Kehtaanko soittaa päiväkotiin ja kysyä milloin voisi tuoda lapsen hoitoon....

no
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Kun eilen illalla oksensi ja yöllä... tänään ei ole oksentanut.. että onko tosiaan niin että huomennakaan ei voi viedä?
Jos tänään ei oksenna voit huomenna viedä. Eihän sitä kukaan voi olla olla varalta töistä pois.
 
No,kun poika on niin täynnä virtaa ja leikkii niin reippaasti, haluaisi ulos, mutta voinko lähtee, pulkkailemaan...siis tehtäs vaan kävelylenkki.

Mulla on niin tärkee päivä huomenna koulussa, että mä toivon että ei alkaisi oksentamaan enään tänään...
 
Mä pitäisin vielä huomisen kotona. Jos tauti on noroa (sitä ei toki voi tietää ilman testiä ), pitäis olla pari oireetonta päivää kotona. Ja jos lähtee liian aikasin rajun taudin jäljiltä päiväkotiin riehumaan, voi tulla aikas heikko ja huono olo.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Alkuperäinen kirjoittaja työ ei voi olla tärkeempi:
et voi viedä tartuttaa muut ihan varmasti malttakaa hoitaa kotona kunnolla
Mä en olekkaan töissä, vaan koulussa, ja mun kurssit menee mönkään ku en ole paikalla, kursseilla jossa on pakollinen läsnäolo.
Mene ihmeessä. Hysteriaa Noro-viruksen takia ei kannata lietsoa. Kyllä ne soittaa päiväkodista jos jotakin ilmenee. Tauteja siellä liikkuu kuitenkin koko ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Alkuperäinen kirjoittaja työ ei voi olla tärkeempi:
et voi viedä tartuttaa muut ihan varmasti malttakaa hoitaa kotona kunnolla
Mä en olekkaan töissä, vaan koulussa, ja mun kurssit menee mönkään ku en ole paikalla, kursseilla jossa on pakollinen läsnäolo.
Mene ihmeessä. Hysteriaa Noro-viruksen takia ei kannata lietsoa. Kyllä ne soittaa päiväkodista jos jotakin ilmenee. Tauteja siellä liikkuu kuitenkin koko ajan.
Mistähän johtuu että liikkuu :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,mutta mites se voi olla noroa, jos kakka on ihan normaalia???? ja vatsaan ei koske yhtään, yleiskunto on hyvä, ei kuumetta, ei ripulia... leikkii autoila ja riehuu koiran kanssa, pää ihan hiestä märkänä......
Oksensi yöllä.

Meillä noro eteni siten, että ensin oli oksentelua noin 12 h, sitten oltiin "terveitä " jonkin aikaa, ja sitten vasta alkoi ripuli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,mutta mites se voi olla noroa, jos kakka on ihan normaalia???? ja vatsaan ei koske yhtään, yleiskunto on hyvä, ei kuumetta, ei ripulia... leikkii autoila ja riehuu koiran kanssa, pää ihan hiestä märkänä......
Olet aivan oikeassa! Normaaliin elämään vaan palaatte takaisin!
 
No,mutta ulos lähen ainakin kohta pojan kanssa, saa istua pulkassa, pakko käydä kaupassa... ja nyt ei autoa ole niin kävellen on mentävä... sitten tullaan takas kotiin lepäämään, ja tosiaan jos näyttää päivä menevän hyvin niin vien huomenna päiväkotiin. Tosiaan kyllä ne sieltä soittaa jos jotain tulee.. :)
 
vai niin
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Alkuperäinen kirjoittaja työ ei voi olla tärkeempi:
et voi viedä tartuttaa muut ihan varmasti malttakaa hoitaa kotona kunnolla
Mä en olekkaan töissä, vaan koulussa, ja mun kurssit menee mönkään ku en ole paikalla, kursseilla jossa on pakollinen läsnäolo.
Mene ihmeessä. Hysteriaa Noro-viruksen takia ei kannata lietsoa. Kyllä ne soittaa päiväkodista jos jotakin ilmenee. Tauteja siellä liikkuu kuitenkin koko ajan.
Mistähän johtuu että liikkuu :whistle:
Ihan vaikka siitä, että lapsi on aamulla terve ja vaikka iltapäivällä sairas. Silloin on jo tietämättään tartuttanut koko ryhmän. URPO!
 
Kehtaisin ja kysyinkin omien lasten kohdalta. Meillä sanotaan että 48h oireiden loppumisen jälkeen voi aikaisintaan tuoda hoitoon jos lapsi on muuten hoitokunnossa.

Siksi meillä nuo eilen jo ihan terveet lapsukaiset ovat tänään päiväkodin sijasta viimeyön töissä olleen äidin kanssa kotona... :whistle: Huomenna otan kyllä takaisin sen verran että tyttö saa mennä päiväkotiin ja pidän ihan vaan vapaapäivän itselleni miehen ja pojun lähtiessä risteilylle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,mutta ulos lähen ainakin kohta pojan kanssa, saa istua pulkassa, pakko käydä kaupassa... ja nyt ei autoa ole niin kävellen on mentävä... sitten tullaan takas kotiin lepäämään, ja tosiaan jos näyttää päivä menevän hyvin niin vien huomenna päiväkotiin. Tosiaan kyllä ne sieltä soittaa jos jotain tulee.. :)
Siis sä et anna viime yönä oksennelleen lapsen levätä edes tätä päivää kotona?

No joo, kukin tyylillään toki :headwall:
 
eilen illalla siis oksensi ekan kerran klo:20.00 ja muutaman kerran on siis oksentanut... Tuo poika ei ole yhtään kipeän oloinen, kun tuolleen riehuu tuossa... menee pitkin seiniä kirjaimellisesti..

Mutta me ulostaudutaan nyt :wave: ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
Alkuperäinen kirjoittaja työ ei voi olla tärkeempi:
et voi viedä tartuttaa muut ihan varmasti malttakaa hoitaa kotona kunnolla
Mä en olekkaan töissä, vaan koulussa, ja mun kurssit menee mönkään ku en ole paikalla, kursseilla jossa on pakollinen läsnäolo.
Mene ihmeessä. Hysteriaa Noro-viruksen takia ei kannata lietsoa. Kyllä ne soittaa päiväkodista jos jotakin ilmenee. Tauteja siellä liikkuu kuitenkin koko ajan.
Mistähän johtuu että liikkuu :whistle:
Ihan vaikka siitä, että lapsi on aamulla terve ja vaikka iltapäivällä sairas. Silloin on jo tietämättään tartuttanut koko ryhmän. URPO!

Ite oot urpo. Usein siinä kyllä käy niin, että lapsi tulee puolikuntoisena hoitoon, ja jatkon tietää jokainen. Tuollainen ajattelu juuri on peestä "vie vaan, kun onhan siellä muutenkin tauteja, ei haittaa jos vielä onkin kipeä, kyllä sieltä sitten soitetaan"
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,mutta ulos lähen ainakin kohta pojan kanssa, saa istua pulkassa, pakko käydä kaupassa... ja nyt ei autoa ole niin kävellen on mentävä... sitten tullaan takas kotiin lepäämään, ja tosiaan jos näyttää päivä menevän hyvin niin vien huomenna päiväkotiin. Tosiaan kyllä ne sieltä soittaa jos jotain tulee.. :)
Siis sä et anna viime yönä oksennelleen lapsen levätä edes tätä päivää kotona?

No joo, kukin tyylillään toki :headwall:
No,miten se on lepäämistä jos se tuossa riehuu??? kun leikkii koko ajan, ei sitä kiinnosta makaa vaan sohvalla kun ei hän halua. Sillä on niin paljon virtaa ja haluaa leikkiä... Tekeekö se musta huonon äidin jos mun lapseni haluaa leikkiä??

Vaikka on oksentanut? ja mä en saa ketään käymään mulle kaupassa,joten itse on mentävä, ja poika tahtoo ulos...

Kait mä sit olen huono äiti... :|
 
joopajoo
Alkuperäinen kirjoittaja Mammax1:
No,mutta mites se voi olla noroa, jos kakka on ihan normaalia???? ja vatsaan ei koske yhtään, yleiskunto on hyvä, ei kuumetta, ei ripulia... leikkii autoila ja riehuu koiran kanssa, pää ihan hiestä märkänä......

Noroon ei aina kuulu ripuli. Toiset sairastaa sen rajumpana, toiset lievempänä. Meillä lapsilla oli Noro (labrassa katottu et mikä pöpö, kun oireet kesti ja kesti), alko oksentamisella, ja vasta reilun vrk:den jälkeen alko ripuli.

Toki teet päätöksen itse, vietkö vai et. Mutta ei kannata ihmetellä, kun tautiepidemioista ei koskaan päästä eroon, kun lapset viedään puolikuntosena hoitoon. Ihminen erittää etenkin noro-virus pöpöä vielä oireiden loppumisenkin jälkeen...

Mä olen mahatautejen suhteen hysteerinen, varmaan siks et on omat lapset joutuneet kolme kertaa tiputukseen taudin takia! Enkä kovin hyvällä katso ihmistä, joka ei voi lastaan kuntoon asti kotona hoitaa, vaan tarttee tuoda heti tarhaan, kun vähänkin rupee toipuun...
 

Yhteistyössä