Kävin neuvolassa.. ja sain kuulla olevani hyvä äiti, koska..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se kotiin jättäminen pelkästään hyväksi äidiksi tee. Ap:lle se sopii ja se tuo hänelle kivaa lisää arkeen ja se ON hienoa. Mutta minä en taas kaipaa irtiottoja missään muodossa arkeen ja en kaipaa "elämää kodin ulkopuolella", joten minusta tekee hyvän äidin muut asiat :)

ei niin, mut se tekee hyväksi äidiksi, että on tyytyväinen siihen elämään mitä elää ja mä oon tyytyväinen tähän elämään, mut tosiaan monen kotivuoden jälkeen kaipaan myös omaa aikaa ja pientä irtiottoa ennen uutta vauvaa :D

Toisaalta taas tekee isälle ja lapsillekki ihan hyvää et äiti on joskus pois (käy kerran kuukaudessa yksin kaupungilla tai muuta vastaavaa)

Niin kirjoitinkin, että toisille sopii toinen ja toisille toinen ja se, että äiti on onnellinen on pääasia. Tai rivien välistä ainakin pystyy lukemaan suurimman osan :D
Minulla ei ole tuttaviakaan kyllä, mutta minä haen omat irtiottoni kotiympyröissä lasten nukkuessa päiväunia ja saan siitä potkua arjen pyöritykseen. Kotiäitinä myös ollut pitkään ja suurin matka ollut viiden minuutin kauppareissu yksin. Mutta tämä sopii meidän perheelle.
On monia tapoja toimia, mutta iloinen äiti on pääasia lapsille.

mä tosiaan oon pitkiä päiviä lasten kans yksin kotona.. mut ihanalta tuo sinunkin teksti kuulostaa

Niin minäkin ja en tunne tosiaan ketään, mutta monen surullisen kokemuksen jälkeen haluan toimia näin. Vaikka aamusta iltaan lasten kanssa yksin olen. Meidän neuvolassa yrittävät painottaa koko ajan kuinka pitäisi miehen kanssa olla kahdestaankin tai minun etsiä ystäviä.. minulle tullut sellainen olo,että ei oikein hyväksytä näin nk. eristyneisempää tapaa elää minkä minä olen tietoisesti valinnut omalla kohdallani enkä ole lähtenyt esim. perhekerhossa muiden äitien juttuun mukaan.

Minua huvittaa ko meidän terkka on laittamassa minua aina perhekerhoihin ja vastaaviin. Olenko mä tosiaan niin mökkihöperön näkönen heh. Ja minua ne ei kiinnosta vähäänkään.-

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Mun entinen naapuri josta tehtiin ls-ilmoitus oli sitte tuolla perusteella ihan superäiti. Jätti lapset kotiin vähän väliä.

Ai lastensuojeluilmoitus tehdään sillä perusteella että lapset jää kotiin isänsä kanssa? No aika huono isä on sitten ollut jos ei ole lapsista huolehtinut.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mun entinen naapuri josta tehtiin ls-ilmoitus oli sitte tuolla perusteella ihan superäiti. Jätti lapset kotiin vähän väliä.

Ai lastensuojeluilmoitus tehdään sillä perusteella että lapset jää kotiin isänsä kanssa? No aika huono isä on sitten ollut jos ei ole lapsista huolehtinut.

Harvemmin sitä kai kunnon vanhemmista tehdäänkään...

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

jollain ei vissiin käyny mielessä et lapsilla on isäkin tai ehkä muitakin sukulaisia.. joo lapset jäävät isän kans kotiin ja joko lasten täti tai mummu tulee tänne ainaki osaksi aikaa.

ootko ap l+

tä??

Olen 30v 2:n tytön äiti (2½v ja 8kk) sekä raskaana.. oliko muuta kysyttävää?

Jos palstalta kysytään, ni tietty 8kk ikäisen jättäminen v.lopuksi kotiin isän kanssa ei ole missään nimessä sallittua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
pamahditko heti paksuks ku edellisen olit synnyttäny?!?!? :o

olipa asiallinen kommentti :(

No tämä nyt mullakin tuli ensimmäisenä mieleen. Nuorin 8 kk ja muutaman kuukauden päästä syntyy vauva! Ja siitä 9 kk päästä seuraava...

kyl nämä meidän lapset ihan toivottuja ja rakastettuja on!!

No tämä nyt mullakin tuli ensimmäisenä mieleen. Nuorin 8 kk ja muutaman kuukauden päästä syntyy vauva! Ja siitä 9 kk päästä seuraava...

kyl nämä meidän lapset ihan toivottuja ja rakastettuja on!!
Montako lasta ajattelet teillä olevan v. 2020?

Tuohon kysymykseen en voi vastata.. et montako, toivottavasti meidän perhe ei ole vielä tässä! Meil on nämä kolme tai sit enemmän, toivottavasti ei ainakaan vähemmän!!
Ja nimeten tuo asia liittyy siihen et "saanko" ottaa huiliaikaa v.lopun verran vai en?

Oho siis mimmonenkohan äiti minusta tulee kun oon aatellu lähtee matkoille jo ennen 8kk :) en oo ees aatellu et siinä olis mitään pahaa jos hyvää hoitoon jättää.. Aattelin ihan et välillä matkalle mennään suhdehuoltoon ja muutenkin välillä yksinään liikkumaan..

Alkuperäinen kirjoittaja misteli83:
Oho siis mimmonenkohan äiti minusta tulee kun oon aatellu lähtee matkoille jo ennen 8kk :) en oo ees aatellu et siinä olis mitään pahaa jos hyvää hoitoon jättää.. Aattelin ihan et välillä matkalle mennään suhdehuoltoon ja muutenkin välillä yksinään liikkumaan..

hyvä sinusta tulee.. mut me vanhoillislestadiolaiset äidit ei ilmeisesti saatas ottaa irtiottoa arjestas tai ajatella omaa jaksamista :D

Mä ainaki aijon olla niin itsekäs et ajattelen niinki et ero äidistä tekee niin isälle kuin lapsillekkin vain hyvää!!

Yhteistyössä