Kävin elämäni ensimmäistä (ja todennäköisesti viimistä) kertaa Seinäjoen kirppiksellä. Eli miten ois KIRPPISPINO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24743330:
Mä ostin äskettäin 6 kpl laseja kympillä. Oli kivoja, tykkäsin kovasti ja ajattelin, että toimivat hyvin semmoisina arkilaseina.

Pieleen meni. Sen jälkeen sain tietää, että ne onkin perkule arvokkaita. Ei ois hullua pyytää niistä sitä kymppiä kipaleelta... Joten nyt mulla on käsissä lasit, joita en raaski käyttää. :D

P.s. kävin kattoo sun blogia. Oot löytäny halvalla sika hyvän haalarin. Tuon NameIt:n. :)

Eli ihan huippulöytö ne lasit :)

Nuo name it:it on melko nättejä, eikä tosiaan olleet pahanhintaisia :)

[QUOTE="mama";24743397]Kiva kun kävit Seinäjoellakin kiertelemässä :D mäkin oon ahkera kirppistelijä ja juuri tänään kolusin Shoppiksen läpi, ja eilen toisen huippukirppiksen Ullakon... Shoppikselta löytyi 2 paitaa á 1e ja 3e mulle, käsinukkepupu 0,70c tytölle leikkiauto 1e ja jotain muuta, mitä en nyt saa päähäni :P näin siellä yhdessä pöydässä useampiakin rasmus nalle-kirjoja, ja heti mietin ootko juuri kyseisestä pöydästä napannut omankin löytösí :) Sulla on kiva blogi, luen sitä aina aika ajoin.[/QUOTE]

Me on siis saatettu tavata :D

Rasmusnalle-kirja löytyi siitä kassojen läheltä...4 kirjaa oli myynnissä ja tämän yhden päädyin ostamaan. Näin siksi, etten ollut niistä muista varma että onko meillä ne jo, vai ei :)

Mä tuota lakeusasiaa ihmettelinkin. Seinäjoella oli Lakus sitä ja Lakeus tätä, mutta paskat siellä mitään lakeuksia ollut. Kun mä olin (ehkä siis sitten olen imbesilli) luullut, että lakeuksilla tarkoitetaan vuorten lakia. Olin siis yhdistänyt sanan "Lakeus" Lappiin ja korkeuksiin.

Mutta ei se sana sitten mitään semmoisia tarkottanutkaan, vaan se tarkoittikin tasaista aluetta. Ja sitä se Seinäjoki tosiaan sitten oli.

Joskaan en mä sinne saakka siksi matkustanut, että lähden etsimään mäkiä. Enkä mä niitä sielläkään etsinyt sen kummemmin, kuin mitä kävellessä tai autolla istuessa tuli mentyä.

Seinäjoki on aakeeta laakeeta eli tasaista:D Jos mäkiä haluat niin tervetuloa lahteeen!

ite pohjanmaalta kotoisin niin tää ei muuta olekkaa kuin mäkiä:D

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24748590:
Toi kattila ja tonkka, mut ne on jo viime viikonlopulta.
Tonkka oli kympin, kattila 7€.
Toi kannu on tällä tontilla ollut uudesta asti, joten oli sille ihan pakko ostaa pari kaveria, vaikka aika hintavia olivatkin.

Kyllä viimeviikkosetkin löydöt kelpaa :)

Ihana setti. Ja ihan huippua, että löysit sitä lisää. Tuossa kohtaa sen hinnan ei mielestäni ole niin väliä, koska siinä on erilainen tunneaspekti :)

Fisher pricen lelupuhelin (pöytämallia =) ) 2 eurolla.
Rasmus Nalle kirjoja, uuden veroisia, 2,50 euroa kpl. Ostin 4 kpl:tta.
Hedelmäkulho (tuommoista punottua metallilankaa) 2 eurolla. Ihanan iso, siihen mahtuu vaik kuinka paljon hedelmiä.

• Tykkää
Kyllä viimeviikkosetkin löydöt kelpaa :)

Ihana setti. Ja ihan huippua, että löysit sitä lisää. Tuossa kohtaa sen hinnan ei mielestäni ole niin väliä, koska siinä on erilainen tunneaspekti :)
No juu, mutta kun niillä ei oo mitään virkaa.
Kannussa on tulitikut ja sytkärit, kattilassa voi ehkä kuivattaa hevosille leipää ja ton tonkan ajattelin täyttää mun puisilla keittiölastoilla. Pitää vaan toi kansi laittaa roikkumaan jollain manillanarulla siihen kahvaan.

• Tykkää
Stephen W. Hawking

Ajan lyhyt historia
Alkuräjähdyksestä mustiin aukkoihin

Oli ilmainen ja kaiken lisäksi näyttää lukemattomalta. No, en nyt tiedä tuleeko munkaan sitä luettua. Ei taida olla sieltä helpoimmasta päästä teksti.

• Tykkää
[QUOTE="Tuikku";24748727]Stephen W. Hawking

Ajan lyhyt historia
Alkuräjähdyksestä mustiin aukkoihin

Oli ilmainen ja kaiken lisäksi näyttää lukemattomalta. No, en nyt tiedä tuleeko munkaan sitä luettua. Ei taida olla sieltä helpoimmasta päästä teksti.[/QUOTE]

Mun miehellä on tuo Ajan lyhyt historia myös. Se tykkäs siitä. :)

Mulla ollut kohtuullisen heikko saalis viime aikoina. Tytölle HM "hienostelutakki" 5€, puolivuosikerta v. -86 akuja 2,50. Niin ja pojalle ilmeisesti käyttämätön (?) Remun toppatakki kokoa 104 9,50. Noi takit oli hyviä, varsinkin toi Remu missä ei ollut pienintäkään käytön jälkeä, ja on sellanen tanakka kun uudet takit on.

Muita "löytöjä" http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2037020-luulin-jo-nahneeni-kaiken-kirpparilla/

Tuon sun toisen "löytöketjus" tänään näinkin. Mä en saata uskoa, että ihan heti myyjä saa sitä 120€ siitä puvusta, mutta ainahan sitä yrittää voi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24748728:
Pitäiskö munkin laittaa joku kirppisblogi pystyyn?
Onks semmoisen tekeminen ja pitäminen vaikeeta?

Pitäis. Mun mielestäni kirppisblogeja ei voi olla liikaa :D

Ja se on helppoa, kuin heinän teko.

Yhteistyössä