kävinpä lääkärissä (sisältää myös kysymyksen vanhempana lapsensa saaneille)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
31v ei ole todellakaan vanha synnyttäjä nykypäivänä. Mä taas on saanut ihan päinvastaisia kommentteja kun mulla on 3 lasta 33 vuotiaana :) Moni tuttavapiirissä miettii vasta esikoista...

Turkilmas, tosta painojutusta. Oletko sä yrittänyt jollain ihan tarkoilla ohjeilla tota syömistä? Kokeiles vaikka painonvartijoita tai kalorinlaskentaa tms? Helposti kuvittelee ne määrät paljon pienemmiksi kuin mitä todellisuudessa syö, eikä pahalla siis :D Vaan sen huomaa ihan itestäkin, kun sä mittaat että kuinka vähän oikeasti 1dl makaroonilaatikkoa tai muuta ruokaa on.. ilman mittaa mä ottaisin puolet enemmän :)

aika kummallista.
ihan samalla lailla olen palautunut 22v ja nyt 32v synnytyksistä.

oliko se lääkäri siis sitä mieltä että noi kivut automaattisesti raskauden/synnytyksen jälkitiloista? ettei mitään ylimääräsiä tutkimuksia tarvii?

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Turkilmas, tosta painojutusta. Oletko sä yrittänyt jollain ihan tarkoilla ohjeilla tota syömistä? Kokeiles vaikka painonvartijoita tai kalorinlaskentaa tms? Helposti kuvittelee ne määrät paljon pienemmiksi kuin mitä todellisuudessa syö, eikä pahalla siis :D Vaan sen huomaa ihan itestäkin, kun sä mittaat että kuinka vähän oikeasti 1dl makaroonilaatikkoa tai muuta ruokaa on.. ilman mittaa mä ottaisin puolet enemmän :)

Joo kyllä mä kävin Kiloklubilla katsomassa ja samoin täällä yks ihana auttoi ja neuvoi mua. Enkä paljon pysty annoksia pienentämään, muuta kuin hyvin hiljalleen. Kiitos lapsuustraumojeni, mä en kestä yhtään nälkää. Ja jo nyt on usein nälkä ennen seuraavaa syömistä. Eli nyt jo on totisesti kestämistä. Toki hiljalleen voi vielä pienentää satseja, mutta tosiaan kieli vyön alle- kuuria ei mun psyyke kestä.

Mun mielestäni on erittäin epäkohteliasta huomautella iästä, oli kyse sitten lapsen saannista tai mistä vain, varsinkin hoitajien/terkkarien. :/
Minulla karisee kilot nyt tuon nelosen syntymän jälkeen aika kamalaa vauhtia, olen aika hyvin pitänyt sokerittoman ruokavalion kurissa vieläkin ja kohta mennään bmi:n alarajoilla jo,, tosin tuo maha,, se ei ole vielä kiinteytynyt. :kieh:

Vaunuilemaan en ole nyt päässyt oikein kunnolla, aina tulee 'jotakin' sade tai flunssaa. :/ Elän toivossa, että pääsisin kunnolla lenkkeilemään. :saint:

Niin juu ja ikää tuli eilen kokonaiset 36 vuotta. :D

Mä olen 32-v ja odotan esikoistani. Ennen synnytystä ehdin täyttää vielä 33-v. Kukaan ei ainakaan toistaiseksi ole sanonut iästä.

Olin ehkä 27-v, kun kävin inhottavalla gynegologilla, joka sanoi, että munlaisten sinkkunaisten takia ensisynnyttäjien ikä nousee koko ajan! Olin että häh, pitäskö tässä alkaa pykäämään lasta ennenkuin on löytänyt sopivan miehen? En kyllä sinnä gynellä käynyt enään ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja pirre:
aika kummallista.
ihan samalla lailla olen palautunut 22v ja nyt 32v synnytyksistä.

oliko se lääkäri siis sitä mieltä että noi kivut automaattisesti raskauden/synnytyksen jälkitiloista? ettei mitään ylimääräsiä tutkimuksia tarvii?

No näin se tosiaan meinasi. Eikä suostunut edes arvioimaan että miten kauan on normaalia ettei palaudu ja kipuilee.

Mä itse päätin katsella vielä muutama kuukausi ja jos edelleen oikeesti on sama tilanne, niin hakeudun kyllä yksityiselle puolelle.

Mutta oikeestaan mä jonkin verran uskonkin tuota lääkäriä, sillä nyt olen hiljalleen alkanut kestää pidempiäkin lenkkejä ilman että sisuskalut huutaa hoosiannaa. Ja pystyn jo jopa vähän tekemään vatsalihaksia. Paino ei kertakaikkiaan tipu, mutta miehen mielestä mulla olis kuitenkin kiinteytymistä vähän tapahtunut.

Niin ja tuo Peikkis tosiaan oli iso vauva, joten kaipa siihen sitten tarvitaan pitkä palautuminen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

Joo kyllä mä kävin Kiloklubilla katsomassa ja samoin täällä yks ihana auttoi ja neuvoi mua. Enkä paljon pysty annoksia pienentämään, muuta kuin hyvin hiljalleen. Kiitos lapsuustraumojeni, mä en kestä yhtään nälkää. Ja jo nyt on usein nälkä ennen seuraavaa syömistä. Eli nyt jo on totisesti kestämistä. Toki hiljalleen voi vielä pienentää satseja, mutta tosiaan kieli vyön alle- kuuria ei mun psyyke kestä.

Syö kasviksia niin paljon kuin haluat (paitsi esim. maissia ja herneitä rajoita) aterialla, ruokaa sitten vähemmän, riippuu pitkälti siitä mitä ruokaa laitat. Broilerin fileepihvejä, vähärasvaisesta jauhelihasta ruokaa niin voit syödä sitäkin ihan normiannoksen. Kyllähän sä nämä tiedät tietenkin, enkä tiedä tarkalleen miten sä syöt, mutta kyllä sen painon pitäisi pudota kevyellä ruokavaliolla ja kohtuullisella syömisellä, ellei sitten ole elimistössä jotain muuta häikkää? Mä suosittelen painonvartijoita!

sain esikoiseni 38 vuotiaana ja jälkitarkastuksessa lääkäri totesi, että palautuminen on ollut niin nopeaa (12vkossa) että ei uskoisi synnyttäneeksi! ei se iästä ole kiinni!

juu tekosyitä jäädä kotiin ja löhöilemään löytyy aina, oli sitten lapsia tai ei . aina on huono ilma tai vähä nuha tulossa... tai väärät varusteet jumppaan/salille/ulos. saa siinä ihmetellä, ettei laihdu ja palaudu. syömäänkään ei ehdi terveellisesti, mutta kymmenen kilsan päähän heselle kyllä ehtii...

Alkuperäinen kirjoittaja tekosyitä:
juu tekosyitä jäädä kotiin ja löhöilemään löytyy aina, oli sitten lapsia tai ei . aina on huono ilma tai vähä nuha tulossa... tai väärät varusteet jumppaan/salille/ulos. saa siinä ihmetellä, ettei laihdu ja palaudu. syömäänkään ei ehdi terveellisesti, mutta kymmenen kilsan päähän heselle kyllä ehtii...

Ja tämä liittyi nyt mihin? Ei ainakaan mun aloitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tekosyitä:

Mun mielestäni 38-39 kuume on kyllä aika hyvä tekosyy jäädä löhöilemään sohvan pohjalle. :saint:
Sitä ennen kunnon syysmyrsky, joka ylitti uutiskynnyksen. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Oletkos sä lainkaan lukenut mun viestejäni :D. Mä olen kyllä jo aika pitkään laihdutellut, lisännyt kasviksia ruokavalioon, vaihtanut valkoiset jauhot täysjyvään, lisännyt liikuntaa jne.jne. Jättänyt karkit todella vähiin, vähentänyt radikaalisti Pepsi Maxia yms. yms. :D :D

Siis mitä :o Pitääks mun vähentää PeMaxia, jotta laihtusin?!?! :x :o :$ |O

Ei tuu kesää tälle likalle...

EDIT: siis ei mitenkään off topic tai mitään... :D

Mulle sairaalassa vauvaa tarkastanut lääkäri piilo kettuili, että seuraavan raskauden aikana sokerirasitus olisi hyvä tehdä kun alkaa tuota ikääkin olla! minähän olenkin jo 27 vuotias

No mulle ei kukaan muistaakseni sanonut mitään iästä vaikka toisen lapsen sain 41v. Itseasiassa kun mua kärrättiin leikkauspöydälle niin itse sanoin että viimeistä kertaa tässä jamassa ja hlökunta vaan naureskeli että eikä mitä tuut sitten vielä kerran ainakin takaisin. Siinä oli meinaan 40v hoitaja joka odotti lasta :D

Yhteistyössä