Käyttäytyykö teidän miehet tällä tavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen poikani (3,5v) oli levittänyt tarralappuja lattialle ja mies kun näki sen niin karjaisi "Mitä helvettiä sä oot menny tekemään?!?". Poika tietysti säikähti ja alkoi itkeä ja mies jatkoi huutamista tyyliin "mitä sä siinä pillität, itte oot tehny väärin". Sitten vielä kun poika jatkoi itkuaan niin mies sanoi hiljaa (varmaan etten kuulisi) "Turpa kiinni". Tuli niin pahan mieli pojan puolesta ja lohdutinkin häntä kun tilanne oli ohi. Tulee niin mieleen oma isäni, joka käyttäytyi samalla tavalla ja muistan vieläkin kuinka aina pelkäsin isän suuttumista. Onko kellään samanlaista miestä? Tai ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eilen poikani (3,5v) oli levittänyt tarralappuja lattialle ja mies kun näki sen niin karjaisi "Mitä helvettiä sä oot menny tekemään?!?". Poika tietysti säikähti ja alkoi itkeä ja mies jatkoi huutamista tyyliin "mitä sä siinä pillität, itte oot tehny väärin". Sitten vielä kun poika jatkoi itkuaan niin mies sanoi hiljaa (varmaan etten kuulisi) "Turpa kiinni". Tuli niin pahan mieli pojan puolesta ja lohdutinkin häntä kun tilanne oli ohi. Tulee niin mieleen oma isäni, joka käyttäytyi samalla tavalla ja muistan vieläkin kuinka aina pelkäsin isän suuttumista. Onko kellään samanlaista miestä? Tai ollut?

Onko hän sen pojan isä myös?

No ei herranen aika tosiaankaan käyttäydy, ei kukaan normaali isä tuolleen käyttäydy! Nyt nainen puhuttelua sille miehelles. Ja jos ei auta niin kamppeet kasaan ja veke sieltä, ihan lapsen takia jo.

On pojan isä. Aina se noille lapsille huutaa, mutta ei koskaan ennen noin pahasti. :( Olen miehelle sanonut kyllä että pitäisi vähän hillitä noita hermoja, mutta sanoo vaan ettei pysty siihen kun hiiltyy niin nopeasti.

Ei käyttäydy, mutta mieheni onkin mukava rauhallinen tapaus.

Meillä on 3v villikko, jonka suurinta huvia on sotkottaa. Leikkiessä kipataan kaikkea lattialle ja kaikenlaista kivaa löytyy levitettynä lattialle.
Onneksi on suht kiltti ja tottelevainen, mutta välillä pitää hiukan järjestää meininkiä.

Mieheni puhuu rauhallisesti ja kysyy, että kukas noi sitten siivoaa.
Tietenkin lasta kielletään ja torutaan ja keskustellaan, mutta ei huutamalla vaan rauhallisesti ja niin että menee perille.

Mutta lapsista tulee sotkua ja tietenkin pitää kieltää levittämästä tavaroita ja varsinkin aikuisten tavaroita lattialle, mutta ei siinä huutamaan aleta.

Mitä miehesi sanoisi jos menisit ens kerralla kun hän tekee jotain hommia ja tulee pikkuisen sotkua, karjaisemaan mitä helvettiä täällä sotket.
Tykkäiskö.

Voisi olla että mies heräisi ja alkaisi kohdella lastakin kuin ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Mitä miehesi sanoisi jos menisit ens kerralla kun hän tekee jotain hommia ja tulee pikkuisen sotkua, karjaisemaan mitä helvettiä täällä sotket.
Tykkäiskö.

Voisi olla että mies heräisi ja alkaisi kohdella lastakin kuin ihmistä.

Ei taitaisi toimia. Luultavasti karjuisi takaisin, että "mitä helvettiä sä siinä huudat". Ei siihen pure tuollaiset.

oma mies on ainakin oppinut käytöksensä omalta isältään, isänsä puhuu melkein 30v pojalleen ihan samaan sävyyn jos esim. autoon tulee joku vika mille ei edes voi mitään... Kasvun paikka miehellekin tiedostaa miten turhaa, tyhmää, pelottavaa tuo huutaminen on.

Musta on todella surullista että aikuiset, perheelliset naiset joutuvat kirjoittamaan tällaista keskustelupalstoille.

Onko harvinaisuus että parisuhteessa voidaan keskustella asioista rakentavasti
ja mies ymmärtää kyllä, kun hänen kanssaan asioista puhuu ja kertoo oman näkökulmansa...
Ja tietysti myös toisinpäin, että mies saa kertoa oman näkökulmansa ja yhdessä löydetään yhteiset kasvatusmetodit.

sad :/

Mun mies ei todellakaan huutais noin. Jos lapsi tekee jotain todella väärin, mies tai minä voin "karjaista" "EI saa!" tai "SEIS" ja lapsi säpsähtää siitä ja kiinnittää aikuiseen huomion (tätä tapahtuu niin harvoin) sen jälkeen lapsi syliin tai itse polvilleen hänen viereen ja rauhalliseen,tiukkaan sävyyn selitetään miksi asia on kielletty.
Mutta sama nyt koskee muutenkin esim. meidän riitoja,emme kertaakaan koko 7 vuoden yhdessä oloaikana ole nimitelleet toisiamme ja hyvin harvoin edes korotamme ääntämme riidellessä... Asiat kun voi kerran selvittää myös asiallisesti.

Lapsen kuullen ei myöskään kiroilla. Eikä toisillemmekaan. Silloin tällöin,autotallissa väsätessään jos mies lyö vaikka varpaansa voi kuulua "ai saatana.." Mutta sekin on sellaista omaa jupinaa.

Lasten pelottelu tuolla lailla ei ole oikein. Lapsi oppii myös saman käyttäymismallin mieheltäsi. Koitapa puhua miehelle järkeä päähän, aikuisena täytyy kyetä hallitsemaan kiukkupuuskia, jos ei pysty pitää hakea apua.

Ei todellakaan käyttäydy!! Jos käyttäytyis, niin se ois ensimmäinen ja viimeinen kerta. Oikeesti. Mun sydän särkyis lapsen puolesta niin, että tuskin voisin antaa miehelle anteeksi. Meillä ei lapsille huudeta, eikä varsinkaan kirota. Koskaan.

Meidän mies höpöttelee sängyssä tuolla lapsen kanssa ihania höpöjuttuja ja soittelevat mielikuvituspuhelimella mummille. Ei tulis mieleenkään, että mies voisi koskaan käyttäytyä lasta kohtaan noin julmasti.

Kai tuo siksi tuntuu minusta "normaalilta", koska olen itse kokenut samaa pienenä. Hitto, en vieläkään kestä sitä, että joku on minulle vihainen. En halua lapsilleni samaa. Kyllä minäkin saatan joskus huutaa lapsilleni, viimeisenä keinona, ja aina pyydän sitä anteeksi ja kerron miksi huusin, mutta KOSKAAN en kiroile enkä pelottele lapsia. Kyllä mies minullekin huutaa, jos katsoo sen tarpeelliseksi. Taustani takia en vaan lähes koskaan päästä tilannetta siihen saakka ts. en suututa miestä koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On pojan isä. Aina se noille lapsille huutaa, mutta ei koskaan ennen noin pahasti. :( Olen miehelle sanonut kyllä että pitäisi vähän hillitä noita hermoja, mutta sanoo vaan ettei pysty siihen kun hiiltyy niin nopeasti.
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy pystyä tai sitten hakea apua, jos ei omat taidot riitä opettelemaan asiallista käytöstä. Mieti nyt lapsiasi, herranen aika!!

Tiedän tästä omakohtaisesti sen verran, että meillä kotona on huudettu ja olen itse ollut todella temperamenttinen, huutanut ja kironnut kuin satamajätkä, vetänyt miestäni turpaan ja mitähän vielä. Sitten opettelen ammatti-ihmisen avulla olemaan, enkä ole enää vuosiin käyttäytynyt tuolla tavalla. Vasta sen jälkeen uskalsin tehdä lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Kyllä aikuisen ihmisen täytyy pystyä tai sitten hakea apua, jos ei omat taidot riitä opettelemaan asiallista käytöstä. Mieti nyt lapsiasi, herranen aika!!
Tiedän tästä omakohtaisesti sen verran, että meillä kotona on huudettu ja olen itse ollut todella temperamenttinen, huutanut ja kironnut kuin satamajätkä, vetänyt miestäni turpaan ja mitähän vielä. Sitten opettelen ammatti-ihmisen avulla olemaan, enkä ole enää vuosiin käyttäytynyt tuolla tavalla. Vasta sen jälkeen uskalsin tehdä lapsia.
Siis lapsuudenkodissa huudettin.
Itse opettelin olemaan kunnolla ennen kuin saimme lapsia.

Siis lapsuudenkodissa huudettin.
Itse opettelin olemaan kunnolla ennen kuin saimme lapsia.

Hienoa, että sinä opettelit. Miehelläni ei ole sellaiseen motivaatiota. Tämä nyt avasi silmäni lopullisesti, ja laitoin juuri asuntohakemuksen menemään.

Yhteistyössä