Kävipäs mammalle nolot tänä aamuna puistossa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammuska

Vieras
Mentiin puistoon pitkästä aikaa tänä aamuna ja siellä oli yksi mamma jota en ole ennen tavannut. Ajattelin sitten että olen ystävällinen ja juttelen sen kanssa.
Ei millään pahalla (jos sattumalta luet tämän) mutta ko. mammalla ei ollut mitään hyvää sanottavaa. Lähinnä haukkui muiden lapsia jotka käy puistossa, ja sitten ihmetteli että kukaan ei hänelle ole jutellut vaikka ovat jo vuoden täällä asuneet.
Lähti mamma aika nolona kun muita alkoi tulla puistoon ja moikkasin kaikille... Tunnen siis kaikki täällä, siis ihan kaikki, myös ne mammat joiden lapsia tämä uusi mamma haukkui...

Eli pikku vinkki jos haluatte puistossa seuraa, kannattaa olla positiivinen, juuri tuolla tavalla pidät itsesi sen mammapiirin ulkopuolella!

.. että on tullut torjutuksi tämän vuoden aikana vähän joka taholta ja se on aikaansaanut tämän negaatioryöpyn. . Että se mamma on itse avoimin mielin ollut ensin, mutta kun tulee monta kertaa torjutuksi, alkaa nähdä vain huonoja asioita kaikessa ja kaikissa.

Olisi kiva tietää mikä paikkakunta tai edes minkä valtaväylän varrella,. Asun itse paikkakunnalla jossa uudet tulokkaat otetaan aika tylysti vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ja sä vaan kilttinä ja ihanana ihmisenä myöntelit ja annoit toisen nolata itsensä ? :xmas:

Vastailin lähinnä että jaa, en ehtinyt sanoa väliin oikein mitään kun tämä saarnasi minkä ehti :/
Lisäksi pidän mieluummin suuni supussa kuin sanon jotain pahaa, mamma nimittäin haukkui yhden parhaista ystävistäni lyttyyn ja jos olisin suuni avannut niin ei sieltä mitään kaunista olisi tasan tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja luulen :
.. että on tullut torjutuksi tämän vuoden aikana vähän joka taholta ja se on aikaansaanut tämän negaatioryöpyn. . Että se mamma on itse avoimin mielin ollut ensin, mutta kun tulee monta kertaa torjutuksi, alkaa nähdä vain huonoja asioita kaikessa ja kaikissa.

Olisi kiva tietää mikä paikkakunta tai edes minkä valtaväylän varrella,. Asun itse paikkakunnalla jossa uudet tulokkaat otetaan aika tylysti vastaan.

Voi kyllä olla vaikeaa päästä `sisälle´piiriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
ja sä vaan kilttinä ja ihanana ihmisenä myöntelit ja annoit toisen nolata itsensä ? :xmas:

Vastailin lähinnä että jaa, en ehtinyt sanoa väliin oikein mitään kun tämä saarnasi minkä ehti :/
Lisäksi pidän mieluummin suuni supussa kuin sanon jotain pahaa, mamma nimittäin haukkui yhden parhaista ystävistäni lyttyyn ja jos olisin suuni avannut niin ei sieltä mitään kaunista olisi tasan tullut.

Sai kerrankin jonkun joka kuunteli, jonkun joka oli edes hetken kaveri. Ja sitten tuli se ryöppy.
Ehkä hän todellakin on tullut aika ikävästi kohdelluksi sinun tuttaviesi ja sinun ystäväsi taholta. Ja siitä tämä negaatio.

Yritin siis jutella juuri siksi että tutustuttaisin hänet muihin mammoihin eli pääsisi sinne piiriin, mutta nyt ihan varmasti ei ole pääsemässä... Sori vaan!
Koskaan aiemmin ei ole tullut yhtä ällöä mammaa vastaan, tai no ehkä yksi... Suurin osa on kivoja ja pääsee piiriin sisälle aika helposti.

Sai kerrankin jonkun joka kuunteli, jonkun joka oli edes hetken kaveri. Ja sitten tuli se ryöppy.
Ehkä hän todellakin on tullut aika ikävästi kohdelluksi sinun tuttaviesi ja sinun ystäväsi taholta. Ja siitä tämä negaatio.

PEESI!

Siis me asutaan ison kaupungin lähiössä, täällä otetaan muualta tulleet avosylin vastaan!
Sellaisilla pienillä paikkakunnilla on sitä sisäsiittoisuutta, yleensä.

Mä sain kyllä käsityksen sun aikasemmasta kirjotuksestas et aika sisäpiiriä pyöritätte jos sinne oikeen tutustuttaa uuden olet ajatellu ku juttelemaan menit, mut voin hyvin olla käsittäny lukemani väärinki.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Siis me asutaan ison kaupungin lähiössä, täällä otetaan muualta tulleet avosylin vastaan!
Sellaisilla pienillä paikkakunnilla on sitä sisäsiittoisuutta, yleensä.

Mä sain kyllä käsityksen sun aikasemmasta kirjotuksestas et aika sisäpiiriä pyöritätte jos sinne oikeen tutustuttaa uuden olet ajatellu ku juttelemaan menit, mut voin hyvin olla käsittäny lukemani väärinki.

sama fiilis tuli mulle.

Ei mikään ihme, ettei saa seuraa tai pääse "piireihin", jos ei osaa small talkia vaan alkaa samantien mollaamaan muita puistossakävijöitä. Mua ei ainakaan kiinnostaisi olla sellaisen kaveri, sehän olisi samantien mollaamassa mua ja lapsiani seuraavalle puistoon tulijalle...eli yhden kerran juttelisin, seuraavat kerrat tyytyisin joko vaan moikkaamaan kauempaa tai sitten olisin ihan hiljaa vaan kun hän haukkuu kaikki muut (hiljaa siksi, että jokainen "ahaa", "okei", "just" yms voidaan tulkita samaa mieltä olemiseksi).

Onneks meidän lähipuistossa käy vain perhepäivähoitajia :) ei tarvii yrittää pyrkiä "sisäpiireihin"..Siellä löytyy taas näitä mammoja, jotka tietävät kaiken paremmin kuin muut, juoruavat keskenään ja antavat lastensa kiusata toisten lapsia..Sitten kun erehtyy asiasta sanomaan, hypätään silmille..EI MEIDÄN LASTA SAA KOMENTAAA!!!!!! ja sitten oletkin jo hylkiö.. Yläastemeininki jatkuu, ja sinne mulla ei ole ikävä..

Tämän kirjoittaja, kehtaatko itse kertoa minkä valtaväylän varrella asut... Täällä 13 tien laitamilla vähän samaa ongelmaa...

Yhteistyössä