Käykö teille koskaan niin että muistatte näyttävänne ihan eriltä kuin mitä oikeasti näytätte??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo käy. Peilissä näytän ihan ok:lta. Mutta valokuvat paljastavat ruman totuuden. Pyöreät kasvot. :x

Mulla on vartalon kanssa näin päin. Siis toki tiedän olevani lihava, mutta usein olen kuitenkin ihan tyytyväinen itseeni. Vaatteetkin näyttää päällä hyviltä jne. Kunnes sitten mut ikuistetaan kameralle. Huh :x .

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
On, sitten on myös käynyt niin, että katsoessani peiliin olen nähnyt itsessäni häivähdyksen jotkain ihmistä, jota en todellisuudessa lainkaan muistuta. Mutta silloin kun katsoo peiliin ikäänkuin vahingossa ilman, että kerkiää ottaa kasvoilleen sen peiliinkatsomisilmeen.. saataa peilissä vilahtaa häivähdys jostakusta toisesta ihmisestä omissa kasvoissaan.
Kysyin asiaa kerran täälläkin, onko kellään vastaavia kokemuksia- mutta en tainnut saada myöntäviä vastauksia. Ehkä hullun leiman. :whistle:
Mutta ihan aavistuksen ohikiitävästi on peilikuvassani ollut joskus Matti Vanhasta, Esa Niemistä ja
Meg Ryania. Ja ketään heistä en muistuta.

Mielenkiintoista :D. Hassuja kepposia sitä kyllä ihmisen aivot (?) itselleen tekee. Pitää testata joskus olla katsomatta peiliin vaikka sinne katsookin...tai jotain. Matti Vanhanen vielä menettelee, mutta itku tulee jos se onkin Nykänen :D

tätä en saisi kysyä :ashamed: mutta olisiko Mervi mieluisampi?

Siis tää on nyt kyllä NIIN outoa. Mä olen meinaan jo useampana päivänä ihan oikein jäänyt hölmistyneenä tuijottamaan omaa peilikuvaani :D. Mä näen mielessäni itseni ihan eri näköisenä kuin mitä kuva peilistä näyttää.

Mitään todellista muutosta ei tässä parin päivän aikana ole voinut tapahtua, eli jotenkin muisti tekee tepposet tai jotain. Aika hassua vaan, kun mä olen tätä nyt useampaan kertaan ällistellyt.

Sanokaa nyt etten mä oo ainoo jolle näin käy :snotty:
Nyt se alkaa näkyä, mitä olen jo kauan epäillyt. Itsekin alat huomata ensioireet.

Mie oon täs vastikkään huomannu sellasen ilmiön ittelläni, et jotku tavarat saattaa näyttää iha erivärisiltä kui oli alkuperänen väri. Kerranki kysyin muksuilta, et onko tuo seinä maalattu, nii kattovat ihan hölmistyneinä, et mikä äippään meni.

Mä olen aina ajatellut, että se etten onnistu kuvissa johtuu ihan yksinkertaisesti siitä että olen aika ruma.

Nyt olen kuitenkin saanut kahden muunkin ihmisen vahvistuksen sille, että siinä minun ja kameran välillä tapahtuu 99% kerroista jotain täysin katastrofaalista, enkä näytä kuvassa itseltä. Tai näytän, mutta aivan karmealta jopa verrattuna todelliseen.

Olen kertonut tämän täällä lukuisia kertoja ennenkin, mutta olen myös ollut tunnistamatta omaa peilikuvaani. Väsyneenä shoppailureissulla katsoin ihmetellen, kuka äreä ,tukeva ja rasittuneen näköinen nainen kävelee minua kohti, kunnes se selvisi. Tömähdin päin peiliä. :ashamed: :ashamed:
Ja tämä ei ollut mikään mukamas hauska keksitty juttu. Se oli aika noloa. :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Nyt olen kuitenkin saanut kahden muunkin ihmisen vahvistuksen sille, että siinä minun ja kameran välillä tapahtuu 99% kerroista jotain täysin katastrofaalista, enkä näytä kuvassa itseltä. Tai näytän, mutta aivan karmealta jopa verrattuna todelliseen.

Poikaystävälläni on sama juttu. Kuvissa näyttää aivan hirveältä! :D Vaikka oikeasti on ihan komea mies.

Alkuperäinen kirjoittaja hheh:
Poikaystävälläni on sama juttu. Kuvissa näyttää aivan hirveältä! :D Vaikka oikeasti on ihan komea mies.

Kiva tietää, etten ole ainoa joka pistää pahintaan, ja vielä tuplasti, kun tulee kuvatuksi :D

No joo, olen mä törmännyt tuohon samaan ja kuinka ollakkaan peilin edessä.
Mä olen tosiaan vanhentunut kymmenessä vuodessa ja iho on huonompi mitä muistinkaan. Ei passaaa kauheen läheltä peiliä katsoa..todellisuus tulee liian karuna vastaan.
Kun olen meikannut fiilis on aika balanssissa siihen miltä olisi mielestäni kiva näyttää eli ainakin se 10 vuotta taaksepäin, mut aina ei onnistu.
Varmaan se tietty aika kuukaudestakin vaikuttaa sillä välillä sitä on tyytyväinen enempi ja välillä ei todellakaan.
Mut näillä mennään ei muutakaan voi.

Kyllä minä peilistä yleensä itseni tunnista, mutta valokuvat onkin sitten ihan eri juttu..
Miten voi ihminen onnistua AINA näyttämään ihan omituiselta. Joku ihmeen Lauri Tähkä efekti pukkaa päälle, toinen silmä on aina enemmän kiinni kuin toinen. Läskit pursuaa just sopivasti kuvassa ja tukka on huonosti..Vaikka kuvan ottamis hetkellä näyttikin mielestään ihan hyvältä :D Luojan kiitos joku yleensä sanoo että ethän sä näytä yhtään tuolta..

Siis tää on nyt kyllä NIIN outoa. Mä olen meinaan jo useampana päivänä ihan oikein jäänyt hölmistyneenä tuijottamaan omaa peilikuvaani :D. Mä näen mielessäni itseni ihan eri näköisenä kuin mitä kuva peilistä näyttää.

Mitään todellista muutosta ei tässä parin päivän aikana ole voinut tapahtua, eli jotenkin muisti tekee tepposet tai jotain. Aika hassua vaan, kun mä olen tätä nyt useampaan kertaan ällistellyt.

Ei vaan nyt joku aika sitten näin 17 vuotta sitten hyvän näköisen jätkän menevän tuosta parvekkeen alta ihan sooseissa. Ja ei todellakaan ollut enään hyvännäköinen. Ja sä saatat ehkä tietääkkin tai sitten et.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Ei peilistä, mutta joissain valokuvissa näytän todella oudolta en edes itse meinaa tuntea itseäni.

Mulla on niin, että jos näytän jossain valokuvassa hyvältä, niin mielestäni en näytä itseltäni. Ja jos taas olen karsean näköinen, niin olen mielestäni ihan itteni näköinen ja oikein mässään sillä miten kamalalta näytän :/

Ei vaan nyt joku aika sitten näin 17 vuotta sitten hyvän näköisen jätkän menevän tuosta parvekkeen alta ihan sooseissa. Ja ei todellakaan ollut enään hyvännäköinen. Ja sä saatat ehkä tietääkkin tai sitten et.

siis tänään näin ja se että 17 vuotta sitten oli hyvännäköinen

Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan:
Mie oon täs vastikkään huomannu sellasen ilmiön ittelläni, et jotku tavarat saattaa näyttää iha erivärisiltä kui oli alkuperänen väri. Kerranki kysyin muksuilta, et onko tuo seinä maalattu, nii kattovat ihan hölmistyneinä, et mikä äippään meni.

Oho :D. Ei vaan, ei sais nauraa. Osaan vaan kuvitella lasten hölmistyneet ilmeet. Mullakin käy kyllä välillä niin, että joku juttu iskee silmään ja ihastelen sitä ääneen miehelle. Ja hän sitten tokaisee että se "juttu" (vaikka joku kaunis vanha talo, puu, kukka...mikä tahansa) on ollut siinä aina.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mä olen aina ajatellut, että se etten onnistu kuvissa johtuu ihan yksinkertaisesti siitä että olen aika ruma.

Kyllä mä tiedän moniakin, jotka ei vaan näytä hyviltä kuvissa vaikka tekee sitä luonnossa. Jos sitä vaan niin jännittää kuvanottotilannetta ja sitten virnuilee jotenkin ihan oudosti tai jotain.

Mutta ajattele miten ihanaa hokata että se vika onkin siinä typerässä kamerassa eikä sinussa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Olen kertonut tämän täällä lukuisia kertoja ennenkin, mutta olen myös ollut tunnistamatta omaa peilikuvaani. Väsyneenä shoppailureissulla katsoin ihmetellen, kuka äreä ,tukeva ja rasittuneen näköinen nainen kävelee minua kohti, kunnes se selvisi. Tömähdin päin peiliä. :ashamed: :ashamed:
Ja tämä ei ollut mikään mukamas hauska keksitty juttu. Se oli aika noloa. :ashamed: :ashamed:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Sä olet ihana :heart: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
No joo, olen mä törmännyt tuohon samaan ja kuinka ollakkaan peilin edessä.
Mä olen tosiaan vanhentunut kymmenessä vuodessa ja iho on huonompi mitä muistinkaan. Ei passaaa kauheen läheltä peiliä katsoa..todellisuus tulee liian karuna vastaan.
Kun olen meikannut fiilis on aika balanssissa siihen miltä olisi mielestäni kiva näyttää eli ainakin se 10 vuotta taaksepäin, mut aina ei onnistu.
Varmaan se tietty aika kuukaudestakin vaikuttaa sillä välillä sitä on tyytyväinen enempi ja välillä ei todellakaan.
Mut näillä mennään ei muutakaan voi.

Ja mä taas ihastelin miten hienossa kunnossa sun iho on. Sellainen kiinteä ja nypytön ja kaikkea. Ja näytit mun mielestä niin nuorelta ja mahdottoman kauniilta. Sä olet kanssa niitä, jotka näyttää luonnossa vieläkin kauniimmalta kuin kuvissa ja mun on pakko sanoa, että sun tuoreemmissa kuvissa sä olet vielä kauniimpi kuin nuoremmissa.

Mutta sitä tietty itse katsoo eri tavalla.

Mä pidän itseäni tavallisesti paljon lihavampana ja rumempana. Peilin edessä vähän hämmästyn, kun en olekaan niin kamala kuin luulen. Olin jonkun aikaa koulukiusattu ja kyllä siitä on jäänyt vaurioitunut minäkuva.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
tiän oman rumuuteni ilman peiliä. joten välttelen parhaani mukhaan

Auts :( . Mitä jos sullakin käy joku kaunis kerta niin että hokaat näyttäväsi ihan kivalta? Mä en ole vielä koskaan nähnyt rumaa ihmistä. Jokaisesta olen löytänyt aina jotain kaunista ja ihasteltavaa. Ihan varmasti sussakin on sellaista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jarnuska:
Kyllä minä peilistä yleensä itseni tunnista, mutta valokuvat onkin sitten ihan eri juttu..
Miten voi ihminen onnistua AINA näyttämään ihan omituiselta. Joku ihmeen Lauri Tähkä efekti pukkaa päälle, toinen silmä on aina enemmän kiinni kuin toinen. Läskit pursuaa just sopivasti kuvassa ja tukka on huonosti..Vaikka kuvan ottamis hetkellä näyttikin mielestään ihan hyvältä :D Luojan kiitos joku yleensä sanoo että ethän sä näytä yhtään tuolta..

Hemmetin kamera taas :D. Mulla muuten on aivan vino naama kuvissa. En sitten tiedä onko oikeastikin. Mutta siis hymy on silleen toispuoleinen ja samoin nenä. Nenästä varsinkin huomaa kun toinen puoli on selvästi leveämpi ku toinen.

No nyt kyllä heräs uteliaisuus :D. Mutta joo, kyllä mä olen kanssa ollut välillä jopa vähän pettynyt kun se nuoruuden ihastus ei olekaan enää ihan niin hohdokas kuin silloin muinoin. Ehkä se toisaalta johtuu siitäkin ettei enää ole ihastunut. Ja kyllähän me kaikki vuosien saatossa tietty rupsahdetaankin.

Yhteistyössä