Käyttäytyykö teidän miehet tällä tavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
On pojan isä. Aina se noille lapsille huutaa, mutta ei koskaan ennen noin pahasti. :( Olen miehelle sanonut kyllä että pitäisi vähän hillitä noita hermoja, mutta sanoo vaan ettei pysty siihen kun hiiltyy niin nopeasti.
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy pystyä tai sitten hakea apua, jos ei omat taidot riitä opettelemaan asiallista käytöstä. Mieti nyt lapsiasi, herranen aika!!
Tiedän tästä omakohtaisesti sen verran, että meillä kotona on huudettu ja olen itse ollut todella temperamenttinen, huutanut ja kironnut kuin satamajätkä, vetänyt miestäni turpaan ja mitähän vielä. Sitten opettelen ammatti-ihmisen avulla olemaan, enkä ole enää vuosiin käyttäytynyt tuolla tavalla. Vasta sen jälkeen uskalsin tehdä lapsia.
Siis lapsuudenkodissa huudettin.
Itse opettelin olemaan kunnolla ennen kuin saimme lapsia.
Hienoa, että sinä opettelit. Miehelläni ei ole sellaiseen motivaatiota. Tämä nyt avasi silmäni lopullisesti, ja laitoin juuri asuntohakemuksen menemään.
Joo, kyllä siihen oma motivcaatio tarvitaan ennen kuin asialle on valmis tekemään mitään. Mulla takana tosi hyvä terapia ja halu muuttua.
Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi!

Mulla kokemusta huutavista vanhemmista. Lapsuudessa pelkäsin hirveästi että mulle suututaan enkä nyt aikuisena kestä yhtään että joku suuttuu mulle tai on vihainen. Aina sovittelen asioita vaikkei olisi minun tehtävänikään, syke nousee kahteen sataan jo pelkästä ajatuksesta että joku olisi minulle vihainen.... Mutta ap.lle neuvoksi: Nyt vaan sanot sille miehelles että mitä tuollanen käytös saa sut tuntemaan ja että lasta oikeasti pelottaa moinen. Kosku sullakin on kokemusta. Jos oma mieheni huutaisi noin lapsellemme niin ensitöiksi puhuisin siitä hänen kanssaan, ja uskon että ymmärtäisi nopeastikin.

Ja todella:Nuo kommentit että ei ole normaalia, jätä se ym. ei auta aapeeta nyt ollenkaan. Joten jättäkää väliin.

On pojan isä. Aina se noille lapsille huutaa, mutta ei koskaan ennen noin pahasti. :( Olen miehelle sanonut kyllä että pitäisi vähän hillitä noita hermoja, mutta sanoo vaan ettei pysty siihen kun hiiltyy niin nopeasti.

ja aina ollut sellainen vai muuttunut nyt vasta...onnistuisko istua alas ja jutella että mikä on mistä mono puristaa?

Ei. Jos käyttäytyisi saisi siitä kuulla.
Toisaalta tunsin ukon sen verran hyvin ennekuin se lapsi tuli, ettei pääsisi tuollaisia yllätyksiä käymään. Vaikka väsyneenä sitä joskus lipsahtaa itseltäänkin kamalia suusta. Jostain syystä sitä on toiselta vaikeampi kuunnella...

Kyllä aikuisen ihmisen täytyy pystyä tai sitten hakea apua, jos ei omat taidot riitä opettelemaan asiallista käytöstä. Mieti nyt lapsiasi, herranen aika!!
Tiedän tästä omakohtaisesti sen verran, että meillä kotona on huudettu ja olen itse ollut todella temperamenttinen, huutanut ja kironnut kuin satamajätkä, vetänyt miestäni turpaan ja mitähän vielä. Sitten opettelen ammatti-ihmisen avulla olemaan, enkä ole enää vuosiin käyttäytynyt tuolla tavalla. Vasta sen jälkeen uskalsin tehdä lapsia.
Siis lapsuudenkodissa huudettin.
Itse opettelin olemaan kunnolla ennen kuin saimme lapsia.

Hienoa, että sinä opettelit. Miehelläni ei ole sellaiseen motivaatiota. Tämä nyt avasi silmäni lopullisesti, ja laitoin juuri asuntohakemuksen menemään.

Eron jälkeen sinä säästyt huudoilta mutta lapset kuuntelevat sitä aina kun menevät isänsä luokse tapaamisiin.Ei sen miehen käytös lapsia kohtaan muutu eron jälkeen yhtään paremmaksi,pahemmaksi se voi kyllä muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä se asunnonhaku hyödyttää teidän tilanteessa?:

Eron jälkeen sinä säästyt huudoilta mutta lapset kuuntelevat sitä aina kun menevät isänsä luokse tapaamisiin.Ei sen miehen käytös lapsia kohtaan muutu eron jälkeen yhtään paremmaksi,pahemmaksi se voi kyllä muuttua.

Ja jos jään, lapset joutuvat kuuntelemaan huutoa joka päivä. Meidän parisuhdetilanteemme on tosi huono tällä hetkellä mm. miehen (tietokone)peliriippuvuudesta johtuen. Tähän ongelmaan on jo kaikki keinot kokeiltu, eikä mikään ole auttanut. Yksin asuminen auttaisi miestäni, koska (ainakin teoriassa) hänen on pakko alkaa huolehtia itsestään, kodistaan ja lapsistaan eli pelaaminen on pakko lopettaa -> hermot vähemmän kireällä. Uskon, että mies huutaa senkin takia, kun lapset "häiritsevät" hänen pelaamistaan. Riippuvuus on jatkunut jo vuosia eikä mies lupauksistaan huolimatta ole pystynyt lopettamaan. En jaksa enää yrittää, koska minä en sille voi yhtään mitään. Eli teoriassa näin, käytännöstä en tiedä. Ehkä hän ei edes lapsia ota luokseen. :whistle:

Yhteistyössä