Käykö teidän miehet joka päivä suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.nettineuvo.fi/index.asp
Pakkotoiminnot(kompulsiot) liittyvät usein järjestyksenpitoon, siisteyteen ja erilaisten asioiden varmistamiseen. Tyypillisiä pakkotoimintoja ovat liiallinen peseytyminen (käsienpesu, suihkussa käynti), tarkistelut siitä, että sähköt on sammutettu, ovet ovat kiinni jne.

Liittyy ketjun aiheeseen miten?

Ei helv*tti sentään. Se, että peseytyy päivittäin ei tod. ole sairaus. :D Eikä kerran päivässä suihkuilu ole myöskään millään lailla suihkussa ravaamista. :D

Peesi. Voi jessus sentään...

Ja nekin, jotka kertoivat käyvänsä pari kertaa päivässä, sanoivat sen liittyvän treeniin tai hellepäiviin. Enemmän ihmettelisin, jos joku kertoisi, ettei peseydy treenin tai muun hikoilun jälkeen. Tai esim. aloituksessa mainitun baarireissun jälkeen.

Sairaana ollaan ihan normaalin verran eli se pari-kolme flunssaa vuodessa, vatsatauti joka toinen vuosi. Miehellä ei allergioita, minulla on lapsesta asti ollut eläinallergia. Iho normaali. Entä itse; oletteko kuinka usein sairaana, minkälainen iho ja onko allergioita? :)

Mun mielestä kuulostaa melkoisen usealta sairastaa monta kertaa vuodessa. Ittellä nuhaa ja yskää kerta vuoteen ja sellanen suurempi flunssa parin/muutaman vuoden välein. Ja vatsatauti on ollut, ööh, ehkä kymmenisen vuotta sitten viimeksi. Mies tuntuu olevan tätäkin harvemmin sairaana.

Mä peseyden viitisen kertaa viikossa. Periaatteessa jokatoinen päivä, mutta aina urheilujen jälkeen tottakai ja niitä urheiluja on aika tiuhaan. Mies peseytyy kahden kolmen päivän välein tai sitten tietty treenin jälkeen.

Hehee.. vaikka kävisin kerran viikossa suihkussa, niin eihän ne säästyneet vedet Afrikkaan asti millään kulkeutuisi. Vai kuljetetaanko täältä sinne vettä kenties? ;) Siinähän se luonto säästyiskin, ku vietäs joka pvä ilma- tai meriteitse vettä sinne asti.. ei pakota mun päätä vedenkulutus, koska emme tuhlaile silti älyttömiä.

Muttä ihan ok-talossa asutaan ja lotrataan, itse maksetaan vesilaskut. Ja ei tuo sähkölaskussakaan ole paljoa näkynyt.. lämminvesivaraaja käy yösähköllä ainoastaan eikä ole lämmin vesi koskaan "loppunut". Joten ilmeisesti ei tule oikeasti sitä vettä lutrattua liikoja, vaikka käviskin useammin suihkussa.
Oma kaivokin löytyy, mutta on varalla. Saunavedet, autonpesut sun muut toki sitten tulee ns. ilmasiks.

Mulle on ihan sama, vaikka joku kävis sen kerran viikossa pesulla.. kunhan ei haise mun läheisyydessä. :)
Itsellä ainakin helposti tulee hikinäppyjä, ihottumaa ilmestyy.. jos en pikkusenkaan hikoiltuani peseydy pikaisesti(jos on päivä, etten tee yhtikäs mittään, ni sillon ehkä jää se kunnon suihku väliin mutta alakerta silti kuntoon). Pennusta pitäen on tullut rasvattua nahkaa sen verran, et menee ihan rutiinilla.. ja kyllä sen huomaa ihon kunnostakin positiivisella tavalla. Ehkä sellukin pysyy loitolla siks, ku tulee rutiinilla rasvailtua pari kertaa päivässä. :D -respalla rasvat on halpoja + tuoksuvoiteet sekaan. Ei maksa paljoa.. olikohan tarpeeksi perusteellinen selvitys liialliseen suihkussa käyntiin.. heh.

Ainiin.. kipeenä ei juuri olla kuin pari kertaa vuodessa maks. Muutama lääkeaine-allergia löytyy, vaan tuskimpa hygieastaan huolehtiminen on niihin syynä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.nettineuvo.fi/index.asp
Pakkotoiminnot(kompulsiot) liittyvät usein järjestyksenpitoon, siisteyteen ja erilaisten asioiden varmistamiseen. Tyypillisiä pakkotoimintoja ovat liiallinen peseytyminen (käsienpesu, suihkussa käynti), tarkistelut siitä, että sähköt on sammutettu, ovet ovat kiinni jne.

Onhan tuo selvää että joillekin suihkussakäynti on jo pakkomielteistä. Jos ei käy, tuntee itsensä likaiseksi vaikkei olisi mitään syytä.

[QUOTE="heh";24671513]Ja normaaliin hygieniaan EI kuulu jokapäiväinen suihku (ellei jostain erityisestä syystä).[/QUOTE]

Totta kai kuuluu. Paitsi tietenkin, jos peset alapääsi ja kainalosi erikseen. Mitä en kyllä ymmärrä. Pidän helpompana mennä kokonaan suihkun alle.

[QUOTE="mis";24671277]Mun mielestä kuulostaa melkoisen usealta sairastaa monta kertaa vuodessa. Ittellä nuhaa ja yskää kerta vuoteen ja sellanen suurempi flunssa parin/muutaman vuoden välein. Ja vatsatauti on ollut, ööh, ehkä kymmenisen vuotta sitten viimeksi. Mies tuntuu olevan tätäkin harvemmin sairaana.

Mä peseyden viitisen kertaa viikossa. Periaatteessa jokatoinen päivä, mutta aina urheilujen jälkeen tottakai ja niitä urheiluja on aika tiuhaan. Mies peseytyy kahden kolmen päivän välein tai sitten tietty treenin jälkeen.[/QUOTE]

Tutkimusten mukaan ihminen sairastaa keskimäärin tuon kolme flunssaa vuoteen. Joku sairastaa aina keskivertoa enemmän, joku vähemmän. Eli emme me mitenkään erityisen paljoa sairasta vaan todellakin ihan keskiverrosti.

Meillä on kolmevuotias lapsi, joka sairastaa flunssaa (nuha, yskä, joskus kuume) n. joka toinen kuukausi tarha-aikana ja joka toinen vuosi on sairastanut sen vatsiksen, mikä on tarttunut aina myös meille aikuisille. Ennen lapsen syntymää en ollut juuri koskaan kipeänä, eikä vatsatautia todellakaan ollut ollut kuin joskus lapsuudessa aiemmin. Saanko kysyä kuinka usein lapsesi sairastavat ja minkä ikäisiä ovat?

[QUOTE="heh";24671504]Onhan tuo selvää että joillekin suihkussakäynti on jo pakkomielteistä. Jos ei käy, tuntee itsensä likaiseksi vaikkei olisi mitään syytä.[/QUOTE]

Niin, ja joillekin epähygieenisyys on osa sairaudenkuvaa. Joten so, mikä tämänkin linkityksen pointti oli?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24671480:
todellakin käy.meillä ei sänkyyn tulla jos on kotoa poistunut (ulos, töihin, kauppaan tai mihin vaan)
ja joka ilta.
Harvemmimpa sitä sänkyyn tulee, jos on kotoa poistunut. Sitä ennenhän pitäisi palata takaisin. :D

[QUOTE="vieras";24671534]Totta kai kuuluu. Paitsi tietenkin, jos peset alapääsi ja kainalosi erikseen. Mitä en kyllä ymmärrä. Pidän helpompana mennä kokonaan suihkun alle.[/QUOTE]
Eipä se alapää ole siitä moksiskaan, vaikkei sitä joka päivä huljuttele. Yksi toinen yleinen väärinkäsitys on pestä jalat saippualla ja pilata jalkansa siten.

Päivittäin käy naapurin miehen kanssa kimppasuihkussa. Oven raosta olen katsellut kun pesevät toisiaan ja mieheni puhdistaa naapurin peniksen suullaan ja naapuri peniksellään mieheni anaaliaukon.

Ei se jokapäivä suihkussa käy, mutta saunassa käydään vähintään joka kolmas päivä, ellei melkein joka toinen. Kädet pestään kun on vessottu, tai kun tullaan ulkoa kotiiin, tai kun on leikitty kuolakoiran kanssa tai kun käydään laittamaan ruokaa. Tämä pätee molempiin. Ja romanttista oli huomata, että vessomisessakin olemme samanlaisia, isomman hädän jälkeen ei käytetä paperia vaan käydään aina pesulla. Eli alapää tulee pestyä ainakin kerran-pari kertaa päivässä molemmilla. Se ei ikinä haise hielle, mä haisen joskus kun unohdan deodorantin.

[QUOTE="vieras";24671887]Eipä se alapää ole siitä moksiskaan, vaikkei sitä joka päivä huljuttele. Yksi toinen yleinen väärinkäsitys on pestä jalat saippualla ja pilata jalkansa siten.[/QUOTE]

Kyllä alapään päivittäinen pesu kuuluu ihan perushygieniaan! Ja samalla puhtaiden alusvaatteiden vaihto.

[QUOTE="vieras";24671887]Eipä se alapää ole siitä moksiskaan, vaikkei sitä joka päivä huljuttele. Yksi toinen yleinen väärinkäsitys on pestä jalat saippualla ja pilata jalkansa siten.[/QUOTE]

Miten jalat pilaantuu saippuasta? Ja kyllä mua ällöttäis olla pesemättä alapäätä joka päivä, tai ennemminkin peppuvakoa, etupepulla se ei niin tarkkaa ole. Mutta siihen ei kyllä tarvi saippuaa.

[QUOTE="vieras";24671925]Kyllä alapään päivittäinen pesu kuuluu ihan perushygieniaan! Ja samalla puhtaiden alusvaatteiden vaihto.[/QUOTE]
Kuten sanottua, kellä kuuluu ja kellä ei. Perusterveen ihmisen alapää ei todellakaan ole moksiskaan parin päivän pesemättömyydestä - saati siitä, että pitää samoja alusvaatteita pari päivää perätysten.

[QUOTE="hmm";24671929]Miten jalat pilaantuu saippuasta? Ja kyllä mua ällöttäis olla pesemättä alapäätä joka päivä, tai ennemminkin peppuvakoa, etupepulla se ei niin tarkkaa ole. Mutta siihen ei kyllä tarvi saippuaa.[/QUOTE]
Jalkojen luonnollisen bakteerikannan ja ph:n saa saippualla pesemällä helposti pilattua, minkä seurauksena on haisevat jalat, kutinat sun muut.

Ällöäminen on itseopittu tunne ja länsimaissa siihen vaikuttaa moni muu asia kuin lääketiede ja ihmisen fysiologia.

Yhteistyössä