Kehä Ykkösen ruuhkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kettu ja pihlajanmarjat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kettu ja pihlajanmarjat

Vieras
Mikä pätkä Kehä Ykkösellä yleensä jumittaa pahiten? Mihin aikaan Kehä Ykkönen on eniten jumissa (aamulla Espooseen päin, illalla itään päin)?

Nyt ei vielä kunnon ruuhkia ole kun ihmisillä lomaa koulun alkuun asti, mutta kuukauden kuluttua tilanne on toinen ja talvi kolareineen tuo vielä omat haasteensa.

Asti kehää matkanneenna minusta aamuisin ruuhkat on pahimmat Espooseen päin ja iltaisin taas itään päin. Menen itse juuri päinvastoin ja monesti tätä kiitellyt että vastapuolella pahemmat ruuhkat. Pahimmat minusta lepuskin ja Tapiolan välillä..

Mihin kellonaikaan jumitus on pahinta aamulla (Espooseen päin)? Entä illalla (itään päin)? Tai siis mihin aikaan vielä pääsee ajamaan suht sujuvasti ja monen jälkeen pahin ruuhka on jo ohi? Puoli kahdeksan on varmasti ihan jumissa, entä puoli yhdeksältä?

Ehkä juuri 7.30-8.30, ma vähän myöhemmin ja pe vähän aiemmin. Itse lähden aina 7.15 Espoosta ja ehdin ruuhkan alta pois murtajia lähden 7.30 on ruuhkat jo pahemmat...takasin päin jos lähdentasan 16 on liikenne vielä suht sujuvaa mutta 16.30 pahenee..ja kehä 1: llä tapahtuu toooodella usein talvisin varsinkin kolari joten jos huono tuuri käy, jumitat todella pahasti. Nyt kun kehä 3 remontti on valmis, ole siirtynyt älyttömän sitä ja on huomattavasti nopeampi. Joten jos sulla on mahis mennä sitä kautta, suosittelen!! Mulla matka ihan sama kumpaa kautta tahansa...

Onko uusia kokemuksia? Nimenomaan aamulla länteen päin minuakin kiinnostaa. Tänään aamulla klo 7.45-8.00 mentiin 30km/h pätkällä Tuusulanväylä - Hämeenlinnan motari.

pyrin lähtemään ruuhkia ennen siis klo joskus jopa 5.40 (yleensä 6.15)-7.15. 7.15 tänään pääsin 20 minuutissa leppävaaraan kun Ruskeasannasta lähdin ajelemaan. Mutta normaalisti 7 on jo hitaita kohtia liikenteessä kehä1llä.

Iltapäivällä lähden max 14.30 ja oksti pääsee vielä silloin normaalisti.

Yhteistyössä