Kävin tänään ekassa ultrassa..voinkohan nyt ottaa rennommin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Janessa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Janessa"

Vieras
Mulla keskenmenoja menneisyydessä kaksi kappaletta, kumpikin tuulimunia.
Olin siis lievässä paniikissa kun tänään koitti eka ultra tässä nykyisessä raskaudessa. Mulla paha pcos eikä mun pitänyt luomusti tulla koskaan raskaaksi ( naistentautien- ja synnytysten erikoislääkärin suusta ) mutta niimpä vaan tulin. Mulla on epäsäännölliset menkat joten neuvolassa laskettiin ekalla käynnillä et nyt olisin ollut viikoilla 12+5 kuukautisten mukaan. Järkytyin kun ultraaja yritti mahan päältä katsoa ja sanoi et jotain näkyy muttei saa selvää.. ajattelin siinä et ei h******* taas tuulimuna ja lääkäri käski ottaa housut pois. Otti ultran alakautta ja sanoi et vastaa viikkoja 8+5 ja syke oli nähtävillä.
Mietin miten voinkin olla noin alussa mutta kaippa se lääkäri, itse asiassa siinä oli kaksi lääkäriä, näki oikein?
Jos sikiö olisi kasvun lopettanut niin eikai siinä olisi sykettä ollut.. nyt pitäisi vaan rentoutua ja rauhottua, miksi mä huolestun koko ajan :(
Sain uuden ajan np-ultraan kuukauden päähän joka olisi siis alkuperäisen suunnitelman mukaan tarkoitus tehdä tänään..

Sama juttu mulla, ultrassa alkio ei vastannutkaan viikkoja jotka oli neuvolassa laskettu. Epäsäännölliset menkat niin tuo on ihan normaalia. Nautihan raskaudestasi =) Huokaise vaan helpotuksesta kun sykekin näkyi jo :)

Ulta on tuossa vaiheessa luotettavin keino arvioida sikiön ikä! ja kun sykekin on näkynyt, voisit vähän relata... Onnea raskaudesta!

Itselläni pcota myös ja kuukautisista laskettu raskaus olisi ollut neuvolan mukaan ekalla neuvolakäynnillä 10+5. Ultrassa kuitenkin selvisi samana päivänä, että raskaus oli vasta 5+2 viikoilla.

Milloin olet tehny plussan? Jos viikkoja on 8+ 5 niin plussa olisi tullut korkeintaan 5 vko sitten. Jos olet plussannyt selvästi tuota aiemmin niin kasvussa ehkä on joitain ongelmaa.

Yhteistyössä