Kehitysvammaisten kanssa työskentelevät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uuno"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uuno"

Vieras
Miksi halusit/työskentelet juuri kehitysvammaisten kanssa? Mikä on työssäsi palkitsevinta ja mikä tekee siitä mielenkiintoista?

Itse olen valitsemassa lähihoitajan koulutusohjelmaa, ja haluaisin tietoa kehitysvammaisten kanssa työskentelystä koska tällä hetkellä se on kiinnostavin vaihtoehto! Kiitos!

Kehitysvammaisten lasten kanssa on varmaan palkitsevaa se, kun näkee heidän mahdollisesti kehittyvän jossain asiassa.

Aikuisten kanssa työskennellessä taas ei palkitse muu kuin palkkapäivä, ja sekin huonosti. Aggressiivisuus, taantuminen ja jokaisen asian toistaminen joka päivä aamusta iltaan tuottamatta tulosta vain ottaa, ei anna. Ja toimit ikään kuin vain palvelijana, laitoshuoltaja jne. Juu, olin ajautunut sellaiselle alalle mihin en ollut halunnut.

Ai niin, mitä sä kysyitkään...

Kannattaa valita mielenterveys- ja päihdepuoli. Antaa monipuolisemmat mahdollisuudet alalla työskentelyyn, voi työskennellä sekä kehitysvammapuolella että mielenterveys- ja päihdepalveluissa.

[QUOTE="Sirkkeli";28321813]Aikuisten kanssa työskennellessä taas ei palkitse muu kuin palkkapäivä, ja sekin huonosti. Aggressiivisuus, taantuminen ja jokaisen asian toistaminen joka päivä aamusta iltaan tuottamatta tulosta vain ottaa, ei anna. Ja toimit ikään kuin vain palvelijana, laitoshuoltaja jne. Juu, olin ajautunut sellaiselle alalle mihin en ollut halunnut.

Ai niin, mitä sä kysyitkään...[/QUOTE]

Minkäs sille kehari mahtaa jos ei opi uusia asioita ja eikö heidän elämä voi olla hyvää siitäkin huolimatta.....?

Kai sille aggressiivisuudellakin on joku syy, onko virikkeitä?

[QUOTE="huoh";28321915]Minkäs sille kehari mahtaa jos ei opi uusia asioita ja eikö heidän elämä voi olla hyvää siitäkin huolimatta.....?

Kai sille aggressiivisuudellakin on joku syy, onko virikkeitä?[/QUOTE]

Virikkeitä on kehitysvammaisille järjestetty paljon enemmänkin kuin ihan normipenskoille/aikuisille. Aggressiivisuuden syy on mielenterveyshäikkä, joka vaivaa valtaosaa kehareita. Aivot kun eivät ole normaalit.

Ja juu, ei kehari sille mitään voi, jos vain taantuu eikä opi. Mutta silti se on uuvuttavaa hoitajalle.

Yhteistyössä