Kävin lääkärissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Oli taas ihan ihme lääkäri. Varmisti koko ajan multa, onko hän oikeassa. Menin siis rintakivun takia, joka alkoi yskänkohtauksen jälkeen. Epäilin itse lihasrevähtymää. Lääkäri sanoi heti, että ei se varmaan murtunut ole (mitä itsekin epäilin/epäilen). Sanoi vielä, ettei viitsi lähettää mua röntgeniin, koska se olisi noloa, jos siellä ei olisikaan mitään. :o No sain sitten Mobilatia kipuun.
Kysyin samalla nielinäytetulokset, joka otettiin reilu viikko sitten perjantaina. Mun piti soittaa ne viime viikon keskiviikkona, mutta unohdin koko asian ja ajattelin, ettei siellä varmaan mitään ole, kun kurkkukaan ei ole enää niin kipeä. No, siellä oli kuin olikin streptokokki kasvamassa sekä joku muukin bakteeri. Eli lääkekuurin sain siihenkin vaivaan. Ja oli sitten lääkärin hankala löytää lääkettä, joka sopii raskaana olevalle, amoxin-allergiselle.

Kefexin. Siitä sanottiin, että voi käyttää raskauden aikana vain jos on välttämätöntä tai jotenkin. Mutta kun mun raskaus on jo ihan loppusuoralla, niin se uskalsi määrätä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:
oliko streptokokki G?

Lapussa lukee streptococcus betahemol. ei ryhmä +
A-G
Haemophilus influenzae ++

Mitähän tuokin tarkoittanee...G tuossa on kyllä mainittuna.Meillä opiskelijapojalla 17v oli streptokokki G kurkussa ja kurkku oli tosi kauan ihan hirveen kipee, mutta parani sitten kyllä.Penisilliiniä siihen sai...se ei kuulemma kauhean hyvin tehoa, mutta G lääkitään kuulemma sen vuoksi ettei kehittäis vereen jotain...en nyt muista mitä se oli.

Jokatapauksessa paranemisia :hug: :hug:

Yhteistyössä