Käytkö verenluovutuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Birgitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Birgitte

Aktiivinen jäsen
11.11.2012
2 353
2
38
Eli siis käytkö verenluovutuksessa? Jos käyt, käytkö säännöllisesti? Tämä tuli mieleeni siitä, että aina käydessäni verenluovutuksessa (säännöllisesti) siellä on tupa täysi ja vuoroaan saa jonottaa toisinaan ihan kyllästymiseen asti.

Näitä vastauksia kun lukee, ihmettelee vielä kovemmin mistä ihmeestä niitä ihmisiä sinne verenluovutukseen tulee? Olen nimittäin meidän tuttavapiirissä AINOA, joka käy säännöllisesti luovuttamassa verta. Veljeni on käynyt joskus kerran, mutta silloinkin vain, koska luovutuspiste oli käytännössä omalla työpaikalla, eikä kuulema kehdannut jättää käymättä. Mistä ihmeestä niitä luovuttajia jonoksi asti löytää, kun ei kukaan tutuista kuitenkaan käy luovuttamassa, vaikka olen kuinka houkutellut mukaan, eikä näköjään tältä palstaltakaan ruuhkaksi asti luovuttajia löydy.

Viimeksi muokattu:
Näitä vastauksia kun lukee, ihmettelee vielä kovemmin mistä ihmeestä niitä ihmisiä sinne verenluovutukseen tulee? Olen nimittäin meidän tuttavapiirissä AINOA, joka käy säännöllisesti luovuttamassa verta. Veljeni on käynyt joskus kerran, mutta silloinkin vain, koska luovutuspiste oli käytännössä omalla työpaikalla, eikä kuulema kehdannut jättää käymättä. Mistä ihmeestä niitä luovuttajia jonoksi asti löytää, kun ei kukaan tutuista kuitenkaan käy luovuttamassa, vaikka olen kuinka houkutellut mukaan.

missä jonoa on? verestä on pulaa täällä...

Kävin säännöllisesti luovuttanmassa verta , pari vuosikymmentä. Sitten kun leikkauksen johdosta itse menetin verta ja hemppari laski alle 90 - en saanut verta itse.

Joten lopetin sitten luovuttamisen , sen kerran kun olisin itse tarvinnut verta - tervehtyäkseni en saanut joten ei tervehdy minun verellä muutkaan.

[QUOTE="minä vaan";27889050]Kävin säännöllisesti luovuttanmassa verta , pari vuosikymmentä. Sitten kun leikkauksen johdosta itse menetin verta ja hemppari laski alle 90 - en saanut verta itse.

Joten lopetin sitten luovuttamisen , sen kerran kun olisin itse tarvinnut verta - tervehtyäkseni en saanut joten ei tervehdy minun verellä muutkaan.[/QUOTE]

Toi asennehan nyt sitten hienosti auttaa yhtään ketään saamaan verta... Ehkä se sulle potentiaalisesti verta luovuttava tyyppi ajattelee samoin?

Käyn, mutta en ihan säännöllisesti. Veriryhmässäni (AB+) on yleensä veripalvelun sivuillla täysi veripisara, eli ei sitä tarvitakaan niin paljon.

Minullakin on muuten ollut sairaalahoitoa vaatinut allerginen reaktio, mutta se ei ole missään vaiheessa tullut esiin kun olen käynyt luovuttamassa ja täyttänyt esitietopaperit. Kuulin vasta ihan pari kuukautta sitten, että se olisi este.

• Tykkää
Reactions: Birgitte

Yhteistyössä