Käytetäänkö vielä kestovaippoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestovaippapeppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kestovaippapeppu

Vieras
Kuopus on kohta seitsemän ja hänen vauva-aikana tuntui olevan kysymyksiä vauvapalstoilla kestovaipoista (mikä paras, miten käytetään). Nykyään ei omaan silmään enää kysymyksiä näy, onko kestojen käyttö vähentynyt?

En tiedä, me käytetään. Tai ollaan kestotettu molemmat. Ikinä en muovivaippoihin ole koskenut. Meille siis ihan normi asia - kestot. Yhtäkään tuttua en kyllä tunne, joka olisi myös käyttänyt kestoja. Aika harvinaisia.

Meillä on käytetty molemmilla lapsilla kestoja, toinen vielä vaippaiässä. Tuttavapiirissä on aika paljon kestovaippoja käyttäneitä tai käyttäviä, monelle se on ihan itsestäänselvyys.

Käytän mutta en tee siitä numeroa. Tutkin netistä mitkä ovat hyviä, tilasin pari kokeeksi ja sitten tilasin 10 sopivaa lisää. Eli nyt niitä on n. 16 kpl ja nuo 11 parasta aktiivikäytössä. Pussi kulkee päiväkotiin ja muutenkin lyhyillä reissuilla mukana. Vain yksi neuvolantäti on kysellyt, sanoi että hän näkee niitä harvoin ja halusi kuulla millaisia vaippamme ovat ja montako niitä tarvitaan. Muille asia lienee itsestäänselvyys kun ei ole koskaan tullut puheeksi.

Meillä on kestotettu 3 lasta nuorin kohta 1v ja vanhin kestotettu 6v. Esikoisen 9v aikaan ei kestoja pahemmin tullut vastaan.
Kaveripiirissä on paljon kestovaippailijoita kanssa. Ei siitä vaan tehdä numeroa enää... joskus 7vuotta sitten kun toista odotin joka paikassa törmäs kestovaippailuun.

Luulen, että ennen ei ollu netissä niin paljon asiaa kesroista niin jouti kysymään palstoilta. Nyt kun netti on täynnä keskusteluja ja muita sivuja on uudet kysymykset vähentyneet :)

Me käytetään osittain. Öisin aina kertakäyttövaippa. Ehdoton ei tartte olla, auttaisi jo paljon jos moni osakestoilisi :) Parempaa luonnolle ja halvempaa. Ensimmäisen lapsen kanssa kestoiltiin täysin (pääasiassa taloudellisista syistä).

Niii ja ehkä nykyään on myös nettisivuja joista suoraa saa kaiken kattavan tiedon.

Itse emme kestoilleet.
Nyt olisi kyllä harjoittelupikkuhousuja, mutta lapsi ei niitä suostu laittaa.

En tiedä tilannetta 7v sitten, mutta tunnen aika harvoja kestoilijoita. Me osakestoiltiin esikon kanssa (yöllä ja reissun päällä kertis, kotona muuten kesto) ja samoin aion toimia nyt piakkoin syntyvän vauvan kanssa.

Kertokaas nyt kaikki tarpeellinen kestovaipoista. Meille on esikoinen tulossa ja kiinnostais vähän kestovaipat. Oon jotain netistä lukenu mutta musta tuntu että menin enemmän sekasin. Niitä on niin plajon ja erilaisia, että mistä alottaa?! miten niitä huolletaan? kaikki käytännön asiat tämän tiimoilta kiinnostaa.

[QUOTE="minää";30616454]Kertokaas nyt kaikki tarpeellinen kestovaipoista. Meille on esikoinen tulossa ja kiinnostais vähän kestovaipat. Oon jotain netistä lukenu mutta musta tuntu että menin enemmän sekasin. Niitä on niin plajon ja erilaisia, että mistä alottaa?! miten niitä huolletaan? kaikki käytännön asiat tämän tiimoilta kiinnostaa.[/QUOTE]

Kävitkö kestovaippayhdistyksen sivuilla? Kestovaippayhdistys | Tervetuloa Kestovaippayhdistyksen sivuille! Sieltä löytyy lisätietoa. Paikkakunnasta riippuen myös mahdollista saa tukihenkilöltä apua tai osallistua tapaamisiin sekä lainata vaippalainaamosta vaipat kokeiluun pariksi viikoksi.

Tulipa sellainen juttu mieleen, että voiskohan kestovaippakeskustelujen väheneminen toisaalta tarkoittaa sitäkin, että kestovaipat ovat sen verran yleisiä, että sitä tietoa on saatavilla paitsi nettisivuilla (kuten tässä ketjussa jo todettiinkin), myös omilta tutuilta? Mä esimerkiksi olen "oppinut" harsovaippojen käytön niksit veljeni perheeltä. Samoin olen esitellyt parille odottajapariskunnalle erilaisia kestovaippoja ja niiden käyttöä.

Käytettiin muksuilla kun oppivat tekemään kakat pottaan, mutta pissat lirahteli välillä. Siinä vaiheessa todettiin käteväksi.

Pesussa jäi kakan haju muihin vaatteisiin, siksi ei käytetty alkuun.

[QUOTE="Anonyymi";30616789]

Pesussa jäi kakan haju muihin vaatteisiin, siksi ei käytetty alkuun.[/QUOTE]

Jos jää hajua, se johtuu väärästä pesusta. Kakka pitää tietenkin huuhtoa kunnolla pois vaipasta. Mä laitan myös sappisaippuaa, ettei jää tahroja. Meillä aina huuhdellaan vaippapyykki ennen pesua huuhteluohjelmalla ja sitten vasta pestään. Aina 60 asteessa, suunnilleen kerran kuussa 90 asteessa. Satunnaisesti käytetään myös etikkaa huuhteluaineena.