käykö tämä keliaakikolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gluteenitontako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gluteenitontako

Vieras
sisältää:

suomalainen broilerinfilee (70 %), vesi, rypsiöljy, hunaja-väkiviinaetikka, suola, sokeri, maissitärkkelys, glukoosi, mausteet (korianteri, kurkuma, mustapippuri, paprika, sipuli, rosmariini, juustokumina, inkivääri), stabilointiaineet (E450, E451), sakeuttamisaineet (E412, E415, E322), aromit (paprika,umami, valkosipuli, kurkuma, mustapippuri, curry), happamuudensäätöaine(E330).

Käy. Ja jätä lukeminen tähän. Kohta saat näpäyttelyjä ja viisasteluja näiltä happamuudensäätö hannoilta jotka kirkuu että tuo ja tuo aine on itse saatanasta.

Gluteenittomuuden kannalta ok. Mutta itse välttelen noita valmiiksimarinoituja. Meillä siis tytöllä keliakia

Käy. Ja jätä lukeminen tähän. Kohta saat näpäyttelyjä ja viisasteluja näiltä happamuudensäätö hannoilta jotka kirkuu että tuo ja tuo aine on itse saatanasta.

Ei ne mitäänn viisasteluja ole, kun tottahan se on, et sitruunahappo on homeesta tehty eikä mitenkään liity luonnolliseen sitruunaan. Itse en ainakaan osta, jos on sitä, sillä se närästää ja niin tekee askorbiinihappokin yms.

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/01/27/fara-fosfater-i-maten

Fosfaattien käyttöön liittyy suorastaan laittomuuksia, joten parempi karttaa senkin vuoksi. Onko jollakin vielä jäänyt tuo ohjelma näkemättä?

en usko.. tuote oli kuitenkin laktoositon ja siitä oli mainintakin.
No tulee mullekin toisinaan ihan random mahakipuja selittämättömistä syistä.
Onneksi nykyään pakkausselosteet on selkeämpiä, mitä ennen ja nykyään muutenkin on tosi paljon enemmän gluteenittomia juttuja tarjolla, kuten esim. 15 vuotta sitten, kun mulla epäiltiin keliakiaa.

Yhteistyössä