kävin tänään pitämässä vihaisen puhuttelun tytärpuolen kiusaajalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska äitipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska äitipuoli

Vieras
eli siinäpä se tulikin.
miehen tyttö on ärsyttävä, ja nyt on taas huonot välit, varhaisteini-ikäinen. mutta taas on ollut saman luokkakaverin kiusattavana, homma menee jo ihan älyttömäksi. mies joutui illaksi töihin ja minä ajattelin etten siirrä tätä asiaa jonnekin viikkojen päähän.
tiesin, mistä tytön löydän. sen kiusaajan siis. minä menin sinne kaksi pientä lastani kainalossani, tyttö tuli, oli ihanan herttainen taas niinkuin on...

ja sitten aloitin.
- emmä mitään oo sanonu, emmä mitään

älä puhu paskaa.
ja sitten annoin tulla koko ryöpyn, sanoin että se loppu nyt, tähän iltaan, kun maanantaina menee kouluun on uusi sivu kokonaan.
sanoin, että kun tänään olet kaveri ja huomenna käyt päälle ja hakkaat ja tällä välitunnilla olet kiva ja ystävä ja seuraavalla hakkaat mustelmille, ei tommosen kanssa kukaan voi olla ystävä.

tottakai se tyttö yritti, vetosi siihen miten tää meidän tyttö on ollut ilkeä sille ja sille. Sanoin, että me ei puhuta nyt X.sta ja tytöstä, me puhutaan nyt sinusta ja tytöstä. ihan sama mitä tapahtuu muiden kanssa, vaikka olisi tyttö ja koko koulu, sinä et siihen puutu, se ei kuulu sinulle.....

sanoin myös, ettei tyttö ole aikaisemmassa koulussa ikinä tällä tavalla tapellut muiden kanssa, hyvin olette opettaneet hänet, hyvin olet sinäkin opettanut hänet tavoille.

Tottakai miehen tytössä on syynsä tapahtuneisiin, mutta nyt on mopo karannut käsistä ja tämä kyseinen tyttö, jonka niittasin kerhohuoneen takaseinään, on vetänyt kiusaamiset niin pitkälle, että miehen tyttö tulee mustelmilla ja vaatteet rikki tai katuojan kautta uitettuna kotiin. Opettaja on puuttunut, tytöt on muka sopineet ja heti luokkahuoneen ulkopuolella on tää tyttö alkanut huutelee, mitä meidän tyttö sanoi ....
Tämä alkoi joskus syyslukukauden aikana, ennen joulua jo, nyt meni niin mahdottomaksi, että tää tyttö oli kertonut, että hän on lahjonut henkilön W hakkaamaan meidän tytön.
Tähän nyt puutuin, että nyt se loppu, tämä oli viimeinen niitti eikä yhtään mitään enää.

Olin hiivatin vihainen, vaadin tyttöä aina välillä käden liikkeellä katsomaan silmiin minua.
Sanoin että on ihan tämän päässä (millin väli sormissa) etten tee jotain muuta...

Kerroin, miten olisimme olleet valmiit tykkäämään tästä tytöstä, olisimme olleet valmiit pitämään kotimme ovia auki vaikka yötä päivää, miten olimme iloisia että samalla luokalla on samaa ajattelukuntaa oleva kaveri. Ja mitä sinä teet? uhkailet, hakkaat, potkit, käyt päälle. ei semmosen kanssa voi olla ystävä.

ja minuun ei mitkään teeskennellyut krokotiilinkyyneleet uppoa, olen liian kovaksi keitetty siihen.

Lähdin taas suloiset ihanat pienet lapset kainalossani ulos, kävin sanomassa kyllä että perähuoneessa on itkevä varhaisteini jos haluat olkapäätä ojentaa, minua ei nyt kiinnosta.

Kyseessä on siis yhteistö, jossa olemme uusia mutta pienuuden takia kaikki tuntee toisensa. kehohuoneessa oli hiljaista porukkaa kun lähdin sen läpi ulos. Pienten lasten kiltin näköinen äiti... en kimitä. jyrisen matalalla äänellä mutta yritin olla kiroilematta, olin niin hiivatin vihainen ja vihaisena sitten kiroilen. mutta nyt menasi mennä sanatkin solmuun.......

sainpahan naputeltua tänne

Kertokaahan, te lässyttäjät, mitä niille kiusaajille sitten pitäisi tehdä? Paijata päähän ja kertoa niille että niillä on paha olo?

T: kahdeksan vuotta koulukiusattuna

Tyttöjen kiusaaminen pitää ottaa vakavasti. Se voi johtaa hyvinkin katastrofaalisiin tilanteisiin/tekoihin. Minusta teit ihan oikein. Kova kovaa vastaan jos ei ole kerrasta uskonut!

Kaikki kiusaaminen pitää ottaa tietysti vakavasti, mutta tyttöjen kiusaaminen on jotenkin NIIN raakaa ja KAUHEAA. Toki poikienkin on!

Jospa tuo tehoais lapseen, johon muu ei tehoa. Kiusaamiseen pitää puuttua kovasti ja armotta. Hys hys hyssytelkää vaan täälä kaikki. Mä puolustan aloittajaa. JOKU pistää rajat joskus ja hyvä niin.

kyllä varhaisteini jo ymmärtää ja kokeilee, miten sosiaalisia suhteita hoidetaan aikuismaisesti, joten jos tyttöjen käytös on tuota luokkaa ja vielä mustelmia yms. tulee niin on aihettakin puuttua kovalla kädellä. Rikosilmoituksenkin voi myös tehdä, jos tuntuu, että tarvitaan vielä järeämpiä keinoja.
jaksamista varhaismurkkujen kanssa!
ja itse olisin ollut aivan samanlainen leijona-emo!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaahan, te lässyttäjät, mitä niille kiusaajille sitten pitäisi tehdä? Paijata päähän ja kertoa niille että niillä on paha olo?

Rikosilmoitus voisi olla paikallaan, tai palaveri koululla kiusaajien vanhempien kanssa.
Lapsen uhkailu väkivallalla on tosi väärin aikuiselta ihmiseltä, ja aikuisella pitäisi olla monta muutakin keinoa selvittää asiaa kuin se, että niittaa lapsen kerhohuoneen seinään ja sanoo että on näin lähellä etten vedä sua turpaan, tai jotain.
Mä teen rikosilmoituksen, jos joku aikuinen joskus tulee uhkaamaan lastani väkivallalla. Kiusaamista en hyväksy, mutta en voi kun tuntea sääliä ja halveksuntaa aikuista kohtaan, joka ei osaa selvittää asioita muuten kun uhkaamalla varhaisteini-ikäistä (eli mitä se on, 10-12 vee) väkivallalla!

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Kävit sitten uhkailemassa lasta? :o
Hieno homma...tai sitten ei. Ei ehkä ihan oikea tapa toimia kuitenkaan :/

Väärin. Tuo on hyvä tapa, jos muut tavat ei auta. Kova kovaa vastaan vaan. Mieli muuttuu, kun omat kullannuput kasvaa ja joku nilkki ryhtyy kiusaamaan.

Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi olla rauhallinen, eikä uhkailla fyysisesti. Jos itse uhkailet fyysisesti, miksi kiellät toista uhkailemasta ja hakkaamasta tytärpuoltasi?Joka ilmeisesti itsekin haastaa riitaa toisten kanssa.
Olihan se oikein käydä juttelemassa, mutta en ihan tuolle linjalle lähtisi.

Rikosilmoitus voisi olla paikallaan, tai palaveri koululla kiusaajien vanhempien kanssa.
Lapsen uhkailu väkivallalla on tosi väärin aikuiselta ihmiseltä, ja aikuisella pitäisi olla monta muutakin keinoa selvittää asiaa kuin se, että niittaa lapsen kerhohuoneen seinään ja sanoo että on näin lähellä etten vedä sua turpaan, tai jotain.

ne ei auta mitään tuollaisille kakaroille! Hyvä, että tietää nyt että näillä asioilla ei leikitä ja että aikuinen on TOSISSAAN!

Tytöt on jollain tavalla pahempia tuossa kiusaamisessa kuin pojat, pojilla se on monesti suoraan fyysisempää,kun taas tytöt sivaltaa "henkisellä ruoskalla". mun mielestä ihan ok toimittu, voi neiti vähän miettiä miltä oma käytös sitten muista tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Kertokaapas, mitä tehdä sitten kun rikosilmoitukset ei auta, eikä auta palaveeraaminen, eikä auta vanhempiin yhteydenotto.
Sanokaas mitä SIINÄ vaiheessa tekisitte?

käydä nuijimassa se kiusaaja + sen vanhemmat....oikeasti. Muu ei taida auttaa enää tuossa vaiheessa!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

ne ei auta mitään tuollaisille kakaroille! Hyvä, että tietää nyt että näillä asioilla ei leikitä ja että aikuinen on TOSISSAAN!

No eiköhän sekin kiusaaja tajua, että ei se eukko voi mitään hänelle oikeasti tehdä joutumatta itse käräjille :whistle: . Siis jos muka poliisillekaan ilmoittaminen ei saisi häntä lopettamaan kiusaamista.
Mun mielestä ensin pitää käyttää kaikki LAILLISET keinot mitä on olemassa, ennen kun alkaa tuollaisiin tekoihin.

Kertokaapas, mitä tehdä sitten kun rikosilmoitukset ei auta, eikä auta palaveeraaminen, eikä auta vanhempiin yhteydenotto.

Siinä vaiheessa sosiaaliviranomaiset usein astuu kuvioihin.

Minä taas olen sitä mieltä, että aapee toimi oikein. Ei nuo nuorisorikollisen alut usko hyvällä, niille pitää näyttää mistä kana pissii. Kyllä luulisi tehoavan, sillä nyt ainakin ko mimmin tietää että kaverin vanhemmat on tietoisia asiasta ja voivat vetää hänet vastuuseen jos likalle jotain pahempaa sattuu. Itseasiassa, noista mustelmista olisi jo voinut käydä lääkärissä toteennäyttämässä ja sit lääkärin todistuksen kanssa poliisille rikosilmoitusta tekemään. Pahoinpitelystä. Pahantekijä joutuis kuulusteluun ja viranomaisten suurennuslasin alle.
Jos ko mielivaltaisen mimmin vanhemmat alkaa nyt räkyttämään niin eipä oo aihetta. Likka ei voi todistaa yhtään mitään. Eikä aapee tehnyt mitään väärää koska ei jättänyt siihen jälkiä. Piste.

Kyllä tuollaisessa tilanteessa pitäisi olla rauhallinen, eikä uhkailla fyysisesti. Jos itse uhkailet fyysisesti, miksi kiellät toista uhkailemasta ja hakkaamasta tytärpuoltasi?Joka ilmeisesti itsekin haastaa riitaa toisten kanssa. Olihan se oikein käydä juttelemassa, mutta en ihan tuolle linjalle lähtisi.

Juuri tätä mäkin ajan takaa.

Siinä vaiheessa sosiaaliviranomaiset usein astuu kuvioihin.

LOL Hahaha. Huomaa, kuinka vähän oikeasti tiedät tämmöisistä.

kun teit noin.toivottavasti uskovat. nykyään lapsille ei saa mitään edes sanoa enään. voivat huoletta kiusata ja hakata muita ja sitten itkevät kotona kun joku on vähän ääntänsä korottanut...hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

No eiköhän sekin kiusaaja tajua, että ei se eukko voi mitään hänelle oikeasti tehdä joutumatta itse käräjille :whistle: . Siis jos muka poliisillekaan ilmoittaminen ei saisi häntä lopettamaan kiusaamista.
Mun mielestä ensin pitää käyttää kaikki LAILLISET keinot mitä on olemassa, ennen kun alkaa tuollaisiin tekoihin.

Meiän tytön luokalla on eräs aivan, suoraan sanottuna SAIRAS kiusaaja. Ollaan oltu usean vanhemman voimin yhteydessä rehtoriin, poliisiin, sosialitoimeen, vanhempiin.
Mikään ei auta.
Jätkä kiusaa nyt vaihteeks yhtä hiljaisempaa poikaa ihan kyyneliin asti joka armas päivä. Ja mikään ei OKEESTI auta.
Alkaa tulemaan tuon kiusatun lapsen v anhemmille järeemmät keinot mieleen pikkuhiljaa.
Meiän likan kavereineen on jättäny ihan suosiolla rauhaan, kun on niin paha suustaan tuo plikka :D

taas puututaan siihen että oli niitannut tytön seinään, mutta kyllä minusta olemuksellaan voi myös vahvasti viestiä, että nyt on oikeasti tultava loppu noin vakavalle kiusaamiselle! jos toista lyödään ja uitetaan ojissa että vaatteetkin menee rikki ja tähän lisätään vielä se henkisen väkivallan puoli, niin ei ole juhlimista ap.n tytöllä.
ja ap.hän kertoi aloituksessaan myös selvittäneensä tytölle mietteensä ko tilanteeseen, ei pelkästään "niitannut tyttöä seinään"! ja tässä oli minusta aivan oikein käyttää omaa vahvaa auktoriteettiaan hyväksi ja myös omaa tunnetilaansa, näin ymmärsin tilanteessa toimitun.

Alkuperäinen kirjoittaja Lastaan suojeleva leijonaemo:
Minä taas olen sitä mieltä, että aapee toimi oikein. Ei nuo nuorisorikollisen alut usko hyvällä, niille pitää näyttää mistä kana pissii. Kyllä luulisi tehoavan, sillä nyt ainakin ko mimmin tietää että kaverin vanhemmat on tietoisia asiasta ja voivat vetää hänet vastuuseen jos likalle jotain pahempaa sattuu. Itseasiassa, noista mustelmista olisi jo voinut käydä lääkärissä toteennäyttämässä ja sit lääkärin todistuksen kanssa poliisille rikosilmoitusta tekemään. Pahoinpitelystä. Pahantekijä joutuis kuulusteluun ja viranomaisten suurennuslasin alle.
Jos ko mielivaltaisen mimmin vanhemmat alkaa nyt räkyttämään niin eipä oo aihetta. Likka ei voi todistaa yhtään mitään. Eikä aapee tehnyt mitään väärää koska ei jättänyt siihen jälkiä. Piste.

Samaa mieltä asiasta. Täälä nyt vaan akat kotkottaa, kun pitäsi nätisti vaan ojentaa kiusaajaa. Paskat. Joillekin pitää vaan pistää raja ja näyttää, että tossa se raja on, sitä et saamari vie ylitä! Sen rajan vetää poliisi tai muu taho, jos kukaan muu sitä ei tee.

Yhteistyössä