paikat auki sormelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
kävin lekurissa viikonloppuna tulleen niukan verenvuodon vuoksi ja sanoi paikat auki sormelle!Eli onko kohdunkaula jo hävinnyt sitten!?Toista odotan ja viikkoja reilut 38 eli onkos kohta jotain odotettavissa!?!? :/

Sulla voi olla paikat auki sormelle vaikka kuin pitkään ennenku pääset itse synnytykseen..Mulle sanottiin että "joo paikat auki sormelle, tervetuloa synnytämään sitten" Mutta kyllä siinä viikko ainaki vierähti ennen ku päästiin ponnistamaan :p En tosin muista et oliko mulla koko kohdunkaula jo hävinny silloin kun tämä "yhdelle sormelle auki" todettiin vai olikos sitä viel ihan pikkiriikkisen jäljellä.... :whistle:

Mulla oli jo viikolta 30 sormelle auki ja synnytin 39+1. Uudelleen synnyttäjillä voi olla sormelle auki jopa melkein raskauden alusta asti eikä välttämättä tarkoita ennenaikaista synnytystä. Että vaikeahan siitä on päätellä. Enemmän päättelisin suna siitä verenvuodosta... mulla tuli viikkoa ennen synnytystä sellaista veristä limaa eli limatulppa irtosi pikku hiljaa. Sormelle auki tarkoittaa sellaista 1-2cm kohdunsuu auki. Sillä ei ole mitään tekemistä kanavan lyhentymisen kanssa. Joillakin synnytys alkaa hyvinkin epäkypsästä tilanteesta. Toisilla taas vasta kun kohdunsuu on hiljalleen avautunut 4cm.

Sormelle auki tarkoittaa n. 1cm ja ihan tyypillinen kutsumatapa kun näin vähän auki. Välttämättä ei tarkoita että kohdunkaula olisi silloin hävinnyt. Varsinkin uudelleensynnyttäjällä kohdunsuu voi aueta ennenkuin kohdunkaula on hävinnyt. Uudelleensynnyttäjällä voi kohdunsuu olla useita viikkoja reilusti auki ennen synnytystä, joten tilanteestasi ei myöskään voi mitenkään päätellä synnytyksen ajankohtaa.

Yhteistyössä