Käyttääkö ekaluokkalaisenne vielä haalaria vaiko 2-osasita ulkovarustetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taikamaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taikamaija

Jäsen
04.07.2008
35
0
6
Eli Käyttääkö ekaluokkalainen lapsesi (lähinnä koulussa tai muuten "julkisesti") vielä haalaria vaiko vain 2-osasita ulkovarustetta?

Lähinnä mietin, että minkäikäinen ei enää suostu halarissa kulkemaan.

Entä minkä kokonumeroista ulkovaatetta ekaluokkalaisenne jo käyttää?
Tämä vastaus auttaisi kovasti alennusmyyntitankojen ääreessä etukäteishankintoja harkitsevaa. :ashamed:

Olen ala-asteella toissä ja vielä kolmos/nelosluokkalaisillakin näkee haalareita, ainakin kireemmillä pakkasilla. Onhan se kaikista paras asuste, mylläävät kuitenkin kaikki välkät lumihangessa, niin ei mene takin alle lunta ja sitten olis paita/housut märkänä tunnilla. Kipeeksihän sellasesta tulee.

Btw: mä en suin surminkaan käytä kaksosasta ite, haalari on paras :D

Molempia, tänään halus laittaa kouluun haalarin ihan vaan vaihtelun vuoksi :D Syksyllä ei ehdottomasti halunnut haalaria, mutta on näköjään mieli muuttunut matkan varrella

Näin tuossa viikolla kymmenisen 1-3 -luokkalaisia tyttöjä lähtevän koulusta ja heillä oli sukset melkein kaikilla mukana eli ilmeisesti olivat hiihtäneet koulussa. Olin superyllättynyt, koska KAIKILLA näillä pienen pienillä koululaisilla oli kaksosaset talviasut ja muutamien housut näyttivät enemmän joltain tuulihousuilta kuin oikeilta toppahousuilta. Olin todella yllättynyt, koska asun Oulussa ja täällä on talvella oikeasti kylmä ja oikeasti lunta!! Ja siis täällähän käyttää aikuisetki toppahousuja (mitä jossain Etelä-Suomessa en koskaan tehnyt - nyt mulla on toppahousut ). Mulle tuli heti mieleen et ilmeisesti näiden tyttöjen ei enää sopinut kulkea haalareissa, ei vaikka olis ollu hiihtopäivä. Harmi kun en tiedä minkä ikäisiä olivat, mutta kovin pieniltä näyttivät!

Meillä on ollut jo kauan 2-osaisia pukuja, mutta kuitenkin niin että housut on ollut semmoiset olkainmalliset. Poika aloitti koulun tänä vuonna ja ilmoitti että ulkohousuissa ei missään nimessä saa olla olkaimia. Että ihan vaan semmoiset vyötärömalliset.

Muoks: koko on 146...vai oliko se 150...en muista :ashamed: