Käyttekö kuumeisena suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Hilla";29809609]Käyn.
Mikä palelu? Ei mulle ainakan kuumassa suihkussa kylmä tule. Olokin on suihkun jälkeen aina vähän parempi.[/QUOTE]

Juuri näin. Toipilaana pienessä lämmössä olen saunonutkin, ei ollut haittaa.

Toimin ihan olon mukaan. Jos tuntuu, että pystyy menemään suihkuun ja olen likainen, sitten menen, mutta en ota stressiä asiasta. Jos on kova kuume niin yleensä en pysty menemään suihkuun sillä iho on niin arka, että vesi sattuu.

Kipeänä, myös kuumeessa, saatan käydä monta kertaa päiväs suihkus. Suihku on silloin ainoa paikka jossa on hyvä olo ja jonku aikaa sen jälkeenkin on mukavampi olla.

Jos on tosissaan kipeä niin on jotenkin kosketusarka ja suihkukin tuntuu epämiellyttävältä, harvoin kyllä niin kipeänä on. Muutenhan flunssassa ihan ok käydä.

Kävin kerran kylvyssä. Tottakai kylpyvedestä tuli aika kuumaa kun itse oli niin lämmin, seurauksena kuumeen nousu.
Vihdoin joku ymmärtää että se kuuma sitä pahentaa niin moni olettaa että kylmä nostattaa kuumetta vaikka itseasiassa pitäisi pysyä mahdollisimman viileänä että kuume laskee, tuleehan siinä vielä kylmempi olo mutta nopeammin kuume menee ohi.

[QUOTE="Hilla";29809609]Käyn.
Mikä palelu? Ei mulle ainakan kuumassa suihkussa kylmä tule. Olokin on suihkun jälkeen aina vähän parempi.

Juuri näin. Toipilaana pienessä lämmössä olen saunonutkin, ei ollut haittaa.
[/QUOTE]
Itse asiassa ei suositella saunaa tai lämmintä suihkua. Koho pitäisi pitää viileänä jotta kuume laskee, useat olettaa että se pahentaa vaikka lämpö sitä pahentaa

Itsellä ei ole ollut juurikaan kuumetta moniin vuosiin, mutta pääsääntöisesti flunssaisena suihku virkistää oloa.

Lapset käy korkeassa kuumeessa viileässä suihkussa laskemassa kuumetta. Mutta ei silloin, kun kuume on nousemassa ja kylmä tärinä ja tutina päällä. Ja vain omasta tahdosta, ei pakotettuna. Aina myös käytössä kuumetta alentavat särkylääkkeet.

Yhteistyössä