Käykö teillä paljon vieraita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä tarjoatte, onko teillä aina jotain vieraiden varalta? Meillä käy melkein joka päivä joku, jos on ruoka-aika niin sitten tarjoan ruokaa mut muuten yleensä ainakin kahvia/teetä ja jotain keksejä tai jotain sellaista jos en ole ehtinyt leipoa. Mietin just, että mitä kaikkea voisi leipoa valmiiksi vieraiden varalle pakkaseen?

Meillä ei käy oikeastaan koskaan ketään :( Mun sisko joskus ja yks kaveri joskus. Saa nähdä miten sit kun vauva syntyy.. Ai juu anoppi käy kyllä aika usein ;)

Pakkaseen vois tehdä pullia, suolaisia "croisantteja"...

Ei kukaan muu ku anoppi melkeen joka päivä. Mun vanhemmat käy noin kerran kuussa tai parissa. Jotain kavereita joskus harvoin...

Kinkku tai broileripiirakka on hyvää pakasteesta. Mun mielestä suolainen tarjottava on aina iloinen yllätys =)

Nykyään vähemmän kun miehellä viikonloppuisinkin töitä ja itse ei jaksa kutsua samaan malliin kuin ennen. toisinsanoen meillä ei välttämättä ole la iltana tai su talo siinä kunnossa että tänne ketään viittii pyytää.
Tarjottavia on vaihtelevasti pakastimessa. Melkein kaikein voi pakastaa mitä leipoo. Äkkiä ei tule mieleen kuin joku täytekakku mitä ei vois pakastaa.

Yleensä leivon pari kolme kertaa viikossa joten useimpina päivinä on jotain tarjottavaa, siis muutakin kuin keksejä mut ajattelin et ehkä jotain olisi hyvä leipoa pakkaseenkin varalle. Täytyy varmaan kokeilla vaikkapa jotain piirakkaa pakastaa kun pullien leipomisessa en ole kovin hyvä :)

meillä käy vieraita tosi harvoin, harmi. Tykkäisin kutsua ja keitellä kahvia mutku tuo ukko valittaa aina. Kukaan ei ossaa käyttäytyä, ei sais kuulua eikä näkyä.

Ei kovin usein, meillä on niin pieni kämppä ja ollaan ainoat lapselliset kaveripiirissä niin ei meille kehdata tunkea. Sitten kun kutsun niin sitten laitan ihan kunnon tarjottavat.

Hyvin harvoin, ja neki on mun vanhemmat ja sisaruksia. Koitan varata jotain tarjottavaa kun tiedetään että ovat tulossa, joskus ovat tuoneet omaa evästäki ku oon sanonu että mulla ei oo sitte mitään tarjota. :D Ruokaa en oo vielä koskaan tarjonnu (paitsi pizzaa), tehdään aina niin vähän kerralla että siitä ei helposti jaeta monelle. Pitäis varmaan joskus ihan varta vasten kutsua syömään.

Mun vanhemmat tais käydä neljä viikkoa sitten, kaveripariskunta tais käydä reilu puoli vuotta sitten viimeks.

Meillä käy tosi tosi tooooosi harvoin, usein menee useampi kuukausi että kukaan käy. Sosiaalista elämää ei ole.

Ei käy kovin usein, koska ahdistaa aina vähäsen se ajatus, että jos kutsun, pitää sitten siivota ja hommata tarjottavat. Eli en kovin usein jaksa kutsua ketään. Olen tosi tarkka siitä, että siivoamattomaan huusholliin meillä ei vieraita päästetä, en oikeasti avaa edes ovea jos joku yrittää tulla kutsumatta. Tiedän, vähän outoa...

Meillä ei koskaan ole vieraita varten tarjottavaa valmiina, koska meillä ei herkut kauan säily.

Mä tykkään hirveesti siitä, että meillä käy paljon vieraita ja usein. Ruokaakin tehdään yleensä isompi satsi ja aina tarjotaan kaikkea mitä on, mun mielestä on jotenkin tosi tökeröä jos ei tarjoa mitään. Sit jos oon jonkun varta vasten kutsunut meille niin sit tietenkin panostan tarjoiluun enemmän kun on aikaa miettiä mitä tekee.

Kyllä meillä käy vieraita, sekä kahvi- että ruokavieraita. Aika paljon kutsun sillain puoli-äkkiseltään, eli vaikka samalla viikolla. Aina on ruoka-aineita kaapissa sen verran, että pystyn siitä tekemään isommallekin porukalle riittävän aterian. Ja pakkasessa on kaupan valmiita pakastepullia/pasteijoita/pitsoja ja kaapissa keksejä kahvittelutarjottaviksi. Kotia laitan erikseen kuosiin vain erityisiin juhliin, ja silloin suunnitellaan tarjoilutkin tarkemmin monine ruokalajeineen. Arkena vieraat saavat tulla ja mennä ja aina saavat jotain suuhun pantavaa.

Käy aika usein, 2-5 kertaa viikossa. Ei välttämättä ole mitään tarjottavaa, välillä on keksiä tai jtn ja välillä vieraat tuovat tullessaan. Saattaa olla kämppäkin siivoomatta, sitten vaan totean että sori, en oo ehtinyt/jaksanut siivota ja se siitä.

Keskimäärin kerran kuussa käy. Yllärivieraita ei koskaan, koska kotonaolosta ei ole takuuta. Arki-iltaisin ei oikein jaksa vierastelijoita, eikä joka viikonloppukaan. Seuraavan kerran vieraita on tulossa ensi viikolla, ystäväperhe Jyväskylästä tulee yökylään.

Erillisiä vierasvaroja ei pidetä, mutta vieraille aina tarjotaan jotain. Esim. tuollainen ystäväperheen yövierailu, niin tarjoamiset voisivat olla esim. ekana iltana itsetehtyjä pitsoja ja salaattia, normiaamupala, ruoaksi jotain tavallista viikonloppuruokaa esim. kalaa ja peruna- & kasvislisäkettä, kahvin kanssa myös jotain herkkua tietenkin.

Meillä käy lähes päivittäin jotain vieraita, tai siis no ihan tuttuja :). Harvemmin on mitään tarjottavaa kahvin kanssa, ja koska kaikki sen tietävät, niin tuovat itse tullessaan jos jotain haluavat. Jos olen erikseen pyytänyt meille kahville, niin silloin kyllä ostan ainakin jotain keksiä, leipomista inhoan. Jos tulee yöksi tai viikonlopuksi vieraita, niin silloin tietenkin on ruuat sun muut.

[QUOTE="vieras";22411480]Ei käy kovin usein, koska ahdistaa aina vähäsen se ajatus, että jos kutsun, pitää sitten siivota ja hommata tarjottavat. Eli en kovin usein jaksa kutsua ketään. Olen tosi tarkka siitä, että siivoamattomaan huusholliin meillä ei vieraita päästetä, en oikeasti avaa edes ovea jos joku yrittää tulla kutsumatta. Tiedän, vähän outoa...

Meillä ei koskaan ole vieraita varten tarjottavaa valmiina, koska meillä ei herkut kauan säily.[/QUOTE]

Siis et sä siivoa,, kuin vieraiden tuloon. Meillä käy harvoin vieraita mutta siivoan ja tulla voisi sen puoleen koska vaan, ei paniikkia siivosta.

Alkuperäinen kirjoittaja aina siisyiä;22411849:
Siis et sä siivoa,, kuin vieraiden tuloon. Meillä käy harvoin vieraita mutta siivoan ja tulla voisi sen puoleen koska vaan, ei paniikkia siivosta.

Heh, meidän koti on oikeasti keskivertoa siistimpi, mutta silti tänne ei ole vierailla mitään asiaa ennen kuin olen imuroinut, mopannut, pessyt vessat.

Vaikka pieniä lapsia meillä onkin, pidän jatkuvaa järjstystä yllä. Nytkin kaikki lelut kerättynä, keittiön tasot niin siistit että niistä voisi vaikka nuolla, vaatteet siististi kaapeissa tai likapyykkikorissa, jopa etupihan pidän aina paraatikunnossa. Silti kutsumattomat vieraat eivät meille tule. Kuten sanoin, outo olen...

Alkuperäinen kirjoittaja aina siisyiä;22411849:

Munki mielestä aika erikoinen syy olla kutsumatta vieraita, tulee mieleen että onko siellä kotona sitten aina niin hirveän likaista ettei kukaan voi tulla? Vai pitääkö kodin aina olla täysin kiiltävän puhdas, joka nurkkaa myöten puunattu ennen kuin vieraat voi päästää sisään?

Yhteistyössä