lasta hoitoon. Mieti omalle kohdalle, et jos päikkärin Villen-Juulian äiti haluaa viedä puoli kuntoisen Ville-Juulian hoitoon vaikka on vielä tauti tarttumis vaiheessa ja se tarttuu sinun Nico-Liisaan :headwall: ei oo reiluu ei.
Pöpöt leviäisi paljon vähemmän jos vanhemmat malttaisi hoitaa lapsensa kotona terveiksi eikä veisi hoitoon tautia levittämään.
 
Mä en voi käsittää, että viedään puolikuntoisena tarttuvaa tautia levittävä lapsi hoitoon, en en ja en. :/ Meillä sairasteltiin niin paljon, kun pikkunen oli tarhassa, siellä oli paljon just sellaisia vanhempia jotka toi lapsen tartuttamaan. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Soitin päiväkotiin, ja he olivat sitä mieltä.
Että voi tuoda jos tämä päivä ja yö menee niin että ei oireile mitenkään... ja että on virkeä.

No, eipä ole poika oireillut, ja on enemmän kun virkeä. Joten toivon,että kaikki menee tänään hyvin ja voi mennä huomenna päiväkotiin.
Opiskelen opettajaksi ja minulla on myös paljon läsnäoloa vaativia päiviä. Mutta aina, kun lapset ovat olleet sairaita poissaolot ovat onnistuneet hyvin. Tosin asia vaatii sen, että viitsii itse ottaa opettajiin yhteyttä ja kertoa poissaolostaan. Joskus olen saanut jonkun esseen kirjoitettavaksi, mutta usein on todettu että kotona siaraiden lasten kanssa on niin paljon rankempaa kuin luennolla/harjoittelussa ettei minun ole tarvinut tehdä mitään ylimääräistä. Eli kehottaisin sinua vain ottamaan koululle yhteyttä ja
pysykää kotona ensi viikkoon!
 

Yhteistyössä