Kehitysvammaiset ovat aikuisinakin vain isoja lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneksi normaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneksi normaali

Vieras
Olen esimerkiksi nähnyt ja kuullut, kuinka noin 50v kehitysvammainen nainen kiukuttelee noin 85v äidilleen kuin uhmaikäinen lapsi, kun äiti ei suostu ostamaan hänelle kaupasta karkkia eikä myöskään omaa kissaa vaikka kyseisen naisen mukaan hän haluaa ehdottomasti kissan, koska "Jonne-Hermannillakin on". Kyseinen kehitysvammainen kiukutteli kuin mikäkin 3-vuotias, hyvä ettei heittäytynyt kaupan lattialle itkemään ja potkimaan, kun ei saanut karkkia. Hänkin sentään oli vain lievästi kehitysvammainen mutta käyttäytyi kuin lapsi, joten mitenköhän vaikeammin kehitysvammaiset käyttäytyvät? Heidän käytöksensä taitaa olla samanlaista kuin vauvojen käytös.

Mikä kolmosaloitus? Tuo kehitysvammaisista kertova viesti on ensimmäinen, jonka olen koskaan tänne kirjoittanut.

Olet sitten aloittanut tai et, niin avauksesi kertoo yhtä paljon asennevammasta kuin toisten kehitysvammasta. Jos et ymmärrä, mitä kehitysvammaisuus tarkoittaa käytännössä, niin jospa perehtyisit edes pinnallisesti asiaan, ennenkuin munaat itsesi julkisesti.

Joo näinhän se on.
Kehitysvammaiset ovat älyllisesti lapsen tasolla. Joten tottakai se käyttäytyvät monesti kuin lapset.

En oikein tiedä mitä sanoa tuohon "vaikeasti vammaiset ovat vauvoja".
Jos tarkoitat tällä sitä, että he (vaikeasti/syvästi kehitysvammaiset) eivät osaa puhua, liikkua eivätkä syödä itse, niin olet siinäkin oikeassa.

Epäselvää minulle nyt on se, että mitä hait tällä aloituksella...

[QUOTE="Lotta";29945201]Joo näinhän se on.
Kehitysvammaiset ovat älyllisesti lapsen tasolla. Joten tottakai se käyttäytyvät monesti kuin lapset.

En oikein tiedä mitä sanoa tuohon "vaikeasti vammaiset ovat vauvoja".
Jos tarkoitat tällä sitä, että he (vaikeasti/syvästi kehitysvammaiset) eivät osaa puhua, liikkua eivätkä syödä itse, niin olet siinäkin oikeassa.

Epäselvää minulle nyt on se, että mitä hait tällä aloituksella...[/QUOTE]

Oman muka täydellisyyden nostamista ap selvästi haki, mutta ilmi tulikin idiotismi.

Olet sitten aloittanut tai et, niin avauksesi kertoo yhtä paljon asennevammasta kuin toisten kehitysvammasta. Jos et ymmärrä, mitä kehitysvammaisuus tarkoittaa käytännössä, niin jospa perehtyisit edes pinnallisesti asiaan, ennenkuin munaat itsesi julkisesti.

Kyllä minä tiedän, mitä kehitysvammaisuus on. Se on sitä, että ihminen on tyhmä kuin joku vitun rotta tai kuolleena syntynyt simpanssi.

No nauti nyt siitä normaalina olosta. Toivottavasti et joudu esim. auto-onnettomuuteen ja saa vakavaa aivovammaa. Siinä menee sitten arvot ja asenteet uusiksi, jos aivot enää siihenkään kykenevät.

Toisten heikkoudet saavat sinut tuntemaan itsesi vahvaksi?

Yhteistyössä