Kefaxin ja ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pampa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pampa

Vieras
Aloitin vasta kuurin ja maha on aivan sekaisin ja huono olo. Luin että aika monella mennyt ihan vakavaksi tuo ripuli. Pitäisikö lopettaa/vaihtaa valmiste vai odotella? Viikon verran olis tarkoitus popsia 3x päivässä.

On kyllä maitohappobakteereja.
Sain antibiootin ihottumaani, mutta ihottuma parani huomattavasti saatuani kortisonivoidetta.
Ën syö mielelläni antibioottikuureja ns. turhaan. (Olen huomannut että määräävät helposti niitä.)

Nyt vatsan mentyä sekaisin mietin jo lopettaisinko tähän.

http://www.google.fi/search?q=kefalosporiinit+aiheuttavat+crohnin+tautia&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=4CijU6PwGozGYK-ngJgG

kefexiniä olen syöny pari kertaa rintatulehdukseen ja aina on pitäny ottaa kunnon annokset maitohappobakteereja samaan aikaan. ilman maitohappobakteereja maha ollu ihan sekaisin. mutta hyvin on kuuri auttanut silloin, kun oon kuurin syöny. (minun kokemukksen mukaan nykyään ei enää määrätä antibioottikuureja turhan helposti, varmaan ollaan eri tk:n vaikutusalueella ;) )

Mun piti lopettaa kuuri, kun ripuli meni ihan vetiseksi ja kuume nousi. Imetin 6 viikon ikäistä vauvaa. Kaavinnan jälkeinen antibioottikuuri. Soita sairaalaan ja kysy miten toimit. Antibiootit määrätään ihan aiheesta. :-)

Precosan ja maitohappobakteerit auttaa vähän eri asioihin. Precosanin vaikuttava aine on hiiva, joka neutraloi niitä pahojen bakteerien toksiineja jotka aiheuttaa ripulia suolistossa. Maitohappobakteerit taas estää niiden pahojen bakteerien invaasiota, joten molemmista on hyötyä ja maitohappobakteereista varsinkin antibioottikuurin jälkeen.

Antibiootit kun ei osaa valikoida kauheasti, mitä bakteereja tappaa, joten tappaa taudinaiheuttajabakteerit ja suoliston hyvät bakteerit, ei siis kannata ottaa täsmälleen samaan aikaan maitohappobakteereja kuin antibioottia, vaan esim muutaman tunnin ennen/jälkeen. Precosan on hiiva, johon antibiootti ei vaikuta joten sen saa/pitää ottaa samaan aikaan kuin antibiootti.

Minulla on ihan nyt v-pen pnisilliiniä ja yli kuukausi sitten meni fluoxcilliini penisillinä antibioottina,kuurina..Että ostin nyt antibiootin lisäksi precosaa et vatsa pysyisi jossain kunnossa edes.Kun antibiootti vetää kyllä ihan sekaisin vatsan..Huolestuttavasti luin kyll sattumalta fimean nettisivukirjoituksen että erittäin erittäin huonokuntoinen potilas,jolla oli hyvin huomattava immuunipuutos sairaus oli jossain( Euroopassa kai oli?) syötyään precosaa jossa on s -alkuista hiivaa tai hiivasientä..Nin se yksi hyvin erikoisen huokokuntoinen potilas oli/olisi tavallaan kuollut tähän s kirjaimella alkavaan hiivasieneen(precosassa olevaan hiivasieneen) koska sitä hiivaa oli löytänyt niin paljon verestä..?.Toivottavasti tuo sivu jonka kirjoituksen näin oli oikeaa Fimean sivua eikä joku väännös..?Oli siinä muitakin ihan uskottavia juttuja tai sellaisilta näyttivät..?.Mutta siinä siis sanottiin että apteekin pitäisi tarkistaa se että ihmisellä ei olisi vaikeaa immuunipuutosta tai olisi muuten erityisen huonokuntoinen että silloin kun precosaa ei saisi ottaa/hankkia syötävksi..Mutta niin mullekin nyt apteekissa ei erityisemmin suositeltu precosaa..sanoi et ehkä jollain muilla pärjäisin (hapatettuja maitotuotteita esim?,kasviksia esim?).Mutta sanoin että ripuli tulee kyl antibiootilla(nyt sitä penisilliiniä) ..Että.. . pakko kai vähän ottaa sitä precosaa vaan?.(Ei mulla sellaista vakavaa immuunipuutosta kai ole?,vaikka vähän jotain häikkää siinä toki on!; esim diabeteksen(2) ja esim myös harvinaisen neurologisen sairauden takia,mutta pakko on yrittää.precosaa vaan ottaa..Ripuli ei oo myöskään hyvä!!?..Vaikeita vähän asioita..?mutta zemii vaan kaikille!!