kävin huutamassa naapurin lapsille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olivat TAAS kerran hajoittamassa pihalla talon yhteistä omaisuutta jota talonmies käy korjaamassa vähintään kerran viikossa. Me asutaan alimmaisessa kerroksessa ja olen nähnyt miten nämä lapset käyvät hajoittamassa ja mainitsin asiasta talonmiehellekin kerran kun jutellessa tuli ilmi miten häntä ärsyttää käydä joka viikko sitä samaa vikaa korjaamassa.

En tiedä missä asunnossa nämä lapset asuvat (eri rappu) enkä ketkä heidän vanhempansa ovat muuten olisin jo käynyt oven takana kysymässä tietääkö vanhemmat mitä lapset puuhaa.

Joten nyt kun näin heidät taas tekosillaan juoksin pihalle ja sanoin (ehkä liian kovalla äänellä??) mitkä seuraukset ovat jos tekevät näin uudestaan (eli että vanhempansa joutuvat maksamaan kulut, ja että niin on väärin tehdä yhteiselle omaisuudelle)

nyt kuitekin vähän paha mieli kun suutuin niin pahasti...

Jospa he olivat sen tarpeessa? Minä olisin ollu viel niin ilkeä että olisin vaatinut näyttämään missä asuvat ja olisin käynyt valaisemassa. Ihme kun ei talonmies osoita jos laskua lasten vanhemmille turhasta työstä.

Hyvä et joku puuttuu, jos/kun ei omat vanhemmat katso penskojensa perään... Usein ne on just ne samat penskat jotka noita tihutöitä tekee... Seuraavan kerran käsket näyttää missä asuuvat. =) Hyvä, Hyvä

Ota ensi kerralla valokuva lapsista touhuissaan ja pistä se viestin kera joka rapun ilmoitustaululle, että kullanmurujen vanhemmat voivat käydä maksamassa tehdyt vahingot.

jos oikeasti hajotetaan paikkoja niin olisin minäkin käynyt sanomassa..

mulle tuli kauheen paha mieli kerran pienenä kun hyppäsin hyppynarua kavereiden kanssa talonyhtiön pihalla. Siihen tuli sellanen isäntä, joka alkoi valittamaan että jos vielä kerran hypitte täällä niin hän tulee ja ottaa hyppynarun pois!
Siihen taisi vaikuttaa se että itse en ollut talonyhtiön lapsia, vaan asuin siinä vieressä omakotitalossa. mutta minkäs minä sille voin että kaikki kaverini oli siitä talonyhtiöstä.

kiitos kun sain purkautua =)

Ehkä paha mieli suuttumisesta tulee siitä, kun aina lietsotaan sitä, että aikuinen ei saisi suuttua eikä mitään.

Mielestäni lapsia kohtaan on tehty väärin jo pitkään, kun aikuisten täytyisi olla pelkästään asiallisia, vaikka lapset nylkisivät toisiaan tai juuri hajottaisivat paikkoja. Kun kaikki eivät siihen kykene, jättävät sitten kokonaan komentamatta ja sellaisen kasvattamisen tuloksia nuokin pikkutuholaiset saattavat olla.

Tuholaisten on joskus saatava nähdä mistä se kana pissii :)

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä ne oppii nyt jotain:
Ehkä paha mieli suuttumisesta tulee siitä, kun aina lietsotaan sitä, että aikuinen ei saisi suuttua eikä mitään.

Mielestäni lapsia kohtaan on tehty väärin jo pitkään, kun aikuisten täytyisi olla pelkästään asiallisia, vaikka lapset nylkisivät toisiaan tai juuri hajottaisivat paikkoja. Kun kaikki eivät siihen kykene, jättävät sitten kokonaan komentamatta ja sellaisen kasvattamisen tuloksia nuokin pikkutuholaiset saattavat olla.

Tuholaisten on joskus saatava nähdä mistä se kana pissii :)

Tämä on niin totta! Kyllä lapsillekin on vain hyvä oppia näkemään ihmisten tunteen purkauksia. Mitä jos eivät koskaan näe toisia vihaisena? Kuinka oppivat silloin käsittelemään omia vihan tunteitaaan?