Käykö kauppa huutonetissä/torilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mites muilla, käykä kauppa huutonetissä/torilla entiseen tahtiin? Miten tuntuu, että tää helmikuun loppu-maaliskuun alku on ollut ihan kuollutta. Tammikuussa kävi kauppa, mutta nyt on aivan hiljaista. Pöh.

Ei käy torilla kauppa vaikka myynnissä on ehkää ja hyvää tavaraa ja vaatetta edulliseen hintaan.Silti kaikki sanoo että ovat siellä myyneet kaikki mitä nyt myynnissä ollut, ei minulla vaan kauppa käy.

Huutonetissä joskus harvoin.
Torista en tykkää. Huutonetti on parempi, kun toiminta luotettavampaa, ja näkee heti, kun tuote ei enää myynnissä. Ja kaikkiaan selkeämpää kaupanteko ja osotetietojen vaihtaminen yms.

Olen myynyt jonkin verran tavaroita torissa , mutta nyt on mitta täysi. Miten tyhmiä ihmiset oikein ovat kun myyjä melkein saa itse maksaa että tavara tullaan hakemaan/postitetaan?!
Ihme ehdotuksia tyyliin "asun 50km päässä joten sun on myytävä halvemmalla kun menee bensaa rahaa " siis WTF, ei ole mun ongelma missä asuu.

Paras oli kun olisi pitänyt lähettää postitse monen sadan euron lastenvaunut ILMAISEKSI siis itse saamatta hintaa vaunuista tai postikuluista :LOL: ostaja olisi kuulemma IHAN VARMASTI maksanut jos olisivat sellaiset mitä etsii. Ei kysynyt edes tilinumeroani.

Mistä näitä paukapäitä oikein tulee ?o_O

Olen myynyt jonkin verran tavaroita torissa , mutta nyt on mitta täysi. Miten tyhmiä ihmiset oikein ovat kun myyjä melkein saa itse maksaa että tavara tullaan hakemaan/postitetaan?!
Ihme ehdotuksia tyyliin "asun 50km päässä joten sun on myytävä halvemmalla kun menee bensaa rahaa " siis WTF, ei ole mun ongelma missä asuu.

Paras oli kun olisi pitänyt lähettää postitse monen sadan euron lastenvaunut ILMAISEKSI siis itse saamatta hintaa vaunuista tai postikuluista :LOL: ostaja olisi kuulemma IHAN VARMASTI maksanut jos olisivat sellaiset mitä etsii. Ei kysynyt edes tilinumeroani.

Mistä näitä paukapäitä oikein tulee ?o_O
Tunnistan torin "ostajat" tästä. Ikävä kyllä.
Yksi tapaus oli ostamassa huonekaluja, jotka maksoivat 80 euroa. Olin varannut niitä hänelle kolme viikkoa, koska hän oli lomalla. Kun rouva lopulta tuli hakemaan niin hän totesi: "Ei mulla oo rahaa, mut anna sun tilinumero niin mä maksan sit seuraavana palkkapäivänä." Heh, jostain syystä hän lähti tyhjin käsin. :rolleyes:

Toinen ryhmä ovat nämä "kiire kiire kiire"-ihmiset. Postin kautta haluavat ostaa ja myyjän pitäisi HETI lähettää paketti kun on niin KIIRE. Mikä kiire vanhalla tavaralla on? Minkähän takia näiltä "ostajilta" ei koskaan tule tilisiirtoa (en koskaan lähetä mitään etukäteen).

Lastenvaunujutusta tuli mieleen oma kokemukseni kun myytävän tavaran hinta oli 15 euroa ja postikulut 7,90 euroa. Tuli viesti:"Mä otan tän jos myyt vitosella posteineen." En vastannut hänelle mitään.

Mutta siis. Torilla myyminen vaatii todella pitkää pinnaa. Liikkuu paljon hämäriä tyyppejä. Mutta sitten on vastaavasti hurjan paljon aivan ihania ihmisiä, joiden kanssa kaupat vain sujuvat tosi sutjakkaasti.:)

Torilla on todellakin näitä tinkijöitä. Itse lopetan yleensä kaupanteon siihen paikkaan, kun aletaan tinkimään. Myyn ehjää tavaraa halvalla ja jos ei passaa, voi olla ilman. Ei mielestäni sovi suomalaiseen kulttuuriin ollenkaan.

Kyllä mun mielestä voi torissa tinkiä, miksei voisi? Mä oon tinkiny pari kertaa, koska en oo ollut valmis maksamaan pyydettyä hintaa, molemmilla kerroilla syntyi kaupat. Myös multa ostettaessa on tingitty joskus ja yleensä oon siihen suostunu.

Lievää ärsytystä on aiheuttanut ostajat jotka kyselee "postitatko?" vaikka ilmoituksessa selvästi lukee että vain nouto. Pari kertaa tälläinen tyyppi on alkanu vänkäämään että "et sä saa sitä tavaraa myytyä jos et postita".

Ostajana ärsyttää myyjät jotka ei vastaa viestiin. Siis esim. jos ilmoituksessa ei ole mainittu toimitustavasta mitään ja lähettää viestin jossa kysyy onnistuuko postitus, tai jos on myynnis joku moniosainen juttu ja kysyy voisko myyjä myydä vain osan, niin noihin saa n. joka kolmas kerta vastauksen. Jos vastausta ei tule niin oletan että vastaus on kielteinen mutta oisko sen viestin lähettäminen oikeesti ylivoimaista? Kaikista helpointa kaikille olisi toki kertoa nuo asiat jo ilmoituksessa, osa toki näin tekeekin.

Ai niin, itse alkuperäiseen kysymykseen vastausta : torissa kauppa käy huonosti, huutonettiä en oo käyttäny aikoihin, paikallisella fb-kirppiksellä kauppa käy hyvin.

Ostajana ärsyttää myyjät jotka ei vastaa viestiin. Siis esim. jos ilmoituksessa ei ole mainittu toimitustavasta mitään ja lähettää viestin jossa kysyy onnistuuko postitus, tai jos on myynnis joku moniosainen juttu ja kysyy voisko myyjä myydä vain osan, niin noihin saa n. joka kolmas kerta vastauksen. Jos vastausta ei tule niin oletan että vastaus on kielteinen mutta oisko sen viestin lähettäminen oikeesti ylivoimaista? Kaikista helpointa kaikille olisi toki kertoa nuo asiat jo ilmoituksessa, osa toki näin tekeekin.
Oletko tarkistanut myös roskapostisi? Monesti myyjän lähettämät viestit menevät roskapostiin.

Torilla on todellakin näitä tinkijöitä. Itse lopetan yleensä kaupanteon siihen paikkaan, kun aletaan tinkimään. Myyn ehjää tavaraa halvalla ja jos ei passaa, voi olla ilman. Ei mielestäni sovi suomalaiseen kulttuuriin ollenkaan.
Samaa mieltä. Tinkiminen ei kuulu tähän kulttuuriin.
Tällä hetkellä torin ostajilla on jokin ihme "tarjoa korkeintaan puolet"-kampanja. Yhteydenotoissa tarjotaan myytävästä tuotteesta korkeintaan puolet. Esim tuote maksaa 10 euroa niin sähköpostiin tulee viesti "5e." Ei tervehdystä, ei mitään käytöstapoja, vain tuo summa. En edes vastaa tuollaisille.
Tai tuote maksaa 20e ja tulee viesti: "Mä tuun hakee tän 8 egellä." No, et tuu, en vastaa.

Noin raju tinkiminen on myyjän aliarvioimista. Myyn ehjää, käyttökelpoista tavaraa, edullisilla hinnoilla. En lähde tuollaisten urpojen leikkiin. Vanhalla tavaralla ei ole mikään kiire. Jos sinä et osta, niin tulee vielä joku, joka ostaa.

Hinnat on liian halpoja ja ostamisen kanssa on vaikeuksia. Ei tulla itse hakemaan ja kolmen markan paita pitäisi MUN postittaa. Se että jaksan postittaa maksaa ainakin 20e. Sitten hinta olisi jo liian korkea. Olen heittänytkin Uffille vaatteet kun en jaksa tota rumbaa. Ei mun elämä niihin muutamiin euroihin kaadu. Vapaa-aikani käytän muuhun.

Voin tunnustaa olevani Huuto.net veteraani, mutta viime aikoina siellä ei ole kauppaa käyty. Mies on ostanut jotain levyjä, joita hänen kokoelmistaan puuttuu.

Torilla on laadukkaampaa esimerkiksi lastenvaatteissa, mutta siellä ei heti näe onko tavara jo myyty.

FB-kirput ovat nykyaikaa. Tavara liikkuu nopeasti on laatutietoiselle mieleen ja myyjä saa yllättävänkin korkean hinnan erityisesti pienillä paikkakunnilla.

Oletko tarkistanut myös roskapostisi? Monesti myyjän lähettämät viestit menevät roskapostiin.
Oon tarkistanu.

Tosta tinkimisestä vielä: mun mielestä se tosiaan on ok. Mutta ei toki sellainen tinkiminen että yritetään saada puolet hinnasta pois tai että jostain parin euron tuotteesta aletaan tinkimään. Mut oon tinkiny esim. niin et tuote maksaa 38€ ja oon tarjonnu 35€. Samaan tyyliin on multa tingitty. Enkä mä ny ymmärrä miksei toi sopis suomalaiseen kulttuuriin (n)

Heh. Ihania nää torin ostajat. Minulla on tuotteelle hinta 10 euroa, mikä on edullinen hinta ko. tuotteelle. Ostaja lähetti viestin: "Onhan tuote täysin virheetön? Ei yhtään naarmuakaan. Jos on virheetön niin maksan 2 euroa." :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Heh. Ihania nää torin ostajat. Minulla on tuotteelle hinta 10 euroa, mikä on edullinen hinta ko. tuotteelle. Ostaja lähetti viestin: "Onhan tuote täysin virheetön? Ei yhtään naarmuakaan. Jos on virheetön niin maksan 2 euroa." :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Ei sentään ilmaiseksi ilmoittanut tulevansa hakemaan, kuten minulle kävi, kun myin huonekaluja ihan pilkkahintaan pois uusien tieltä, jotka tulivat nopeammin kuin alunperin odotettiin. Ensimmäinen kävi hakemassa ihan pyyntihintaan, toinenkin olisi maksanut pyyntihinnan näkemättä, jos olisin suostunut tekemään oharit ensimmäiselle.

Yhteistyössä