Käytätkö perkolaattoria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja willasukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm... millainen se on? Mökillä meillä on sellainen öh, putkilo jossa siivilä... Äh, en osaa selittää sen paremmin kun mies keittää siellä aina kahvin, mutta maistuu aiva pannukahvilta. Todella hyvää :p

Piti käydä googlettaan :D Ja näköjään käytetään sellasta :D Ikinä kuullukkaan perkolaattori-nimitystä!

Ja kaiken lisäks ollaan hyllytetty sähkökäyttönen sellanen ja käytetään sellasta vanhanaikaista levyllä keitettävää.

Wikipedian mukaan alkuperäistä.. "Alun perin perkolaattorit olivat levyllä tai avotulella kuumennettavia, nykyään useimmat perkolaattorit ovat sähkökäyttöisiä."

Enpä taida tässä asiassa siirtyä nykyaikaan, ku tolla vanhemmalla saa paljo paremmat kahvit =)

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=56046923

meillä tuollainen. (en ole huutonetin myyjä, kuva löyty googlella).
meidän perhe on kahviholisti, joten kaffinkeitin on koko ajan päällä. tavallisella keittimellä menee nopeesti huonoks kun seisoo, mutta perkolaattorissa maku pysyy hyvänä monta tuntia (6 tuntiakin menee). Ennen vaihdettiin keittimiä usein kun meni huonoksi ja maku pahaa, mutta nyt löytynyt meille sopiva. ja perkolaattoriin siis laitetaan pannukahvijauhetta, ei sitä suodatinkahvia. ehkä hyvä maku piilee siinä kun tavallisessa keittimessä vesi menee kerran läpi puruista, tuossa se menee useammin.
plussaa on kun ei tarvi suodatinpusseja ollenkaan (ennen ne tuntui aina olevan loppu kun teki mieli kahvia )

Alkuperäinen kirjoittaja mantaliini:
Meillä ei ole käytössä, mutta siskollani on ja parhainta kahvia tulee.
Haaveillut perkolaattorista jo kauan.

mekin haaveiltiin kauan, ja pähkäiltiin jos kannattaa sijoittaa siihen. Hinta tais olla jotain 70e (1,5l keitin). Lapsemme kummeilla maistettiin perkolaattori-kahvia ja ihastuttiin. Nyt mun vanhemmatkin on ostanut perkolaattorin kun tykästyi tuohon meidän kahviin (ei kuulema alkanut närästään).

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
miehen isällä ja äidillä on molemmilla tuollaiset! maailman paras kahvi, mutta niin helvetin kuumaa! :o

no sepä just, mies kun ottaa töihin mukaan termospulloon ja kiittelee kun pysyy kauan lämpimänä perkolaattori-kahvi. mutta mulla on monet kerrat palanut suu. ja se rasittava odotus, kun kahvi hammasta kolottaa, mutta tuli kuuma kahvi houkuttelee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
miehen isällä ja äidillä on molemmilla tuollaiset! maailman paras kahvi, mutta niin helvetin kuumaa! :o
Ja minua taas just ärsytti vanhassa keittimessä se, että kun kahvin kaatoi kuppiin ja laittoi maitoa niin se oli jo jäähtynyttä. Perkolaattorissa kahvi on kyllä tosi kuumaa ja jos ei maitoa käytä niin suu varmaan palaa helpolla. Itse käytän reilusti maitoa niin sitä ongelmaa ei ole.

Ei ole meidän perheessä perkolaattorikahvin voittanutta. Päivitin juuri vanhan ja aikalailla rumankin perus-perkolaattorin saksalaiseen Cloer perkolaattoriin ja ja nyt sitä kehtaa pitää esillä myös uusitussa keittiössä. Suosittelen kaikkia hyvän kahvin ystäviä maistamaan perkolaattorikahvia! www.cloer.fi/5908.htm