kehtaako neuvolaan änkeä koko perheen voimin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masukas

Vieras
tilanne siis se että ei saatu lapsia hoitoon. ja mies joutuu lähteä minua viemään neuvolaan. mahtaisi tulla kuuma kaikkien autossa odottaa ja ajattelin sitten jos mennään koko poppoo sinne neuvolaan. kyseessä siis äitiysneuvolan käynti. mutta kehtaako sinne kahden lapsen kanssa änkeytyä?

Mulla on ollut tässä raskaudessa lähes joka kerta lapset mukana,meillä tosin on lastenneuvola samassa,että ovat leikkineet siinä aulassa pääsääntöisesti.Miksi et kehtaisi ottaa lapsia mukaan?

Kehtaa ihan hyvin...mä meinaan änkeä tänään neuvolaan kolmen lapsen kanssa :)

Jos sulla on mies mukana, niin hän voi varmaan leikittää lapsia huoneen ulkopuolella jos niikseen.

meidän neuvolan leikkitilaan kyllä on aina mahtunut. siis mies on jäänyt lapsen kanssa sinne odottelemaan ja jossain vaiheessa ovat saaneet tulla kuuntelemaan vauvan sydänääniä.

Kyllä mä ainakin menisin. Meillä on mies ollut halukas tulemaan aina mukaan neuvolakäynneille kun olen odottanut näitä kahta ja en usko että seuraavankaan kohdalla asia muuttuu. Meillä ei ole lapsenvahteja omasta takaa. Meillä myös kiva neuvolantäti.

tuolla aulassa ei oikein ole mitään leikkipaikkaa. on toisen kunnan neuvola mihin nyt joudun menemään kun oma suljettu. tuoltakin osa suljettuna ja ei ole kun muutama penkki siinä aulassa. mitään puistoakaan ei ole siinä lähellä kun ajattelin että olisivat puistoon menneet siksi aikaa. kai se vaan on sitten mentävä koko porukalla kuuntelemaan vaavin ääniä:)

Tottakai koko perhe vaan mukaan! Jos näyttää siltä että asioiden juttelusta ei tule mitään niin lapsethan voi mennä aulaan siksi aikaa tai sitten vaikka joitain kirjoja mukaan, joita saavat neuvola-ajan katsella vaikka siellä samassa huoneessa. Minua ei ainakaan haittaa mikäli neuvolaan tulee koko perhe, päinvastoin pääsee paremmin tutustumaan koko perheeseen ja osaa tarvittaessa antaa neuvojakin paremmin kun on hyvä kokonaiskuva perheestä:)

Tai sitten pari kiinnostavaa kirjaa mukaan ja isukki lukee lapsille kirjoja.
Kyllähän sinne tosiaan saa lapsetkin ottaa mukaan, mutta jos yhtään on semmoista asiaa terkalle mistä haluaa tarkemmin jutella niin ei välttämättä onnistu nin hyvin kuin ilman lapsia.

Terkan huoneessa on myös hyvin paljon lapsia kiinnostavia asioita, mihin ei oikeastaan saisi koskea..

mulla ei oikeastaan ole tällä käynnillä mitään asiaa edes kun on ihan vieras neuvolantäti. eli käyn vain punnitukset ja mittaukset yms ja toivon että on mahdollisimman nopea reissu.

Jos kyseessä on tavallinen neuvolakäynti niin eihän se kauaa kestä. Kyllä sen ajan lapset jaksaa odottaa siellä aulassa isän kanssa vaikka jonkun oman lelun kanssa. Ja voihan koko perhe sinne terkan huoneeseen tunkea sitten kun sydänääniä kuunnellaan.

MIKSI?
miksi sinne pitää ottaa ylimääräsiä mukaan?
ärsytti ku mul oli aika korvalääkärille ja oli kiire. eiköhän sieltä sitte pamahtanu äiti, vauva ja kaks muuta riiviötä jotka alko temppuilemaan. siinä meni mun aikaa 10 min ku ne kakarat laahas siel lattialla. kiitti vaan, jätä ylimääräset kotiin.

Yhteistyössä