Käykö teidän lapset uimassa päiväkodin hoitajien tai perhepäivähoitajan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Mietin vaan kun käydään pojan kanssa uimassa tuossa lähirannalla ja siellä on useampana päivänä ollut porukka joko päiväkodista tai perhepäivähoitajia lapsineen =) Oma poika on ollut hoidossa molemmissa paikoissa eikä ne ikinä käyneet uimassa.

Esikoinen käy oman hoitajan kanssa erityislasten uimaryhmässä ja joskus käyvät vähän kastautumassa kahluualtaassa koko ryhmän kera kun ovat leikkipuistoss aleikkimässä. muttei muuten mitään uimareissuja ole tehty tuolla.

Olen pph ja sinä päivänä kun tuosta uimaan viennistä tulee pakollista lopetan työt. Meidän esimies voisi keksiä just jotaa tuollaista ja mitä hän päättää, se tehdään. Paitsi että itse vedän rajan just tuohon. Hoitolapsia en vie uimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pph:
Olen pph ja sinä päivänä kun tuosta uimaan viennistä tulee pakollista lopetan työt. Meidän esimies voisi keksiä just jotaa tuollaista ja mitä hän päättää, se tehdään. Paitsi että itse vedän rajan just tuohon. Hoitolapsia en vie uimaan.

Siinähän tosiaan saattaa joutua ihan vahtimaan lapsia tosin kun 4 seinän sisällä kotona ;)

Lasten päikyssä on vesileikkihuone jonne pääsevät pari kertaa vuodessa 2 lasta kerrallaan. On sellainen kahluualtaan kokoinen "uima-allas" jossa voi polskia. Muualla eivät käy uimassa.

Tuo porukka on varmaan joko yksityinen päiväkoti tai joku muu vastaava =) Miä kans mietin että oman pojan hoitopaikoissa on ollu niin isot ryhmät ettei niitä vie Erkkikään uimaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja koti:

Siinähän tosiaan saattaa joutua ihan vahtimaan lapsia tosin kun 4 seinän sisällä kotona ;)

Mulle kaikkein tärkein asia on hoitolasteni turvallisuus. Siitä lähden liikkeelle aina. :)

Lähtisitkö itse neljän alle kolmivuotiaan kanssa uimaan? Ihan oikeesti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lähtisitkö itse neljän alle kolmivuotiaan kanssa uimaan? Ihan oikeesti?

no tässä ei puhuttu siitä minkä ikäisiä nuo lapset uimassa ovat olleet.

meidän päiväkodissa (sekä kunnan toisessa ryhmässä ) pääsevät mukaan uimahalliin sitten kun täyttävät kolme vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
no tässä ei puhuttu siitä minkä ikäisiä nuo lapset uimassa ovat olleet.

meidän päiväkodissa (sekä kunnan toisessa ryhmässä ) pääsevät mukaan uimahalliin sitten kun täyttävät kolme vuotta.

Ihan selvennyksen vuoksi, näytti olevan noin 1-3 vuotiaita. 3 aikuista ja ehkä 6 tai 7 lasta, en laskenut. Hirveen mukavaa niillä oli ja ystävällisesti juttelevat aina miulle ja pojalle. Ei ollut tarkoitus arvostella, kysyin mielenkiinnosta :D

En veisi hoitolapsia missään tapauksessa uimarannalle. Uimahalissa käydään eskari-ikäisten kanssa pienryhmissä. Silloin lapsia kerralla mukana 6-8. Mukana 2 eskarin aikuista, joista toinen altaassa ja toinen reunalla. Uimahallin puolelta uimaopettaja mukana altaassa ja erikseen uimavalvoja (joka tietysti valvoo koko hallia, mutta kuitenkin.)

Yhteistyössä