käynnistykseen menossa, vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla ens viikolla joskus käynnistys tiedossa. haluisin tietää mitä on luvassa. eli vauva painaa noin nelisen kiloa ja viikkoja ens viikolla olis 40. miten kannattaa valmistautua? onks kellään käynnistetty pelkällä oksitoonitipalla? pääsenkö heti synnytyssaliin vai riippuuko käynnistystavasta? eli kertokaa kaikki mitä tulee mieleen??

Mulla käynnistettiin tipalla. Kalvojen puhkasun jälkeen yritettiin omilla supistuksilla, mut tarvis laittaa tippa takas. Yliaikakontrollista mut sinne passitettiin ja suoraan saliin veivät... Jos on ruuhkaa, niin sit varmaan osastolla alotellaan.

tippa laitettiin ja salissa.
mulla on kaks käynnistys kokemusta. ensimmäinen käynnistys onnistui hienosti,tipanlaitosta 6h päästä syntynyt.
synnytys oli kipee ja raju kun vertaa esikoisen syntymään. viimeiset n.15-20minuuttia meni kun aukesin n.5cm 10cm:n ja vauva ulkona.
epiduraali ei vieny kipuja.
toinen käynnistys oli kanssa tipalla ja olin siinä 6 tuntia eikä lähteny synnytys käyntiin. molemmilla kerroilla kohdunsuu oli auki 3cm mutta ekassa kanava oli jo hävinny,tokassa sitä oli hyvin vähän jäljellä.
vauva syntyi ittestään sit seuraavana päivänä.

Yhteistyössä