Mirena ja kuukautiset

Hei!

Kysyisin onko joku ollut aikaisemmin samassa tilanteessa. Minulta poistettiin Nexplanon ehkäisykapseli helmikuun lopussa, vahingossa juuri oviksen aikaan. Sitten ajattelin että en ota hormonaalista ehkäsyä enää, mutta lääkäri sitä kuitenkin suositteli, siis Mirena-kierukkaa, koska pillerit ja yhdistelmäehkäisyvalmisteet ei sovi migreenin takia... no kävin tossa vajaa kaks viikkoa sitten laittamassa Kättärillä sen kun menkat oli olleet viikon myöhässä ja raskaus varmistettu negatiiviseksi sekä pissasta että verestä. Kohdallani toimenpide kesti kauan, ja olin aivan varma että se joudutaan tekemään nukutuksessa, mutta onnistui kuitenkin. Asettaminen ei puudutuksen takia sattunut.

Asettamisen jälkeen tuli hieman verta ja ultran perusteella lääkäri sano että menkat alkaa ihan kohta, mutta eipä oo näkyny.. muutama ruskea pisara välillä.
Ongelmana nyt toistuvat ihan helvetilliset selkä-ja alavatsakipukohtaukset jolloin ei tiiä miten päin olisi, en ole synnyttänyt mutta voisin kuvitella jotain saman tapaista.. Raskaana en voi olla, mutta haluaisin tietää onko muilla loppunu menkat ihan seinään Mirenan laiton jälkeen? Ja muitakin kokemuksia voi jakaa, kun tää on mun eka kierukka :)
 
Mulla laitettiin just keskiviikkona toinen kierukka raskauden jälkeen. Mulla myös laitto oli vaikeaa (kohdunsuu piukasti kiinni vaikka synnytyksestä vain muutama kuukausi). Nyt on siitä asti välillä tullut kipukohtauksia nimenomaan alavatsalla. Mulle lääkäri sanoi,että kohtu voi supistella kipeästikin seuraavina päivinä kun se koittaa "häätää" tätä esinettä sieltä, mutta se on normaalia. Ei mulla tämmösiä ollut kyllä viimeksi kun kierukka laitettiin,mutta ei voi mitään.

Kuukautisista se,että mulla meni viimeksi niin,että menkat tuli kierukan kanssa tasan kaks kertaa vuodessa ja silloinkin olivat tosi niukat eli pientä tuhrua ja kesti pari päivää,jolloin riitti pelkkä pikkuhousunsuoja. Nytkin on tiputtelua ollut siitä keskiviikosta mutta ihan pientä.

Mä olen ihan buranaa popsinut noihin kipuihin ja kironnut ääneen. Yhdellä kaverilla muuten sitä tiputtelua kesti viisi kuukautta kierukan laiton jälkeen. Mulla loppui viimeksi viikon tai kahden sisään, että kattoo kuinka nyt käy.
 
Ootko sinne Kättärille ollut yhteydessä noista kivuista?

Mulle laitettiin mirena noin 1½ vuotta sitten. Vuotoa laittamisen jälkeen ei ollut kuin parina päivänä ja menkat loppuivat melkein kuin seinään. Kyllä ne tiedostaa kun tulevat, mutta sellaista tuhrua se vuoto vain on.
 
Joo, mulla se kohdunsuu oli kai aika hyvin auki mut puudutettiin kuitenkin. Mulla ne kivut heijastuu alavatsalta selkään ja tuntuu että todellakin "synnyttäisin" sitä kierukkaa ulos, eli siis supistelee. Inhottavia jomotuksia tosiaan, mutta tiputtelua ei tuu ees joka päivä. Ennen toimenpidettä otin muuten 1g panadolia ja 2x600mg buranaa että en muista kovista kivuista kärsineeni vielä silloin.

Mulla oli kanssa hyvät kokemukset ehkäisykapselin kanssa menkoista, sillonkin ne jäi pois mutta ilman noita valtavia kipuja, ja pientä tuhrua tuli joka toinen kk. Mulla kuitenkin puhkesi vaikea migreeni ja halusin poistattaa ton kapselin, mutta kierukasta lääkäri sanoi että siinä on vielä vähemmän hormoneja (vaikka haittavaikutuksissa on päänsärky ja migreeni). Joo lääkäri toivotti kärsivällisyyttä, mut mieluummin nopeat kun hidastetut menkat!
 
Ootko sinne Kättärille ollut yhteydessä noista kivuista?

Mulle laitettiin mirena noin 1½ vuotta sitten. Vuotoa laittamisen jälkeen ei ollut kuin parina päivänä ja menkat loppuivat melkein kuin seinään. Kyllä ne tiedostaa kun tulevat, mutta sellaista tuhrua se vuoto vain on.
Jos mua tarkotit niin en oo ollu vielä, kun mietin jos se ois vaan menkkojen alkua,, kenties.. kokeneemmat neuvokaa?
 

Yhteistyössä