kebab/pizza ja hygenia

söin sitten kebabin tänään, olin syönyt sen melkeen kokonaan kun huomasin salaatin/kurkun seassa muovia. Eli ei varmaan ollut kurkku pesty, leikattu suoraan muovista. Ja tod.näk. noi kebabi paikat ostaa halvinta kurkkua.. eli ulkomaalaista. Eli voiko listerian/tokson/jonkun pöpön saada siitä? Ärsyttää kun vauvan terveys voi olla vaarassa likaisen vihanneksen takia :(
syön tosi harvoin mitään herkkuja, niin tottakai nyt sit joku iski kun ajattelin piiiiitkästä aikaa herkutella.
 
No vatsaoireet varmaan tulis aika nopeesti jos noissa listeriaa tai toksoplasmoosia olis mutta aika harvoin noita ruuissa on tai sitten jos onkin niin eipä niistä ainakaan puhuta. :( Juttele neuvolassa asiasta kun tuntuu sua todella vaivaavan niin saat oikeet ohjeet.

Olkkis
 
Kaikilla on kyllä nykyään hygieenipassipakko siellä missä ruokaa laitetaan tietty eriasia kuka sitä noudattaa. Toisekseen pitsapaikat ostavat kurkkunsa tukusta jossa kurkkuja ei ole pakattu muoviin! ulkomaalaista tavara todennäköisesti on onhan tarkoitus tehdä pisnestä.
En nyt ymmärrä miten olisit saanyt toksoplasmoosia ainakaan sehän tarttuu mm.kissojen ulosteesta sekin vain niiden kissojen jotka ulkoilevat ja syövät jyrsijöitä.
 
Jos haluaa pelata varman päälle niin sitten ei auta muu kuin tehdä itse ruokansa kotona tai käydä vain sellaisissa paikoissa, joista voi olla varma. Ja voiko nykyään koskaan olla mistään...

Elämä on täynnä riskejä - itse syön mieluummin salaattia ja vihanneksia ulkomaillakin, että saan niistä tarpeelliset vitamiinit ja antioksidantit kuin jätän syömättä ja murehdin käykö jotain. Voin myös jäädä auton alle tai saada keskenmenon ilman mitään näkyvää syytä, mikäs niistä tietää. Suurin osa maailman lapsista syntyy paikoissa, joissa juomavesikin on likaisempaa kuin meillä Suomessa vesi, joka huuhtelee viemäreitä, ja elintarvikehygieniasta ei olla edes koskaan kuultu...
 

Yhteistyössä