Käynnistelläänkö, jos paikat epäkypsät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ihmettelin, kun kävin äitipolilla ja meinasivat, että käynnistellään parin vkon kuluttua jos paikat kypsempänä. Mulla siis täysmittainen kohdunkaula, mutta kohdunsuu puolipehmeä ja sormelle auki. Mitä toi "sormi" nyt meinasi, vastasiko 1,5 cm tai jotain?

Mulla oli käynnistykseen mennessä (42+2) justjust sormelle auki. siis about kai joku 1-1,5cm. Jollei sun paikat tuosta "kypsene" ja joudut käynnistykseen niin ensin saat cytotecia joko suun kautta tai kohdunsuulle. Se aiheuttaa suppareita ja avaa paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi käynnistetään?

Painoarvio on nyt jo melkoisen hurja. Viikkoja parin vkon kuluttua n. 38. Sektiota en millään haluaisi...

Pakko vielä tsempata että jos sketioon päädyt niin parempi suunniteltu/kiireellinen kuin hätä. Mulla eka( käynnistetty) päättyi hätäsektioon ja käynnistetyssä on suurempi tsäänssi virhetarjontaan, tms. joka voi päätyä hätäsektioon. Tokan kanssa perätilalapsi kiireellisenä- paljon parempi kokemus. Ymmärrän toiveesi, en olisi alunperin halunnut sektiota koskaa kokea minäkään.

meikän tilanne oli kaulaa jäljellä reilusti, noin sormelle auki ja pehmee..laitettiin 1/4 sytotec lääke siru.. 17.12.09 klo 13.30...ekat supistelut alko kovenemaan n.klo 16.45.. ja vartin yli 9 alko minuutin välein ja poika liukui ulos kuin kurlinki kiekko klo 21.51.. :heart:

voidaan käynnistellä vaikk aei kypsät paikat.. miulla oli jo kolmas kerta...milloin mikäkin syy.. nnyt oli yli la:n ja käynnisteltiin että ei tule jättiä pojasta..siis jätinpää :whistle:

voidaan käynnistää vaikka epäkypsät olis paikat. Mulla ekassa raskaudessa epäkypsät paikat ja käynnistettiin ja toisessa kypsät paikat ja käynnistettiin. erona se että eka synnytys käynnistämisestä kesti yli 48 tuntia ja toinen 3.5 tuntia.. eli kannattaa odotella niin pääset paljon helpommalla sitten synnytyksessä.

Luulenpa, että eivät anna mun synnyttää enää paljon rv 38 jälkeen alakautta, koska jos vauvan paino kehittyy tätä tahtia, niin pikkuinen voi jäädä matkan varrelle. Lääkäri meinasi, että ei käynnistellä ellei ole tapahtunut muutosta kypsempään. Kuulosti ehdottomalta, mutta itse en moisesta ehdosta ole ennen kuullutkaan.

Yksi käynnistelty synnytys aikaisien vesien menojen jälkeen takana. En edes tiedä, mikä silloin oli kypsyystilanne, kauan kyllä kesti käynnistely.

Yhteistyössä