KÄYNNISTETTY SYNNYTYS....kokemuksia sekä tableteilla että kalvojenpuhkaisulla käynnistetystä kaipaisin!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
Eli onko tuo kalvojen puhkaisu -tapa rajumpi ja alkaako supparit "heti"?Milloin voi käynnistää kalvojen puhkaisulla?!?!kaikki tieto tarpeen helpottamaan "ahdistustani"!!!

Tuplien synnytys kaynnistettiin silloin aikoinaan kalvojen puhkaisulla. Pari pv aiemmin oli naytetty aitipolikaynnilla vihreaa valoa. Paikat olivat valmiina synnytykseen mina hetkena tahansa jo, kohdunsuu pehmea, auki muutamille senteille ja kohdunkaulakanava lyhentynyt.

Supistukset alkoivat heti itsessaan, eika oksitosiinia tarvittu . 3 h paasta olivat syntyneet.

Kaksi kertaa käynnistetty, esikoista kypsytelty 2 päivää cytoteceilla ja kolmantena tippa. Kuopuksesta kypsyteltiin 1 päivä ja yöllä käynnistyi itsellään.
Kalvot voidaan minun käsittääkseni puhkaista jos paikat on kypsät ja hieman auki.

mulla vimppa käynnistettiin kalvojen puhkaisulla(kohdunkaula hävinny, 4cm auki), 10min kun eka suppari tuli. jos"paikat"ovat jo kypsät ja kohdunsuu auki, niin voidaan käynnistää kalvojen puhkasulla ja oksitosiini tipalla. toinen raskaus mulla käynnistettiin oksitosiini tipalla(paikat auki 8cm, kohdunkaulu hävinnyt), tunnin verran meni ekaan suppariin.

Kalvot voidaan puhkasta sillon, kun kohdunkaulaa ei ole enää jäljellä, ja vauva on laskeutunu. 2 käynnistetty just kalvojen puhkasulla, ja supistukset ON kipeitä, ja alkaa ihan melkein samalla sekunnilla, kun lapsivesi on tullu.

En tiedä, et voiko rv 18+1 lääkkeillä käynnistettyä synnytystä verrata täysaikasen raskauden lääkekäynnistykseen, mut tuo enkelivauvan synnytys taas ei ollu yhtään kipeä. Supistuksia tuli, mut ei ollu lähimainkaan verrattavissa normaaliaikasen raskauden synnytyssupistuksiin.

Mulla on kaikki 3 käynnistetty. Eka tableteilla ja kalvot puhkaistu vasta kun oli jo kokonaan auki. Nopea (n.3h)ja lempeä synnytys.
Toiseen sain supistuksia lisäävää ainetta tipalla. Ja kalvot puhkaistiin loppuvaiheessa ja lepeä synnytys. Nopea oli sekin synnytys (n.4h)
Ja kolmannessakin kalvot puhkaistiin loppuvaiheessa ja lepeä sekin synnytys! Kesti n.4h.

ELI sitä mieltä olen, ettei käynnistetty synnytys sen rajumpi ole...

Mä käsittäisin, että lääkkeillä käynnistetty olisi rajumpi kuin kalvojen puhkaisu, koska supistukset keinotekoisesti tuotettuja.

Itselläni on joka synnytyksessä (kolme kpl) puhkaistu kalvot synnytyssalissa, 2 kertaa "käynnistys-mielessä". Se vaatii sen, että paikat on kypsät ja auki pitäisi olla n. 3 cm ymmärtääkseni. Mulla on supistukset alkaneet kalvojen puhkaisusta puolen tunnin sisään, viimeksi meni paljon vähemmän, ja ihan voimakkaina ja hyvinä. Kakkonen syntyi n. 5 tuntia kalvojen puhkaisun jälkeen (siitä se puoli tuntia oli supistusten odottelua, 20 min ponnistusta). Kolmonen syntyi 2 tuntia kalvojen puhkaisusta, ponnistus 7 min. Minulla kokemukset on olleet hyviä, en todellakaan haluaisi/olisi halunnut mitään lääkkeitä siihen, jotenkin kuullut paljon juttua "liian" rajuista lääkkeillä tuotetuista supistuksista.

miten sit ku mulla on paikat kypsänä ja noin 2,5cm auki jo mut vauva ei oo kuulemma laskeutunu... voiko kalvot puhkasta? vai miten sit toimitaan? käynnistys luultavasti edessä jos ei nyt kerkee syntyä pian...

Mulla käynnistettiin esikoinen kalvojen puhkaisulla. Käsittääkseni toi tapa vaatii sen, että kohdunsuun tilanne olis "kypsä", itte olin tosin muistaakseni 1 sormelle auki silloin en muista miten kohdunkaulaa oli jäljellä, mutta kait pitää vähän olla auki, jotta kalvot pystytään puhkaisemaan. Kalvojen puhkaisun jälkeen odotettiin pari tuntia, että supparit alkais, no eivät alkaneet ja laitettiin oksitosiinitippa. Lopulta meille kävi niin, että jouduttiin hätäsektioon kun vauvalla oli niin huonot sydänäänet.

Mutta käsittääkseni kalvojen puhkaisu vois olla käynnistystapana luonnollisempi, jos ne vaan sairaalassa malttais odottaa niiden supistusten alkamista rauhassa. Yhdeltä tutulta just käynnistettiin tässä synnytys kalvojen puhkaisulla ja n. 5-6 tunnin kuluttua supparit alkoivat ilman oksitosiinia, mutta mun kohdalla ei noinkaan kauaa maltettu odottaa (siis lääkäri/kätilö).

mulla kokemusta molemmista. kakkonen käynistettiin tabletwilla, melko hitaasti käynnisty. Kaalvojen puhkaisulla käynnistettiin kolmonen, ja oksitosiini tipalla vähän vauhditettiin, oli nopea ja mukava synnytys, ei ollenkaan raju. kalvojen puhkaisun jälkeen aika piana lko supistukset, mutta vasta tippan voimalla voimistuivat oikeiksi. en todellakaan kokenu käynnistettyjä synnytyksiä rajuina, ehkä supistuket oli jossain määrin kipeämpiä kuin ekassa, luomusti käynnistyneessä synnyrtyksessä, mutta onneksi on olemassa puudutteet :D

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Mä käsittäisin, että lääkkeillä käynnistetty olisi rajumpi kuin kalvojen puhkaisu, koska supistukset keinotekoisesti tuotettuja.
Itselläni on joka synnytyksessä (kolme kpl) puhkaistu kalvot synnytyssalissa, 2 kertaa "käynnistys-mielessä". Se vaatii sen, että paikat on kypsät ja auki pitäisi olla n. 3 cm ymmärtääkseni. Mulla on supistukset alkaneet kalvojen puhkaisusta puolen tunnin sisään, viimeksi meni paljon vähemmän, ja ihan voimakkaina ja hyvinä. Kakkonen syntyi n. 5 tuntia kalvojen puhkaisun jälkeen (siitä se puoli tuntia oli supistusten odottelua, 20 min ponnistusta). Kolmonen syntyi 2 tuntia kalvojen puhkaisusta, ponnistus 7 min. Minulla kokemukset on olleet hyviä, en todellakaan haluaisi/olisi halunnut mitään lääkkeitä siihen, jotenkin kuullut paljon juttua "liian" rajuista lääkkeillä tuotetuista supistuksista.

Mulla oli ensin 6h lääketippa kädessä kuopuksen synnytyksessä, ja sillä saatiin aikaan hyvin laimeita, ja pieniä supistuksia. Sit kun puhkastiin kalvot, niin siitä tasan 1.5h, ja oli niin vauva kuin istukkakin pihalla...
Taitaa olla niin yksilöllistä tuo, et mikä kenellekin vaikuttaa mitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
miten sit ku mulla on paikat kypsänä ja noin 2,5cm auki jo mut vauva ei oo kuulemma laskeutunu... voiko kalvot puhkasta? vai miten sit toimitaan? käynnistys luultavasti edessä jos ei nyt kerkee syntyä pian...

Veikkaisin, et lääkkeillä käynnistetään

mulla oli myös paikat kypsänä ja vähän auki, mutta vauva ei ollu kunnolla laskeutunut, sitten kun kalvot puhkastiin ,en saanut enää nousta ylös sängystä. Eli piti sitten vaan makoilla ja odottaa että vauvalaskeutuu ennenkun sai nousta ylös..

Mulla ne tabletit tehneet yhtään mitään. Ekalla kerralla 4pv putkeen sain pillerin muruja nassuun ja lopulta niitä työnnettiin "vaikka minne".
Lopulta puhkaistiin kalvot ja synnytys käynnistyi heti!
Oli tosi karseat supistukset, johtui kuulemma niistä tableteista kumminkin!

Sen puolesta, että kohdunkaulastasi pääsee lapsivesikalvoille juuri ja juuri nyt, kun olet auki 2,5cm, voitaisi kalvot puhkaista. Mutta koska vauva ei ole laskeutunut, kalvoja ei voida puhkaista napanuoran esiinluiskahtamisriskin vuoksi. Luultavasti siis jollain muulla keinoin aloitetaan sun synnytyksen käynnistäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja a:

Sen puolesta, että kohdunkaulastasi pääsee lapsivesikalvoille juuri ja juuri nyt, kun olet auki 2,5cm, voitaisi kalvot puhkaista. Mutta koska vauva ei ole laskeutunut, kalvoja ei voida puhkaista napanuoran esiinluiskahtamisriskin vuoksi. Luultavasti siis jollain muulla keinoin aloitetaan sun synnytyksen käynnistäminen.

Meinasin vielä lisätä, että voidaanhan ne kalvotkin varmaan puhkaista, jos sinä vaan makaat kyljelläsi sängyssä. Voi sitä tuskaa, voin sanoa!

Meinasin vielä lisätä, että voidaanhan ne kalvotkin varmaan puhkaista, jos sinä vaan makaat kyljelläsi sängyssä. Voi sitä tuskaa, voin sanoa!

no siihen ole tottunut makasin melkeen kokoajan sängyllä kyljelläni esikoista synnyttäessä.. :D esikoinen laskeutui vasta synnytyksen aikana joten kait tämäkin tekee niin.... saa nyt sit nähä mitä ne mulle keksii :D

Yhteistyössä