käykö näin usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
eli kaverille sattu näin:

seurusteli neljä vuotta sitten erään naisen kanssa, nainen tuli raskaaksi ja sai pojan. nämä kuitenkin erosivat ja isähän sai tietää lapsesta , vasta kun kuuli muualta, että nainen on saanut pojan.

isä alkoi laskea plussia yhteen ja tajusi, että raskaus on saanut alkunsa, kun nämä vielä seurusteli.
isä kysyi lapsen äidiltä, onko hän isä ja äiti vastasi että ei, hän on varma siitä.

neljään vuoteen ei ole koko naisesta kuulunut mitään, ja nythän yhtäkkiä ilmoittaa että tervetuloa isyystestiin.

miehellä on nyt jo oma perhe, aunto, avioliitto, kaikki kondiksessa.

siis sattuuko tälläisiä usein, ja mitä ihmettä naisen päässä liikkuu?

ymmärrän siis alkoholistit, väkivalta tapaukset, mutta pistetään ne erikseen.
miehessä ei ollut mitään vikoja, mikseikä olisi silloin voinut alkaa isäksi silloin kun kysyi naiselta asiaa.

tottahan toki, miehen mielessä ei ole ollut lainkaan koko asia, koska äiti niin vakuuttuneesti sanoi, että mies ei ole lapsen isä.
ja nyt vain kuin salama kirkkaalta taivaalta ja PAM!

minä naisena haluan nyt kysyä, että olettaako jotkut äidit että mies kenties ottaisi vastuun isyydestään neljän vuoden jäkeen, jolloin koko asia on pyyhitty pois päiväjärjestyksestä?
eikö tämä ole aika nöyryyttävä juttu, ja tosi #&%?$!* tehty, onko isällä siis mitään oikeuksia, muuta kuin testiin ja pakkohan ne elarit on sitten maksaa, minkäs voi!

minä vaan sanon, että jos olisin äidin paikalla, en ikänä voisi tehdä noin #&%?$!* temppua kellekkään. ja jos olisin isä, niin en varmasti voisi alkaa leikkimään mitään kotileikkiä. herranenaika, lapsi on kolme vuotta ja se pitäisi otta niinkö ei mitään, omaksi pojakseen vaan.

mielestäni suomen laissa pitäisi tulla jonkinlainen muutos juuri tälläisiä isyys selvyyksiä kohtaan.
eriasia on tietenkin ne, jotka tietävät raskaudesta ja miehetkin ovat olleet mukana jutussa, tottahan toki vastuu semmoisille.

tämä oli kyllä tosi kieroutuneesti suunniteltu ystävälleni, ei voi muuta kuin itsekin pahoittaa milensä toisen takia.

ihan oikeasti, mitä naisen päässä liikkuu tuommoisessa tilanteessa?

niin ja mistä kaikesta jäi tämä "isä" paitsi,jos isän rooliin tulee vasta nyt.varsinkin jos olisi halunut olla osa lapsen elämää,jos olisi tiennyt olevansa lapsen isä.sekavasti itseni ilmaisin ,mutta toivottavasti joku edes tajuaa mitä ajan takaa!!

No jospa äiti silloin luuli ettei kyseinen ystäväsi ole lapsen isä, mutta kun oli joku toinen testattu ja tulos negatiivinen niin silloin tuli ystäväsi vuoro mennä testiin. Jos ystäväsi luuli olevansa isä hän olisi voinut testauttaa itsensä jo vuosia sitten. Tuskin äiti haluaa mitään kotileikkejä leikkiä vaan kun lapsella on oikeus isään vaikka vuosienkin päästä.

Jotenkin tuntuu että nykyisin isillä ei ole tunteita lapsiaan kohtaan, aina saa lukea että äidit hoitaa lapsia yksin ja tuntevat olevansa yhksinhuoltajia kun miehet ei välitä ja ovat koko ajan töissä tai menossa kavereiden kanssa.

Uskon että normaali mies voi luoda tunnesiteen lapseensa vaikka olisikin jo 4v, onhan sellaisiakin isiä jotka adoptoi vanhempiakin lapsia ja rakastaa niitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 10:14 vieras kirjoitti:
No jospa äiti silloin luuli ettei kyseinen ystäväsi ole lapsen isä, mutta kun oli joku toinen testattu ja tulos negatiivinen niin silloin tuli ystäväsi vuoro mennä testiin. Jos ystäväsi luuli olevansa isä hän olisi voinut testauttaa itsensä jo vuosia sitten. Tuskin äiti haluaa mitään kotileikkejä leikkiä vaan kun lapsella on oikeus isään vaikka vuosienkin päästä.

Jotenkin tuntuu että nykyisin isillä ei ole tunteita lapsiaan kohtaan, aina saa lukea että äidit hoitaa lapsia yksin ja tuntevat olevansa yhksinhuoltajia kun miehet ei välitä ja ovat koko ajan töissä tai menossa kavereiden kanssa.

Uskon että normaali mies voi luoda tunnesiteen lapseensa vaikka olisikin jo 4v, onhan sellaisiakin isiä jotka adoptoi vanhempiakin lapsia ja rakastaa niitä.

no adoptio on kyllä mielestäni hiukan erijuttu. tämä isä ei ole saanut olla mukana odotuksessa, ei synnytyksessä, ei ristiäisissä, eikä missään missä normaali isän pitäisi olla mukana. mielestäni tuommoinen tunne side täytyy luoda jo silloin kun lapsi on ihan pieni. joiltakin se onnistuu myöhempään ja joiltakin ei.

juuri juttelin kyseisenmiehen kanssa, ja hän sanoi että jos äiti olisi sanonut heti alussa että lapsi on hänen, niin kyllä hän vastuunsa olisi kantanut.
nyt se ei enään onnistu, koska lapsi on jo kolme vuotta, ja mies ei vaan tunne lasta kohtaan mitään, eikä sitä kukaan pysty tuosta vaan sitä tunnetta sytyttämään.

kyllä naiset on säälittäviä, ihan tosi. siis kyllähän lapsi on sellainen lahja, että siinä täytyy kysyä kummankin mielipidettä.

tuommoiset naiset saisi mielestäni lopettaa sukupuuttoon. :kieh:

Sekö tekee miehestä isän että on ottanut osaa ristiäisiin tms? Kyllä ne on ihan muut jutut jotka tekee isän. En tiennytkään että isyydessä on parasta ennen-päiväys ja että sen jälkeen ei voi tunnesidettä enää luoda.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 11:07 -piija- kirjoitti:
Sekö tekee miehestä isän että on ottanut osaa ristiäisiin tms? Kyllä ne on ihan muut jutut jotka tekee isän. En tiennytkään että isyydessä on parasta ennen-päiväys ja että sen jälkeen ei voi tunnesidettä enää luoda.

siis miten te takerrutte tämmöisiin. kysymyshän oli mitä neisen päässä liikkuu tämmöisellä hetkellä?

olettako te naiset ajatelleet, että ehkä joillekkin iseille on tärkeää olla tälläisissä mukana. kuten odotuksessa, synnytyksessä jne..
ehkä jotkut isit ajattelet asian näin, että tunne side luodaan juuri näinä ensimmäisinä hetkinä.

no naisillahan se oikeus on tehä mitävaan, ja ukot vaan ojasta allikkoon
miettikää naiset joskus asia toisinpäin, olisiko se sitten enään niin helppoa.

\

Minunkin mielestä tämä meni vähän jutun vierestä. Kyllä esimerkkitapauksen äiti on käyttäytynyt väärin miestä ja samalla lastakin kohtaan. Mutta toki toivon, että isä ryhtyy lapselle isäksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 10:14 vieras kirjoitti:

Ai olisi luullut ettei kyseinen mies ole lapsen isä ja sitten testauttanut toisen joka ei ollutkaan isä ja sitten olisi tullut vuoro testauttaa tämä isä ehdokas ja tähän kaikkeen olisi menyt neljä vuotta... tuskin. Kyllä tällä äidillä on jotain muuta mielessä ja ei ihan reilua peliä pelaa.

Mä en kyllä yhtään ihmettele jos isällä ei ole lasta kohtaan mitään tunteita sillä eihän hän edes tunne koko lasta eikä ole tiennyt hänen olemassa olostaan... sehän on ihan sama jos mun eteen tuotaisi lapsi ja sanottaisi että se on sun niin en mä sitä alkaisi rakstaa sen takia että joku mulle sanoisi että lapsi on mun.Adoptio on kyllä AIVAN eri asia kun tälläinen tapaus.

Mun mielestä miehillä pitäisi olla jonkinlainen laillinen suoja tälläisiä kieroja naisten temppuja vastaan. Naisten on niin helppoa olla kieroja näissä asioissa ja tokaista sit päälle oisit pitänyt housut jalassa vaikka ois kuinka vakuutettu että ehkäisy on kunnossa, toki ehkäisy voi pettää mutta joissain tapauksissa se pettää tarkoituksella ja sitten pistetään mies maksamaan.

\
En tiennytkään että isyydessä on parasta ennen-päiväys ja että sen jälkeen ei voi tunnesidettä enää luoda.

Luulenpa, että ap:n kuvaileman kusetuksen jälkeen on vaikea yhtäkkiä vaan alkaa luoda tunnesidettä lapseen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 15:20 vieras kirjoitti:

seurusteli neljä vuotta sitten erään naisen kanssa, nainen tuli raskaaksi ja sai pojan. nämä kuitenkin erosivat ja isähän sai tietää lapsesta , vasta kun kuuli muualta, että nainen on saanut pojan.

isä alkoi laskea plussia yhteen ja tajusi, että raskaus on saanut alkunsa, kun nämä vielä seurusteli.
isä kysyi lapsen äidiltä, onko hän isä ja äiti vastasi että ei, hän on varma siitä.

No eikö isä muista onko tullut panesk.eltua ilman ehkäisyä? Ja mistä vit.usta äiti muka tietää ettei kyseinen isä voi olla isä? Tyhmä mies kun ei ottanut selvää. Jos kerran osasi isä laskea plussia yhteen niin miksi ei sitten älynnyt että voi olla isä? No onneksi täällä on paljon ymmärtäjiä ja miesten ei tarvitse pitää itse mistään mitään huolta.

Hyvät miehet katsokaa vähän tarkemmin minkälaisia naisia nu**itte ettei tarvii jälkikäteen ruikuttaa. Älkää menkö jyystämään yleisiä vosuja. :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 17:16 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2006 klo 15:20 vieras kirjoitti:

No eikö isä muista onko tullut panesk.eltua ilman ehkäisyä? Ja mistä vit.usta äiti muka tietää ettei kyseinen isä voi olla isä? Tyhmä mies kun ei ottanut selvää. Jos kerran osasi isä laskea plussia yhteen niin miksi ei sitten älynnyt että voi olla isä? No onneksi täällä on paljon ymmärtäjiä ja miesten ei tarvitse pitää itse mistään mitään huolta.

Hyvät miehet katsokaa vähän tarkemmin minkälaisia naisia nu**itte ettei tarvii jälkikäteen ruikuttaa. Älkää menkö jyystämään yleisiä vosuja. :kieh:

Ja mietippä sinä miten suu pantaisiin, jos oma miehesi saisi yhtäkkiä ko. yhteydenoton. Tuskin sanoisit että "Ihan oikein sulle...!"???
\|O

[/quote]

Mitä jos "isä "on luullut että ehkäisy on kunnossa, jos nainen on niin sanonut. Mä en ainenkaan ole käyttänyt kondomia kun olen seurustellut vaan pillereitä.Miehet usein uskoo mitä nainen nainen sanoo , esim. lapsi on sinun tai ei ole sinun, miehet usein uskoo että naine kyllä tietää tälläiset asiat eikä tule mieleenkään että n ainen voisi olla niin kiero että valehtelisi.

Ajatelkaa millaista elämä olisi jos kaikki ihmiset olisi kieroja ja aina pitäisi miettiä valehteleeko tuo vai ei. Musta miesten sinisilmäisyys osoittaa että heillä on vielä luottamusta naisiin kaikesta huolimatta eikä se ole mun mielestä huono piirre ihmisessä eikä missään nimessä tee ihmisestä tyhmää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 17:38 ootteko tosissanne kirjoitti:
Että jos nainen jakaa bebaa monelle äijälle niin mies uskoo kun nainen sanoo ettei se sulle ole, hah hah :laugh:

Voi v..että joillekin kaikki on niin yksinkertaista :headwall:

Nyt joukolla kaikki miehet vasektomiaan, käykää ensin tekemässä talletus spermapankkii ja sitten piuhat naks, ja siittiöt vain todellakin sille naiselle joka on kanssanne naimisissa.

Ristus sentäs että te pidätte miehiä tyhminä!

Ukkopolot uskoo että käytätte ehkäisyä ja sitten ette käytäkkään ja äijät maksumieheksi.

Jokainen itseään kunnioittava mies käyttää kondoomia tilapäissuhteissa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 17:33 peuhu kirjoitti:
Mitä jos "isä "on luullut että ehkäisy on kunnossa, jos nainen on niin sanonut. Mä en ainenkaan ole käyttänyt kondomia kun olen seurustellut vaan pillereitä.Miehet usein uskoo mitä nainen nainen sanoo , esim. lapsi on sinun tai ei ole sinun, miehet usein uskoo että naine kyllä tietää tälläiset asiat eikä tule mieleenkään että n ainen voisi olla niin kiero että valehtelisi.

Ajatelkaa millaista elämä olisi jos kaikki ihmiset olisi kieroja ja aina pitäisi miettiä valehteleeko tuo vai ei. Musta miesten sinisilmäisyys osoittaa että heillä on vielä luottamusta naisiin kaikesta huolimatta eikä se ole mun mielestä huono piirre ihmisessä eikä missään nimessä tee ihmisestä tyhmää.
Ajatelkaa millaista elämä olisi jos kaikki miehet olisivat tyhmiä ja sinisilmäisiä? Ihanko totta mies uskoo jos nainen sanoo ettei se ole sulle VARSINKIN jos ovat seurustelleet. Eikö se ole TYHMYYTTÄ?????
No voi voi eihän mies voi kun uskoa jos toinen niin sanoo, sinisilmäiset ressukat. Sulla peuhu on todella säälittävä kuva miehistä, jos sulla on poikalapsi niin kasvata siitä sitten järkevä mies, loppuu toi turhan ruikutus, KASVAKAA AIKUISEKSI ÄÄLIÖT

No jaa, minun kaverini sai 9 vuotta sitten lapsen, ja vasta hiljattain kertoi pojan isälle että tällä on lapsi. Mies oli ja on todella onnellinen tästä yllätyslapsestaan ja on ottanut tosissaan tämän isän roolin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 09:07 Niinpä tietenkin kirjoitti:
Ajatelkaa millaista elämä olisi jos kaikki miehet olisivat tyhmiä ja sinisilmäisiä? Ihanko totta mies uskoo jos nainen sanoo ettei se ole sulle VARSINKIN jos ovat seurustelleet. Eikö se ole TYHMYYTTÄ?????
No voi voi eihän mies voi kun uskoa jos toinen niin sanoo, sinisilmäiset ressukat. Sulla peuhu on todella säälittävä kuva miehistä, jos sulla on poikalapsi niin kasvata siitä sitten järkevä mies, loppuu toi turhan ruikutus, KASVAKAA AIKUISEKSI ÄÄLIÖT

Olkoot sinisilmäisyyttä, tyhmyyttä tai ihan puhtaasti toisen ihmisen sanaan luottamista, se ei tee tämän ap:n tekstissä kuvaileman naisen toimintaa yhtään oikeutetummaksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 10:33 Möttönen kirjoitti:
\

Olkoot sinisilmäisyyttä, tyhmyyttä tai ihan puhtaasti toisen ihmisen sanaan luottamista, se ei tee tämän ap:n tekstissä kuvaileman naisen toimintaa yhtään oikeutetummaksi.

Ei kai kukaan ole sitä mieltä että nainen käyttäytyi oikein, ei tietenkään, törkeän teon teki. Ja ihan vain että emmehän me tiedä koko juttua, mitkä syyt on ollut kyseessä. Se on niin helppo jeesustella ja miehiä sääliä. Tosimies olisi ottanut selvää onko lapsi hänelle vai ei, säälittävä ressukka ruikuttaa jäljestäpäin.

\
\Ajatelkaa millaista elämä olisi jos kaikki miehet olisivat tyhmiä ja sinisilmäisiä? Ihanko totta mies uskoo jos nainen sanoo ettei se ole sulle VARSINKIN jos ovat seurustelleet. Eikö se ole TYHMYYTTÄ?????

Niin mä sanoin ettei se sinisilmäisyys tee miehestä tyhmää ja olen edelleen sitä mieltä, mun mielestä perusluottamus ihmisiin on hyvä piirre ja aion myös omat lapset opettaa siihen.Ehkä olen itse elänyt niin hyvän elämän ja hyvät miehet sattuneet kohdalle etten vielä lähes nelikymppisenäkään ole ehtinyt kasvaa aikuiseksi jos kerran aikauiseksi kasvaminen on sitä ensimmäiseksi ajattelee ihmisestä että valehteleekohoan toi vai ei ja kaikkea muuta "pahaa". Mulla ei ole säälittävä kuva miehistä vaan hyvä kuva, useimmilla on ollut sydän paikallaan ja luottamus ihmisiin.

Haluaisin kommentoida vielä tuota VARSINKIN kun ovat seurustelleet kohtaa, mitä jos nainen on sanonut että hänellä on ollut seurustelu suhteen aikana vieraita miehiä ja että on laskenut että he eivät olleet yhdynnässä juuri oviksen aikaan... mun mies ei ainkaan tiedä oviksen ajankohdista höykäsen pöläystä joten helppo olisi höynäyttää.

Mä aion opetta omat lapset luottamaan ihmisiin, kunnioittamaan toisia asemaan ja yhteiskuntaluokkaan katsomatta ja että valehtelu ja toisten hyväksi käyttö on väärin ja että väkivaltaan ei saa turvautua mistään syystä. Jos mun lapsista tulee reppainoita niin tulkoon kunhan ovat sitten hyväsydämmisiä reppanoita.

Voisikohan joku muuten valaista tälläistä lapsukaista mitä on ruikutus??? Mä olen omasta mielstäni keskustellut täällä siinä missä muutkin eikä mun mielestä tässä keskustelussa kukaan ole ruikuttanut mutta toisaalta en ehkä ymmärrä sit mitä koko sana tarkoittaa.

Kelle miehelle on epäselvää että jos on ollut sukupuoliyhteydessä naisen kanssa että siitä saattaa olla seurauksena raskaus? Kuka niitä oviksia laskee? Käsittääkseni sellaiset jotka haluaa tulla raskaaksi, ja kyllä silloin on miehelläkin tieto että mikä on ovulaatio. Jo peruskoululainen tietää ettei ole varmoja päiviä eli kierrosta ei voi laskea varmuudella hedelmöitymispäivää. Ehkä minä tunnen vain älykkäitä miehiä, ja hyvä niin. Ei tulisi mieleenkään olla tekemisissä minkään hölmön kanssa jota voisi vedättää, valehdella tai muuta sellaista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2006 klo 12:37 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 18:09 hopi hopi kirjoitti:
Jokainen itseään kunnioittava mies käyttää kondoomia tilapäissuhteissa
niin tilapaäis suhteissa mutta mitens sitten seurustelu suhteessa niinkuin ap:n tapauksessa.

Mutta eikö seurustelusuhteessa mies tiennyt että nainen voi tulla raskaaksi? En minä ainakaan saanut tolkkua ap kirjoituksesta, että onko ollut ehkäisyä vai ei. Ja ihan tiedoksi kyllä vakisuhteissakin on ehkäisynä kondomi, ei kaikki voi syödä pillereitä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 16:40 peuhu kirjoitti:
Mun mielestä miehillä pitäisi olla jonkinlainen laillinen suoja tälläisiä kieroja naisten temppuja vastaan. Naisten on niin helppoa olla kieroja näissä asioissa ja tokaista sit päälle oisit pitänyt housut jalassa vaikka ois kuinka vakuutettu että ehkäisy on kunnossa, toki ehkäisy voi pettää mutta joissain tapauksissa se pettää tarkoituksella ja sitten pistetään mies maksamaan.

Juuri näin opetappa tämä lapsillesi

Yhteistyössä