käytätkö tiskirättiä lattian pyyhkimiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
itselläni ei tulisi mieleenkään pyyhkiä tiskirätillä lattiaa, käytän sitä vain keittiön tasojen, ruokapöydän,keittiökoneiden runkojen ym. pyyhkimiseen.muutaman kerran, kun anoppi on ollut meillä käymässä, se on pyyhkinyt sillä esim. lattialle kaatuneen maidon, leivänmuruset ym. en oo viittinyt huomauttaa siitä, vaan heitän rätin roskikseen ja uusi kehiin...hyi olkoon...

meidän lattialla on ainakin hiuksia ja kissankarvoja, jotka samalla tarttuis rättiin, huuhdellessa vielä jää lavuaariin kiinni.jalat ja sukat kuljettavat roskia kaikkialta kaikkialle, hyi, ällöttääkin koko ajatus...

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
pyyhin kyllä, mutta minä pesenkin tiskirätejä usein noin 2-päivää on rätti käytössä. Misk se pitäis roskiin heittää?

Et oo tosissas!!!Ihan kamalasti kaikkia bakteereita niissä räteissä vaikka kuinka pesisit..Tuskin 90 asteessa lutkutat niitä joka toinen päivä???

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
meidän lattialla on ainakin hiuksia ja kissankarvoja, jotka samalla tarttuis rättiin, huuhdellessa vielä jää lavuaariin kiinni.jalat ja sukat kuljettavat roskia kaikkialta kaikkialle, hyi, ällöttääkin koko ajatus...

Veit sanat suustani muuten paitsi kissankarvat=koirankarvat. Mies pariin otteeseen erehtyi pyyhkimään lattioita tiskirätillä, jonka näin ja lensi samantien rätti roskiin.

Joskus jynssään tiskirätillä pojan rähmäämiä ruokajämiä tai lintujen kakkaa lattiasta, mut en kyl ota sitä enää pöytäkäyttöön sen jälkeen vaan roskiin laitan. Eli kyllä mä just ennen pois heittämistä saatan jynssäillä... Sen jälkeen pöytien pyyhkiminen sillä :x

Niin... Jotkut käyttää käsipyyhkeenä ja lasten peppupyyhkeenä samaa pyyhettä, jotkut ei pese käsiään alkuunkaan. Yöks!

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Joskus jynssään tiskirätillä pojan rähmäämiä ruokajämiä tai lintujen kakkaa lattiasta, mut en kyl ota sitä enää pöytäkäyttöön sen jälkeen vaan roskiin laitan. Eli kyllä mä just ennen pois heittämistä saatan jynssäillä... Sen jälkeen pöytien pyyhkiminen sillä :x

Niin... Jotkut käyttää käsipyyhkeenä ja lasten peppupyyhkeenä samaa pyyhettä, jotkut ei pese käsiään alkuunkaan. Yöks!

Tuohon vielä lisäyksenä tai että vielä sama rätti naamakäyttöön... :/

Jää vaan mielikuva, että kannattaako silloin ees naamaansa/kättään pestä ku sen likaseen pyyhkeeseen kuivaa...

Mä tunnustan että kyllä teen niin. Siivoan lattialta esim. kuopuksen ruokailun aikana tippuneen ruoan. Enkä edes heitä pesukoneeseen rättiä sen jälkeen vaan huuhtelen vaan hanan alla. :whistle:
Ei siitä kai mitään haittaakaa meidän terveydelle ole ollut kun aina ollaan koko porukka oltu tosi terveitä.
En tiedä mitä kamalaa siellä lattialla muka edes voisi olla, joka päivä imuroidaan ja kerran viikossa moppaan lattiat.

En käytä, mutta sen verran täytyy sanoa, että kun luin viestin otsikon niin oksensin! :D Oon siis raskaana nyt ja kun luin sanan tiskirätti se vanhan tiskirätin haju tunkeutui sieraimiin saman tien! Voi elämä. Kyllä nauratti! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Poppinen:
Mä tunnustan että kyllä teen niin. Siivoan lattialta esim. kuopuksen ruokailun aikana tippuneen ruoan. Enkä edes heitä pesukoneeseen rättiä sen jälkeen vaan huuhtelen vaan hanan alla. :whistle:
Ei siitä kai mitään haittaakaa meidän terveydelle ole ollut kun aina ollaan koko porukka oltu tosi terveitä.
En tiedä mitä kamalaa siellä lattialla muka edes voisi olla, joka päivä imuroidaan ja kerran viikossa moppaan lattiat.

näin tehdään meilläkin ja monessa, monessa muussa perheessä

Vähänkö täällä on hysteeristä porukkaa. en minäkään tavallisesti lattiaa pöytärätillä pyyhi, mutta jonkun roiskeen joskus kyllä ohimennen. Vaihdan rättiä usein, ja pesen ne koneessa. (tuo oli kyllä hysteerisyyden huippu, ettei muka tiskirättejä saa pyykkikoneessa tarpeeksi puhtaiksi :D)

Päästättekö lapsianne uloskaan, kun miettikää miten paljon bakteereita siellä maassa on, ja lapsihan saattaa vaikka laittaa jotain suuhun siellä, siis apua!

Yhteistyössä