Kävipäs mammalle nolot tänä aamuna puistossa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä haluaisin tietää, että miten se haukku ne muut ja niiden lapset ? :snotty:

No se oli just näitä ylihysteerisiä joilla on yksi, yleensä aika pieni lapsi. Sitten siinä lapsen vieressä kytätään ja koko ajan höpötetään "Ota lapio, Eero. Hyvä, Eero. Niistääkö äiti Eeron nenän" ja sitä rataa, lapsi ei saa tehdä mitään rauhassa.
Ja sitten katsellaan tuomitsevasti muiden lapsia (esim. itselläni on 4 lasta jotka saa olla aika vapaasti kunhan eivät mene sotkemaan toisten lasten hommia).
Ja nämä yhden lapsen äidit usein tietää kaiken kaikesta, valitettavasti.

Tämä kyseinen äiti oli sitä mieltä että se ja se äiti on täysin vastuuttomia ja huonoja kun ei koko ajan roiku lapsensa lahkeessa kiinni vaan lapsi saa itse esim. laskea mäkeä. Taivasteli myös kovaan ääneen niitä joilla on paljon lapsia (minulla oli vain 2 mukana, ei tajunnut että kotona on toinen mokoma lisää ja kaikki ystävänikin ovat suurperhemammoja).
Ja niin edelleen....

mie en taasen ymmärrä noita hemmetin "piirejä" aika lapsellista touhua... siis missä mättää kun pitää päteä joillain "piireillä"? :o

eikö voi vaan ottaa sydämellisesti vastaan sitä uutta tulokasta? ehkäpä se on saanu justiinsa kylmiä ja vähän nokka pystyssä - katseita tai ehkäpä hänen muksuillaan ei oo ollu reimatekkiä ja muuta tekkiä päällä ja te muut ootte sitte kattoneet häntä vähän halveksuen? helposti palaa käpy jos kuukauesta toiseen yrittää tutustua toisiin jossain yleisessä puistossa (koska tuskin se puisto on teiän mammapiirin omistama vai?) ja ei vaan saa vastakaikua. tuskin se ihan tyhjästä tuommonen purkaus kumpuaa?

ja ei, ei ole meikäläinen kyseessä koska en oo tänään missään puistossa käyny. ja tosi harvoin käyn muutenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

No se oli just näitä ylihysteerisiä joilla on yksi, yleensä aika pieni lapsi. Sitten siinä lapsen vieressä kytätään ja koko ajan höpötetään "Ota lapio, Eero. Hyvä, Eero. Niistääkö äiti Eeron nenän" ja sitä rataa, lapsi ei saa tehdä mitään rauhassa.
Ja sitten katsellaan tuomitsevasti muiden lapsia (esim. itselläni on 4 lasta jotka saa olla aika vapaasti kunhan eivät mene sotkemaan toisten lasten hommia).

Tämä kyseinen äiti oli sitä mieltä että se ja se äiti on täysin vastuuttomia ja huonoja kun ei koko ajan roiku lapsensa lahkeessa kiinni vaan lapsi saa itse esim. laskea mäkeä. Taivasteli myös kovaan ääneen niitä joilla on paljon lapsia (minulla oli vain 2 mukana, ei tajunnut että kotona on toinen mokoma lisää ja kaikki ystävänikin ovat suurperhemammoja).
Ja niin edelleen....

sulla ei ole itselläsi asennetta yhden lapsen vanhempia kohtaan ? :whistle:
emmä nyt oikeen tajunnut ,että tällasta "haukkumista"..
taivastelu ei lienee ole kiellettyä - ihmiselle on luontasta ihmetellä asioita jotka on itselle vieraita.

mä odotin jotain PALJON PALJON pahempaa haukkumista ja arvostelua. :snotty:

Ei se ehkä ole paras tapa tutustua uusiin ihmisiin, että on heti järjettömän negatiivinen, eikä mistään ole mitään hyvää sanottavaa. Ihan riippumatta missä tutustuu. Vaikka ap ei olisi tuntenut puistosta itsekään ketään, niin ei välttämättä olisi tämän narisijan kanssa jutellut toista kertaa, itse en ainakaan olisi. Negatiiviset ihmiset on niin kuluttavaa ja väsyttävää seuraa.

Ja niin edelleen....

sulla ei ole itselläsi asennetta yhden lapsen vanhempia kohtaan ? :whistle:
emmä nyt oikeen tajunnut ,että tällasta "haukkumista"..
taivastelu ei lienee ole kiellettyä - ihmiselle on luontasta ihmetellä asioita jotka on itselle vieraita.

mä odotin jotain PALJON PALJON pahempaa haukkumista ja arvostelua. :snotty:

Mainitsi kyllä nimeltä muutaman "räkänokkamukulan".
Kyllä meillä todellakin "otetaan kaikki vastaan, sellaiset jotka on suvaitsevaisia ja mukavia. Itse menen kaikille juttelemaan ja tosiaan 99% äideistä on minusta kivoja.

huomaatko sie ap että sie sanot usein että: teillä otetaan vastaan ja että oisit halunnu tutustuttaa tämän uuden teiän piireihin?

onko toi vaan miun päässä mutta eikö toi kuullosta nyt vähän... noh... elitistiseltä? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se ehkä ole paras tapa tutustua uusiin ihmisiin, että on heti järjettömän negatiivinen, eikä mistään ole mitään hyvää sanottavaa. Ihan riippumatta missä tutustuu. Vaikka ap ei olisi tuntenut puistosta itsekään ketään, niin ei välttämättä olisi tämän narisijan kanssa jutellut toista kertaa, itse en ainakaan olisi. Negatiiviset ihmiset on niin kuluttavaa ja väsyttävää seuraa.

Siis mä oon niin samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
huomaatko sie ap että sie sanot usein että: teillä otetaan vastaan ja että oisit halunnu tutustuttaa tämän uuden teiän piireihin?

onko toi vaan miun päässä mutta eikö toi kuullosta nyt vähän... noh... elitistiseltä? :whistle:

Varmaan on vaan sun päässä, oot päättänyt että ap on elitistinen piireineen.

No kun muutkin puhuu puolittain vitsillä meidän piiristä :)

noi mammapiirit puistoissa on kyl jotain IHAN HIRVEETÄ, voi voi ku meidän janica-jimillä oli kakki löysää tänä aamuna... EVVK

onneksi on lapsuudenkaverit, jotka on saaneet lapset samaan aikaan, on jotain muutakin puhuttavaa kuin se kakan väri ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Varmaan on vaan sun päässä, oot päättänyt että ap on elitistinen piireineen.

no ehkä sitten niin. miun mielestä kaikenlaiset "piirit" on naurettavia. no mutta, jos jollain pitää päteä niin mikä jottei....

jatkakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja luulen :
.. että on tullut torjutuksi tämän vuoden aikana vähän joka taholta ja se on aikaansaanut tämän negaatioryöpyn. . Että se mamma on itse avoimin mielin ollut ensin, mutta kun tulee monta kertaa torjutuksi, alkaa nähdä vain huonoja asioita kaikessa ja kaikissa.

Olisi kiva tietää mikä paikkakunta tai edes minkä valtaväylän varrella,. Asun itse paikkakunnalla jossa uudet tulokkaat otetaan aika tylysti vastaan.

Vaikka torjuttaisiinkin niin sellainen muiden morkkaaminen ei koskaan tulisi mulle mieleen. Täytyy olla aika katkera ja kostonhaluinen noin niin kuin perusluonteeltaan, jos muiden mammojen syrjinnän siirtää lasten haukkumiseen.

Ja niin edelleen....

Aikamoinen yleistys ja halveksunta myös sun suunnalta yhden lapsen vanhempia kohtaa ihan tosta vaan.

Onko lapsen nenän niistäminen halveksittava asia?

Miksi ei saisi olla sitä mieltä että joku äiti ei ole vastuuntuntoinen toimiessaan tavallaan?

Mielipiteet ku ei oo niin ku PIIRISSÄ niin paukapää on äiti vai?

Aika ikävän kuvan itsestäsi onnistuit luomaan, ap. Tarkoitus oli nolata se toinen mamma, vai? Tiedän sinunlaisesi tyypin, ja kuule just teidän takia nämä puistoissa en jaksa näitä puistojen akkapiirejä.

No kylläpäs Ap saa taas p**kaa niskaa, kuten tavallista.

Harmillisen huonoja kokemuksia teillä on puistoista.

Itse puistoilin ison kaupungin lähiöpuistossa - kävin siellä varmaan kuukausia, ennen kuin huomasin tutustuneeni paremmin joihinkin tyyppeihin. Sitäkin ennen kyllä juttelin monien kanssa, mutta en muuta kaivannutkaan, olin siellä lasten takia. No yhtä-äkkiä huomasinkin tutustuneeni paremmin jo aika moneen tyyppiin ja se oli ihan mahtavaa päästä haukkumaan hirveet (omat) kakarat ja ukot aina aamuisin. Piristi kummasti päivää.

Tällä hetkellä yksi näistä tyypeistä on mun "bestis" vaikka asutaan jo eri puolilla Suomea.

Johan toi ap:n lähtökohtakin oli ihan outo.

"Menin pitkästä aikaa puistoon ja tapasin siellä mamman, jota en ollut aiemmin nähnyt. Päätin sitten esitellä hänet pienelle mammapiirillemme."

Öö. Siis ap ei ollut ollut edes aikoihin puistossa, niin mistä se voi tietää vaikka nyyppämamman valitukset olisivat olleet täysin aiheellisia?

ja sä vaan kilttinä ja ihanana ihmisenä myöntelit ja annoit toisen nolata itsensä ? :xmas:

Vastailin lähinnä että jaa, en ehtinyt sanoa väliin oikein mitään kun tämä saarnasi minkä ehti :/
Lisäksi pidän mieluummin suuni supussa kuin sanon jotain pahaa, mamma nimittäin haukkui yhden parhaista ystävistäni lyttyyn ja jos olisin suuni avannut niin ei sieltä mitään kaunista olisi tasan tullut.

Mä en kyllä antais ventovieraan haukkua parasta ystävääni lyttyyn ja seistä ite vieressä möllöttämässä. Toivon että mun ystävät ei myöskään kuuntelis paskaa musta sanomatta muuta kun "jaa".

Aika nolon kuvan annoit ittestäs, kun kuuntelit tutuistas kaikenlaista etkä ees kommentoinu.

Yritin siis jutella juuri siksi että tutustuttaisin hänet muihin mammoihin eli pääsisi sinne piiriin, mutta nyt ihan varmasti ei ole pääsemässä... Sori vaan!
Koskaan aiemmin ei ole tullut yhtä ällöä mammaa vastaan, tai no ehkä yksi... Suurin osa on kivoja ja pääsee piiriin sisälle aika helposti.
Mikä tää piirijuttu on? On nyt moneen kertaan tullu mainittua että nimenomaan olit hakemassa lenkkiä piiriin, miksi et voi itse ystävystyä ilman että muiden taikapiirin mammojen pitää antaa hyväksyntänsä? Etkö voi olla ystävä piiriin kuulumattoman mamman kanssa?

Voi olla, että kaikenkaikkiaan hänet on uutena ihmisenä otettu huonosti vastaan. Oishan se mukavaa, että uudet ihmiset huomioitaisiin positiivisella tavalla ja pyrittäisiin varmistumaan, että kaikilla on mukava olla.

Mä taidan tietää tuon ihmistyypin. Meillä on työyhteisössä ollut sellainen ihminen, jonka oli vähän vaikea päästä yhteisiin juttuihin mukaan, jäi aina jollain tavalla ulkopuoliseksi, vaikka muut kuinka yrittivät ottaa huomioon ja vetää keskusteluihin mukaan. No hänpä valitsi sitten jossain vaiheessa minut "kaverikseen" ja se tapahtui juuri siten, että hän yritti mustamaalata kaikkia muita työyhteisömme jäseniä. Jokaisesta löytyi jotain vikaa, paitsi tietysti hänestä itsestään ja minusta. En oikein lähtenyt hänen juttuihinsa mukaan ja onneksi jouduimmekin sitten eri tiimeihin, joten se jäi siihen. Mutta hän siis yritti liittoutua juuri juoruilemalla ja löytämällä vikaa kaikista muista. Ehkä sillä puistomammalla oli samantyyppinen luonne ja yritystä liittoutua edes yhden ihmisen kanssa kovin negatiivisella tavalla.

Yritin siis jutella juuri siksi että tutustuttaisin hänet muihin mammoihin eli pääsisi sinne piiriin, mutta nyt ihan varmasti ei ole pääsemässä... Sori vaan!
Koskaan aiemmin ei ole tullut yhtä ällöä mammaa vastaan, tai no ehkä yksi... Suurin osa on kivoja ja pääsee piiriin sisälle aika helposti.

Ootko sä se super emo joka päättää kuka pääsee hiekkisjengiin ja kuka ei?

Yhteistyössä