Käykö teidän miehet joka päivä suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heh";24670824]Te jotka lutraatte ja puunaatte itteenne päivittäin, oletteko usein kipeinä? Millainen iho teillä on? Onko allergioita? Ihan mielenkiinnosta kysyn :)[/QUOTE]

Olemme harvoin flunssassa, ehkä pari-kolme kertaa vuodessa.
Mieheni ei ole allerginen millekään, minulla on penisilliini-allergia ollut lapsuudesta asti.

Yleensä kyllä käydään molemmat kerran päivässä suihkussa, samoin lapset. Ei sitä aina tarvitse saippualla kuurata koko kroppaa mutta suihkuun on päästävä.
Ja ennen seksiä ei kyllä yleensä pesulle keretä ;) mutta seksin jälkeen kyllä molemmat käy pesulla.

Ellei ole erityisen hikinen työ tai muita järkeviä syitä, niin joka päivä suihkussa käyminen sen takia että muutoin on likainen olo, on aika järkkyä. Silloin on kyllä korvien välissä vikaa.

Voi mammoille tulla yllätyksenä, mutta niin miesten kuin naistenkaan hygienia ei siitä kärsi, vaikka ei käy joka päivä suihkussa tai holvaa vehkeitä *llupuhelimella.

Mies käy joka päivä suihkussa, kuten minäkin.
Suuseksiä harrastellaan suihkun jälkeen.

Osaa muutenkin huolehtia hygieniastaan, eli esim. pestä kädet joka vessareissun jälkeen. En kestäisi tuollaista miestä kuin ap:lla. Ja ällöttävää ottaa suihin ei-pestyä. :x

Hikoiletko jotenkin erikoisesti kun tarviin noin paljon käydä?

Me käydään joka toinen päivä suihkussa. Ei tarvii sen useammin käydä.

Ennen vanhaan ihmiset kävi kerran viikkoon pesulla.

En herää aamulla kunnolla, jos en käy pesulla :)
Harrastaessani liikuntaa hikoilen kyllä ja käyn suihkussa treenin jälkeen.
Kesäisin jos on kovin helteinen päivä, käyn edellisten lisäksi vielä iltasuihkussa...

käydään 2 kertaa päivässä,ei hikoilla kauheesti,ihot on kunnossa ja ei olla juurikaan koskaan kipeitä..päivä alkaa hyvin suihkussa käynnin jälkeen ja illalla on kiva mennä nukkumaan ns "puhtaana"

[QUOTE="heh";24670824]Te jotka lutraatte ja puunaatte itteenne päivittäin, oletteko usein kipeinä? Millainen iho teillä on? Onko allergioita? Ihan mielenkiinnosta kysyn :)[/QUOTE]

No mä en lutraa enkä puunaa. Mulla on luonnonkiharaan taipuvainen, lyhyeksi leikattu tukka joka on aamuisin IHAN pystyssä. Sen vuoksi käyn aamulla suihkussa ja pesen hiukset jotta saan ne asettumaan jotenkin fiksusti. En pese itseäni muuten, se mitä tukasta valuu, saa valua. Iltaisin sitten peseydyn eli pesuaineen kanssa kainalot ja meikit pois plus alapesu ihan kunnolla. N. kerran viikossa kuorinta.

Iho on normaali sekaiho, kasvoissa muutamia näppyjä. Ei rasvainen eikä kuiva. Ei vaadi rasvauksia tms. Ja olen heinä- ja siitepölyallerginen, reagoin nuhalla ja silmäoireilla. Mitään iho-oireita ei ole ollut koskaan ja muutenkin suht. perusterve.

[QUOTE="heh";24670979]Vielä yks asia kiinnostaa tietää. Asutteko vuokralla vai omassa talossa te veden ylikäyttäjät?[/QUOTE]

Mikä on veden ylikäyttöä? Ai kerran päivässä peseytyminen? Se kuuluu ihan normaalihygieniaan, tiedoksi...

Sairaana ollaan ihan normaalin verran eli se pari-kolme flunssaa vuodessa, vatsatauti joka toinen vuosi. Miehellä ei allergioita, minulla on lapsesta asti ollut eläinallergia. Iho normaali. Entä itse; oletteko kuinka usein sairaana, minkälainen iho ja onko allergioita? :)

[QUOTE="heh";24670979]Vielä yks asia kiinnostaa tietää. Asutteko vuokralla vai omassa talossa te veden ylikäyttäjät?[/QUOTE]

Omassa. Enkä mielestäni ole veden ylikäyttäjä. Ei sinne suihkuun asumaan tarvii jäädä ja tietenkin suihku on pois päältä esim. saippuaa levittäessä jne.

[QUOTE="vieras";24670987]Mikä on veden ylikäyttöä? Ai kerran päivässä peseytyminen? Se kuuluu ihan normaalihygieniaan, tiedoksi...[/QUOTE]
Kellä kuuluu ja kellä ei. Suurin osa suomalaisista ei käy suihkussa päivittäin.

No me emme ole veden ylikäyttäjiä mitenkään, vaikka käymmekin suihkussa päivittäin. Usein suihkukäynti tapahtuu sitä paitsi nopeasti salilla, uimahallissa tai miehellä töissä, joten oman taloyhtiön (ei vuokra) vettä ei lutrailla. ;) Sitä paitsi uskon, että moni lapsiperhe lutraa paljon enemmän kuin meidän kolmehenkinen perheemme.

http://www.nettineuvo.fi/index.asp
Pakkotoiminnot(kompulsiot) liittyvät usein järjestyksenpitoon, siisteyteen ja erilaisten asioiden varmistamiseen. Tyypillisiä pakkotoimintoja ovat liiallinen peseytyminen (käsienpesu, suihkussa käynti), tarkistelut siitä, että sähköt on sammutettu, ovet ovat kiinni jne.

Ja lisätään vielä..
Kuinka moni tietää paljonko Afrikassa päivittäin kuolee lapsia puhtaan juomaveden puutteeseen?

En tiedä, mutta se, että minä kävisin suihkussa vain joka toinen päivä ei auttaisi millään lailla Afrikan lasten vesitilannetta. Kuten ei sekään, ettei kukaan Suomessa tuhlaisi ruokaa biojätteeseen auttaisi lopettamaan nälänhätää.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.nettineuvo.fi/index.asp
Pakkotoiminnot(kompulsiot) liittyvät usein järjestyksenpitoon, siisteyteen ja erilaisten asioiden varmistamiseen. Tyypillisiä pakkotoimintoja ovat liiallinen peseytyminen (käsienpesu, suihkussa käynti), tarkistelut siitä, että sähköt on sammutettu, ovet ovat kiinni jne.

Ei helv*tti sentään. Se, että peseytyy päivittäin ei tod. ole sairaus. :D Eikä kerran päivässä suihkuilu ole myöskään millään lailla suihkussa ravaamista. :D

Yhteistyössä