Kävin elämäni ensimmäistä (ja todennäköisesti viimistä) kertaa Seinäjoen kirppiksellä. Eli miten ois KIRPPISPINO?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tampereen Radiokirppiksellä tulee käytyä, sieltä löytää melkein aina jotain kivaa vaatetta.
Ainoa miinus siitä, että työntekijöillä ei ilmeisesti ole hajuakaan siitä, mitä tarkoittaa asiakaspalvelu...

Oletko sinä ikinä kuullut puhuttavan että pohjanmaa on kuuluisa lakeuksistaan, ei mäistään? Pitää olla aika impesilli kun tulee Seinäjoelle etsimään mäkiä??? Onhan siellä yksi mäki, Jouppilanrinne, taitaa siitäkin olla puolet paikalle tuotua.

[QUOTE="vieras";24743109]Oletko sinä ikinä kuullut puhuttavan että pohjanmaa on kuuluisa lakeuksistaan, ei mäistään? Pitää olla aika impesilli kun tulee Seinäjoelle etsimään mäkiä??? Onhan siellä yksi mäki, Jouppilanrinne, taitaa siitäkin olla puolet paikalle tuotua.[/QUOTE]

Mä tuota lakeusasiaa ihmettelinkin. Seinäjoella oli Lakus sitä ja Lakeus tätä, mutta paskat siellä mitään lakeuksia ollut. Kun mä olin (ehkä siis sitten olen imbesilli) luullut, että lakeuksilla tarkoitetaan vuorten lakia. Olin siis yhdistänyt sanan "Lakeus" Lappiin ja korkeuksiin.

Mutta ei se sana sitten mitään semmoisia tarkottanutkaan, vaan se tarkoittikin tasaista aluetta. Ja sitä se Seinäjoki tosiaan sitten oli.

Joskaan en mä sinne saakka siksi matkustanut, että lähden etsimään mäkiä. Enkä mä niitä sielläkään etsinyt sen kummemmin, kuin mitä kävellessä tai autolla istuessa tuli mentyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24743119:
Mä löysin tänään ikean vanerisen lehtikotelon 50 sentillä ja nyt niitä on saatava lisää.

Muumimukeja metsästän, mut ei täällä niitä oo.

Meillä on pari semmoista lehtikoteloa ja ne on ainoat, mitkä meillä on lasten käsissä kestäneet. Eli hyvä löytö :)

Mä tuota lakeusasiaa ihmettelinkin. Seinäjoella oli Lakus sitä ja Lakeus tätä, mutta paskat siellä mitään lakeuksia ollut. Kun mä olin (ehkä siis sitten olen imbesilli) luullut, että lakeuksilla tarkoitetaan vuorten lakia. Olin siis yhdistänyt sanan "Lakeus" Lappiin ja korkeuksiin.

Mutta ei se sana sitten mitään semmoisia tarkottanutkaan, vaan se tarkoittikin tasaista aluetta. Ja sitä se Seinäjoki tosiaan sitten oli.

Joskaan en mä sinne saakka siksi matkustanut, että lähden etsimään mäkiä. Enkä mä niitä sielläkään etsinyt sen kummemmin, kuin mitä kävellessä tai autolla istuessa tuli mentyä.

Mikä sun yleissivistysasteesi on, joko sinä olet kolmasluokkalaisen tasolla muissa asioissa?

Kangasalla, Lentolan Prisman lähellä on se yks iso kirppis, mikä lienee sen nimi, siellä on usein hyvää ja halpaa tavaraa. Mun mielestä Tampereen Radiokirppiksellä on usein ylihinnoiteltua tavaraa. Ja samoin Kangasalan lastenvaatekirppis Puotikuussakin monet ylihinnoittelee tavaransa. Mä tykkään käydä Mll:n paikallisyhdistysten kevät- ja syyskirppiksillä. Parhaat on Kangasalla ja Pirkkalassa, missä mä oon käyny. Just oli ne molemmat viime viikonloppuna ja mä ostin lapselleni kassikaupalla vaatetta ja pulkan ja leluja ja vaikka mitä!

[QUOTE="milla";24743156]Kangasalla, Lentolan Prisman lähellä on se yks iso kirppis, mikä lienee sen nimi, siellä on usein hyvää ja halpaa tavaraa. Mun mielestä Tampereen Radiokirppiksellä on usein ylihinnoiteltua tavaraa. Ja samoin Kangasalan lastenvaatekirppis Puotikuussakin monet ylihinnoittelee tavaransa. Mä tykkään käydä Mll:n paikallisyhdistysten kevät- ja syyskirppiksillä. Parhaat on Kangasalla ja Pirkkalassa, missä mä oon käyny. Just oli ne molemmat viime viikonloppuna ja mä ostin lapselleni kassikaupalla vaatetta ja pulkan ja leluja ja vaikka mitä![/QUOTE]

Kiva kuulla, että teit löytöjä MLL-kirppikseltä :) Jos vaan sunkin jaksan, niin menen huomenna kiertämään Kaarinan MLL-kirppiksen...sieltä kun yleensä tekee ihan huippulöytöjä :)

Viimeksi muokattu:
Meillä on pari semmoista lehtikoteloa ja ne on ainoat, mitkä meillä on lasten käsissä kestäneet. Eli hyvä löytö :)

Tossa mun "hyvässä löydössä" on vaan se vika, että täältä on reilu 100 kilsaa ikeaan, että muutaman lehtikotelon takia en viitti lähteä. Tein just ikeakauppalistaa ja sain loppusummaksi noin 40€, joten en vielä lähde, kun bensoihinkin menee kolmisen kymppiä.

Ai niin ja sit mä ostin "minne menet pupu tupuna"-kirjan (vai pitäiskö sanoa lehden?) kans 50 sentillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24743179:
Tossa mun "hyvässä löydössä" on vaan se vika, että täältä on reilu 100 kilsaa ikeaan, että muutaman lehtikotelon takia en viitti lähteä. Tein just ikeakauppalistaa ja sain loppusummaksi noin 40€, joten en vielä lähde, kun bensoihinkin menee kolmisen kymppiä.

Ai niin ja sit mä ostin "minne menet pupu tupuna"-kirjan (vai pitäiskö sanoa lehden?) kans 50 sentillä.

Sä et nyt ollenkaan muista sitä, miten paljon sä huomaat siellä Ikeassa kaikkea tarvitsevasi, joten kyllä sinne voi lähteä, vaikka listassa olisi 40e edestä ostoksia. Kassalla saat kuitenkin löylätä korttia vähintään sen summan tuplaten, ehkä jopa triplaten :D

Sä et nyt ollenkaan muista sitä, miten paljon sä huomaat siellä Ikeassa kaikkea tarvitsevasi, joten kyllä sinne voi lähteä, vaikka listassa olisi 40e edestä ostoksia. Kassalla saat kuitenkin löylätä korttia vähintään sen summan tuplaten, ehkä jopa triplaten :D
Mä en usko, että mun loppusumma kuitenkaan kasvaa ihan hirveesti, koska lähtisin kuitenkin henkilöautolla ja ektorppi ei sinne mahdu.
Mutta kun sit tarvii mennä kuitenkin käymään toys'r usissakin ja SINNE menee toista sataa heittämällä, joten parempi unohtaa koko lehtikotelon ostoreissu.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24743217:
Mä en usko, että mun loppusumma kuitenkaan kasvaa ihan hirveesti, koska lähtisin kuitenkin henkilöautolla ja ektorppi ei sinne mahdu.
Mutta kun sit tarvii mennä kuitenkin käymään toys'r usissakin ja SINNE menee toista sataa heittämällä, joten parempi unohtaa koko lehtikotelon ostoreissu.

No siinä tapauksessa :D :D :D

[QUOTE="Miukumauku";24743225]Chefillä kiva blogi. OSaako joku laittaa linkkiä muihin kirppis-blogeihin? Muihin kuin lapsiin keskittyviin?[/QUOTE]

Kiitos. Mulla on vaan noita lapsiin keskittyviä omissa suosikeissa, joten en osaa auttaa : /

Pohojanmaa on kyllä yhtä lakeutta. Ammatikseenkin ajava mieheni pitää noita pohojanmaanreissuja tylsinä ajamisen kannalta, tasaista, tasaista ja vähän lisää tasaista maastoa eikä juuri vaihtelua. Itse siis sieltä kotoisin, takaisin en oo suunnitellut palaavan, nämä nykyiset maisemat tuntuvat kotoisammilta. Seinäjoellakin muutaman vuoden asuin, hetken piti muistella mikäs kirppis tuo olikaan mistä chef mainitsi :) Tungos on kyllä kaaottinen kaikilla Seinäjoen kirppiksillä lauantaisin, kun ajelevat maakunnistakin shoppailemaan.

Viimeksi käytiin kirpparikierroksella Pirkkalan puolella Alfassa, löytyi taas muutama uusi kirja minulle, pari lastenvaatetta (en jaksa olla taikauskoinen vauvakuumeillessani, ostan jos löydän jonkun todella ihanan) ja vähän käsityösälää. Ja vihdoin tutustumassa tuohon Jonnan kirppariin, sieltä löytyi miehelle gollegetakki, joku leffa ja pussillinen marmorikuulia joista osa taitaa päätyä äidilleni (tekee kuntoutusreissuilla lasiperhosia ja marmorikuulista tulee sopivia päitä niille) ja pari isointa sai jo kissa leluikseen.

Varmaan yksi parhaimmista kirpparireissuista tältä syksyltä oli PLT-kirpparille. Mies löysi halvalla kameran, joka tosin päätyi hänen isälleen joka tahtoi "uuden" digikameran. Laturia ja muuta pientä joutuivat tilailemaan siihen kun oli tosiaan löytötavarapuolelta. Ja itselle muovikassillinen kovakantisia kirjoja euron kappaleelta. Toisinsanoen halvalla, usein tuonkin kirjailijan pokkaritkin maksaa vähintään kahta euroa (mikä alkaa itsellä olla kipuraja mitä suostun maksamaan).

• Tykkää
Reactions: chef
Mä ostin äskettäin 6 kpl laseja kympillä. Oli kivoja, tykkäsin kovasti ja ajattelin, että toimivat hyvin semmoisina arkilaseina.

Pieleen meni. Sen jälkeen sain tietää, että ne onkin perkule arvokkaita. Ei ois hullua pyytää niistä sitä kymppiä kipaleelta... Joten nyt mulla on käsissä lasit, joita en raaski käyttää. :D

P.s. kävin kattoo sun blogia. Oot löytäny halvalla sika hyvän haalarin. Tuon NameIt:n. :)

Kiva kun kävit Seinäjoellakin kiertelemässä :D mäkin oon ahkera kirppistelijä ja juuri tänään kolusin Shoppiksen läpi, ja eilen toisen huippukirppiksen Ullakon... Shoppikselta löytyi 2 paitaa á 1e ja 3e mulle, käsinukkepupu 0,70c tytölle leikkiauto 1e ja jotain muuta, mitä en nyt saa päähäni :P näin siellä yhdessä pöydässä useampiakin rasmus nalle-kirjoja, ja heti mietin ootko juuri kyseisestä pöydästä napannut omankin löytösí :) Sulla on kiva blogi, luen sitä aina aika ajoin.

Yhteistyössä