Käytettyjen vaatteiden hinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä maksaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä maksaa

Vieras
Mitä olette valmiita maksamaan käytetyistä vauvan-/ lastenvaatteista? Törmäsin nettihuutokaupassa myyjään, jonka jokaisella kohteella oli valtavasti huutajia. Ilmoitukset olivat kauniita ja hyviä kuvia oli paljon. Pienellä "tingeltangelilla" oli ihmiset saatu huutamaan H&M:n teepaidoista 15-20€, kun ne uutena maksavat 7,90-14,90! Pistää miettimään, ovat ihmiset tyhmiä vai tietämättömiä, vai onko kierrätyksen halu tosiaan noin kova? Lisäksi tulevat tietenkin vielä postikulut.

Itsekin huutelen joskus jotain. Mielestäni käytetty, erittäin hyväkutoinen vaate ei saa maksaa postikuluineen enempää kuin noin 60-70% uuden hinnasta. Jotkut harvinaisuudet voivat tietenkin olla asia erikseen, mutta esim. H&M:n vaatteet eivät niitä ole.

Minä hinnoittelin kirpparilla suurinpiirtein näin:
Bodyt 2,5 - 4 euroa
Potkupuvut ym 3 e
Paidat, puolipotkarit 1 - 3 e

Nuo lähinnä Lindexin kamaa. Mulle tärkeintä oli saada vaatteet pois kaapeista. Minusta noi oli ihan hyväkuntoisia. Pesen aina kaikki vaatteet nurinpäin käännettynä joten ne eivät nyppäänny läheskään niin paljoa kuin jos ne pesisi oikeinpäin. Ostan mielelläni kirpparilta vaatteita lapselle, mutta en viitsi mitään pilallepestyjä kotiin viedä.
Viimeaikaisia kirppariostoksia lapselle (koko 80 - 86/92)
Maripaita 3 e
Fleecehaalari 2,5 e
Reiman myssy 3 e
Kuomat 6 e

^minusta nuo ovat osittain hieman suolaisia hintoja ;p. Ite olen myynyt esim paitoja max eurolla... (+postikulut) Tosin olenkin myynyt joko suoraan tutuille tai netissä, eli ei ole tarvinnut miettiä että saisi pöytävuokran katettua..

Tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Olen itsekin huutiksessa törmännyt välillä niin älyttömiin huutoihin, että huhhuh. Esim. reimatecistä maksetaan ihan naurettavia summia. Haalarit maksaa kaupassa n.120 ja huutonetissä niiden hinnat pyörii suunnilleen samoissa. Eli mitä järkeä ostaa käytettyä kaupan hinnoilla, kun voi ostaa sen uuden ja myydä sen sitten itse aikanaan eteenpäin? Vai eikö ihmiset tee ollenkaan hintavertailua?

huomannut että aika kovia hintoja ihmiset maksavat käytetyistä vaatteista huuto.netissä, esim. joskus vaatepakettien hinnat nousevat uskomattoman korkealla, vaikkakin että niissä on todella paljon vaatetta mutta jos siis käyteytistä sisävaatepaketista maksetaan jopa 70-80 e niin musta on todella paljon.Iskeekö siinä vauhtisokeus ja kilpailuvietti, tyyliin mun on SAATAVA toi paketti makso mitä makso..? Sen ymmrrän että yhdellä lapsella käytössä olleesta hyväkuntoisesta reimatec haalarista maksetaan useampi kymppi. Itse sain reiman priimakuntosesta vk-haalarista ja corekengistä 50 e. mikä oli musta ihan kohtuu hinta molemmin puolin.

Minulla vanhin lapsi on jo murrosikäinen, joten kokemusta kirppisten lastenvaatetarjonnasta on kertynyt jo lähes 15 vuoden ajalta. Huutonettiä olen käyttänyt vasta reilut pari vuotta.

Itse ihmettelen sitä, että huutonetissä menee esimerkiksi kengät kaupaksi ihan suhtkoht kivalla hinnalla (esim. Goretexit) kun taas kirppiksellä vastaavat kengät ei mene kaupaksi edes 2-3 euron hintaan. Kokemusta tästä on monen vuoden ajalta. Luulen, että osittain se johtuu siitä, että maaseudulla ei välttämättä ole kirppiksillä tarpeeksi tarjontaa ja hintataso on kovempi. Myös täällä etelässä itsestäänselvät Henkat ja Maukat yms. voivat pohjoisemmassa olla harvinaisempaa herkkua varsinkin autottomalle kotiäidille.

Toisaalta itselläni on sekä kirppiksillä että huutonetissä se periaate, että pääasia, että pääsen tarpeettomista tavaroista eroon. Joskus täytyy kyllä itsekin ihmetellä, että miten joistakin tuotteista hintataso karkaa kauhean korkealle.

Oman kokemukseni mukaan huutonet on näppärä erityisesti vaatekokonaisuuksien ja vaatepakettien myynnissä. Kirppiksellä taas toppavaatteet ja normaalit collegepuvut yms. menevät hyvin kaupaksi.

Tätähän on aika mielenkiintoista seurata,
koska itse olen ihmetellyt ihan samaa, että miksi ihmeessä
joku maksaa käytetystä vaatteesta jopa enemmän
postikulujen kanssa kuin uudesta ??

Olen itsekin jo vuosia huutiksen kautta myynyt lastenvaatteita,
nyt siellä on kauppa mennyt niin huonoksi, että pidän kotikirppiksen
piakkoin, koska kolmelta lapselta jää niin paljon hyvää vaatetta,
enkä enää raaski niitä ilmaiseksi jaella tutuillekaan.

Hinnoitteluni menee näin:
Paidat 1,- kpl
housut 2,- kpl
hameet 2,- kpl
mekot 3,- kpl
kengät 3,- pr
talvisaappaat 5,- pr
hatut 2,- kpl
sukat tai lapaset 1,- pr
sisähaalarit 3,-
fleecehaalarit 3,-
ulkohaalarit 5,-, paksummat 10,-

Näillä hinnoilla ajattelin päästä koko vaatevarastosta eroon.
Ihan kohtuulliset kirppishinnat mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja 0+:
Bodyt 2,5 - 4 euroa
Potkupuvut ym 3 e

Nuo lähinnä Lindexin kamaa. Mulle tärkeintä oli saada vaatteet pois kaapeista. Minusta noi oli ihan hyväkuntoisia. Pesen aina kaikki vaatteet nurinpäin käännettynä joten ne eivät nyppäänny läheskään niin paljoa kuin jos ne pesisi oikeinpäin. Ostan mielelläni kirpparilta vaatteita lapselle, mutta en viitsi mitään pilallepestyjä kotiin viedä.
Maripaita 3 e
Fleecehaalari 2,5 e
Reiman myssy 3 e
Kuomat 6 e

Minusta tuo 2,5-4 € bodyista on todella paljon! Uutena bodyja saa Lindexiltä 6-7 eurolla ja siellähän on lähes aina niitä osta kolme, maksa kaksi- kampanjoita eli hinnoista voi näin laskea kolmanneksen pois. Itse olen ostanut kirppikseltä bodyja 1-2 eurolla, 4 € tai enemmän maksaisin vain jos kyseessä olisi joku parempi merkki kuin H&M tai Lindex.. Lindexin vaatteista pyydetään huuto.netissä minusta ihan hirveitä hintoja, aloitushinta on usein jopa uuden vaatteen ovh:ta vastaava. Itse en koskaan maksaisi niin paljon, mutta minulla onkin tässä kaupat lähellä, josta voin itse hakea uutena. Kerran erehdyin ostamaan yhden vaatepaketin, mutta saatuani sen kotiin tajusin, että olin maksanut ihan ylihintaa. Osa vaatteista oli aika kulahtaneita vaikka kuvissa olivat näyttäneet siisteiltä. En enää käytä huuto-nettiä, koska olen huomannut että esim. mll:n kirppiksiltä saa vaatteita paljon edullisemmin, näkee vaatteet ennen kauppaa eikä tarvitse maksaa postareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja 0+:
Bodyt 2,5 - 4 euroa
Potkupuvut ym 3 e

Maripaita 3 e
Fleecehaalari 2,5 e
Reiman myssy 3 e
Kuomat 6 e

Minusta tuo 2,5-4 € bodyista on todella paljon! Uutena bodyja saa Lindexiltä 6-7 eurolla ja siellähän on lähes aina niitä osta kolme, maksa kaksi- kampanjoita eli hinnoista voi näin laskea kolmanneksen pois. Itse olen ostanut kirppikseltä bodyja 1-2 eurolla, 4 € tai enemmän maksaisin vain jos kyseessä olisi joku parempi merkki kuin H&M tai Lindex.. Lindexin vaatteista pyydetään huuto.netissä minusta ihan hirveitä hintoja, aloitushinta on usein jopa uuden vaatteen ovh:ta vastaava. Itse en koskaan maksaisi niin paljon, mutta minulla onkin tässä kaupat lähellä, josta voin itse hakea uutena. Kerran erehdyin ostamaan yhden vaatepaketin, mutta saatuani sen kotiin tajusin, että olin maksanut ihan ylihintaa. Osa vaatteista oli aika kulahtaneita vaikka kuvissa olivat näyttäneet siisteiltä. En enää käytä huuto-nettiä, koska olen huomannut että esim. mll:n kirppiksiltä saa vaatteita paljon edullisemmin, näkee vaatteet ennen kauppaa eikä tarvitse maksaa postareita.

No, noilla hinnoilla kuitenkin menivät ihan hyvin kaupaksi. Siis sellaisella itsepalvelukirppiksellä. Ja onhan 2,5 - 4 euroa vähemmän kuin esim. 7,95. Oikeasti nämä hintahaarukan kalliimmanhintaiset olivat tosi hyväkuntoisia. Ja nykyään kun lastenvaatteidenkin kierto on niin lyhyttä, niin jo viimevuotiset mallit ovat uusien äitien silmissä vähän erilaisia, kun niitä ei näe jokaisen vauvakolleegan yllä. Ehkä siksikin ovat haluttuja.

Mulla on mennyt täysin maku kirpputoreihin, sillä meilläpäin kirppareilla saa lasten vaatteista maksaa ihan ryöstöhintoja. Jotkut pyytää esim. bodyista tai paidoista 8€!!! ja vaatteista kyllä näkee, että ovat käytettyjä. Ulkohaalareista, joissa polvikohdat ovat viittavaille puhki, pyydetään 20€ ja enenmmänkin. Noilla hinnoilla saisi kaupasta kaksi bodya ja ihan uuden haalarin.
Olenkin lähes lopettanut kirpputoreilla käymisen, koska alkaa vain suututtamaan se, miten iyhmiset pilaa koko kirppiksen idean ja yrittävät vielä rahastaa todella huonokuntoisilla vaatteilla.
Ja kysymyksessä ei ole vain yksi kirpputori, vaan useammassa on hinnat ihan älyvapaita.

On muuten jännä juttu, että esimerkiksi minun kotini lähellä oleva kirppis taitaa pyytää pienestä pöydästä vuokraa jotakin 34 euroa. Olen silti aina myynyt tavaroitani pääsääntöisesti max 2 e/tavara ja silti olen saanut aina voittoa kirppismyynnistä. Toisaalta eipä ole ollut juurikaan kotiinkannettavaa, vaan olen päässyt pieneksikäyneistä vaatteista, rihkamasta, harrastusvälineistä jne eroon.

Ehkä joku haluaa kantaa kotiinsa takaisin ne 8 euron bodyt, mutta minusta on mukavaa, että kierrätys toimii ja tavarani saavat uuden kodin jossakin muualla. Ainoa mikä harmittaa on se, että esim. lelut käy selkeästi joku trokaamassa ja myy ne seuraavalla viikolla omalla pöydällään.

Toivoisinkin, että esim. kotiäidit kävisivät useammin kirppiksillä säännöllisesti, jotta ihan kaikki ei päätyisi trokareille.

Minäkin maksaisin Kävyn hintoja, en enempää, edes hyväkuntoisesta. Ostan mielummin sitten uutta, jos ei kirppikseltä löydy, koska käyttöä tiedän tulevan niin omassa kuin minun ja miehen sisarusten perheissä. Kirppiksillä tulee siksi käytyä aika harvoin, en yleensä löydä mitään ostamisen arvoista. Poikien vaatteet ova yleensä aivan liian kulahtaneita ja rumia värejä ja kuvioita muutenkin. Nettikirppiksiltä en jaksa ostaa juuri tuon järkyttävän hintapolitiikan vuoksi.

Mä käytän melko aktiivisesti huuto-nettiä ja kirppiksiä tulee kierreltyä paljon. Nuo Kävyn hinnat kuulostavat kelvollisilta, tosin bodeja olen aina ostanut alle euron ja paksusta haalarista en maksaisi 10 euroa.

Mua aina naurattaa tosi paljon ku joku kertoo perusteluksi jollekin pilalle pestystä marimekko-paidasta 3 euroa että "uutena se maksoi sen ja sen verran" tai että "no se on marimekon paita". Mun mielestä vaatteen uutenaostetulla hinnalla tai merkillä ei ole mitään merkitystä vaan vaatteen kunnolla, vaikka kunnollisestakaan paidasta en maksaisi yli euroa koska käytetty on käytetty ja jos haluan maksaa uuden hinnan niin ostan kaupasta.

Käpy:n kannoilla mäkin hintojen suhteen, mutta tokikin tyhmä se on joka maksaa. Itse en tosiaan käytetyistä vaatteista juur mitään maksa, en ainakaan mistään Lindexin käytetystä bodystä 2,5€ tai enemmän! Huhhhei! Omien lasteni käytetyt vaatteet oon myynyt/lahjoittanut kavereille, ihan just tyyliin 1E/vaatekappale.

Minustakin Kävyn hinnat ovat ok! Yli 2 € bodysta on liikaa, mutta niin se kai on että tyhmiä ovat ne jotkan maksavat eikä se joka pyytää.
Kirpparit ovat pilattuja nykyään, koska kaikki hinnoittelevat yläkanttiin, esim. bodyt 3-5 € (H&M/Lindex -kamaa, joissa valmiiksi tahroja, pesussa lähes piloille nyppääntyneitä), myös lelut usein sen hintaisia että alennuksesta saa lähes samaan hintaan. Itse ainakin nykyään enää hyvin harvoin löydän mitään kohtuuhintaista ostettavaa kirppareilta. Oma periaatteeni huutonetissä/kirpparilla myydessäni on se , että haluan tavarasta eroon enkä kisko liikoja, joten hinnat sen mukaisiksi että myös menevät kaupaksi!

minua myös hinnat ärsyttää, mutta vielä enemmän ketuttaa ne pässinpäät jotka raahaavat myyntiin tarhraisia ja jopa pesemättömiä vaatteita. joskus jonkun kirpparipöydän kohdalla haisee aivan likapyykkikorilta!!!

Minulla on vähän ristiriitainen suhtautuminen hintoihinne. Joskus nuo alhaiset hinnat tuntuvat myyjän riistämiseltä. Ymmärrän ettei mistään Lindexin vaatteista paljoa viitsi maksaa, kun eivät alunperinkään ole kalliita. Mutta kun samalla hinnalla pitäisi myydä merkkivaatteetkin.

No höh. Olen yrittänyt nettikirppareilla kaupata pikkutytön vaatteita ensin tuohon euron parin hintaan kappaleelta, ei mennyt kaupaksi. Nyt olen myymässä isona satsina, jolloin vaatteelle jää hintaa vain n.70centtiä, ei mene vieläkään.
Liekö syynä sitten että pääosa vaatteista on ihan tavallisia, tai siis ei hello kittyä tai bamsea, jota näkyy olevan kaikkialla.
Muutoin vaatteet ovat hyväkuntoisia ja joukossa paljon uuttakin, vaan kun ei mene, ei mene.
Taidan kiikuttaa Konttiin, menevätpä sieltä sitten tarvitseville.

Alkuperäinen kirjoittaja Mirkku33:
No höh. Olen yrittänyt nettikirppareilla kaupata pikkutytön vaatteita ensin tuohon euron parin hintaan kappaleelta, ei mennyt kaupaksi. Nyt olen myymässä isona satsina, jolloin vaatteelle jää hintaa vain n.70centtiä, ei mene vieläkään.
Liekö syynä sitten että pääosa vaatteista on ihan tavallisia, tai siis ei hello kittyä tai bamsea, jota näkyy olevan kaikkialla.
Muutoin vaatteet ovat hyväkuntoisia ja joukossa paljon uuttakin, vaan kun ei mene, ei mene.

Kyllä minulla on mennyt kaupaksi, vaikkeivät mitään hello kittyä/bamsea ole olleet. Mielestäni se miten olet vaatteet kuvannut ja laittanut nettiin ratkaisee paljon miten mahdolliset ostajat kiinnostuvat vaatteista. Eli selkeät kuvat - ei liian isoja eikä liian pieniä (jos kuvat liian isoja, lataus sivujen auettua kestää liian kauan, ei kukaan jaksa odotella kuvien aukeamista hervottoman kauan). Ja itseäni ainakin ärsyttää se, kun jotkut ovat mytänneet kaikki vaatteet isoksi kasaksi ja kuvanneet pelkästään sen - ei kovin houkuttelevaa! Toinen huomioitava asia on se, että liian suuria paketteja ei kannata mielestäni tehdä eikä semmoisia joissa vaatekoot vaihtelevat liikaa. Ja hinnat tosiaan kohdalleen - netistä ostaessahan mukaan tulee myös postikulut ostajalle (tai voihan ne itsekin maksaa ;) ) ja jos vaatepaketin hinta on jo kova, niin moni voi jättää ostamatta myös mukaan tulevien melko korkeidenkin postikulujen takia.

Niin. tuossa 70centin hinnassa on jo postarit mukana.. harmittaa vain että ei menneet yksittäin eikä näy menevän puoli-ilmaiseksi kasassakaan. Kuvia on laitettu, ja tarkempia kuvia vielä niistä joista on pyydetty, vaan kun ei niin ei.
Tarhroja, venyneitä, risoja, värjäytyneitä tms. vaatteista ei ole ollut yksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mirkku33:

Jaa-a. Meillä on Kontti-kirpputori tuossa lähellä. Siellä sitä vasta kiskurihinnat ovatkin. Sieltä ei vähävaraisella ole varaa ostaa. Mua kyllä raivostuttaa, kun SPR saa nuo tavarat kuitenkin lahjoituksina, niin sitten kehtaavat kiskoa esim. farkuista 10 euroa (aikuisten, ei mitkään Miss Sixtyt tms vaan ihan tavalliset). Ja Pelastusarmeijalla on ehkä markkinoiden kalleimmat huonekalut.

^siis todellako?! Eipä ole tullut Kontissa käytyä pitkään aikaan mutta jos tuollaiseksi meno menee niin huh huh. Todellakin, jos saavat lahjoituksena, niin en ymmärrä jos tosiaan kiskurihinnat on.

Tämmöisiä summia olen itse maksanut vauvan- ja lastenvaatteista:

vauvat:
bodyt, potkuhousut: 0,20-2e
kokoasu (esim. huppari ja housut): 2-5e
ulkohaalari: 10-50e

lastenvaatteet 1-4-vuotiaalle ovat hieman kalliimpia:
paidat 1-5e
housut 1-8e
sukkahousut 0,20-2e
ulkohaalarit 15-60e

Kalleimmat vaatteet ovat uudenveroisia tai hyväkuntoisia merkkivaatteita, joissa usein on jokin "juju" tai erityisen mieluisa väritys. Meiltä löytyy tyttö ja poika ja kolmas on tulossa, joten arvostan sukupuolineutraaleja vaatteita, joita on vaikeampi löytää. Erittäin hyväkuntoisesta, kosteussuojatusta haalarista voin maksaa monta kymppiä, jos siinä on unisex-väritys -> käy useammalle lapselle.

Monesti ostan useamman vaatteen yhdeltä myyjältä ja tinkaan. Kysykää siis rohkeasti myyjältä millä hinnalla vaate lähtee. Olemme niin tyypillisiä suomalaisia, kun maksamme kiltisti liikaa ja sitten mutisemme nettipalstoilla törkeitä hintoja... ;-)