kävin eilen ruokaostoksilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järki hoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järki hoi

Vieras
Ihmettelin, että jopas on tässä kaupassa auki kiskottuja lasten halpisleluja. monesta oli pakkaus avattu, siinä vaan hyllyllä.

Karkkihyllyillä olin ja kassalla pitkään ja huomasin siinä myös yksinäisen mieshenkilön. Tuli perääni kassalle. Kun olin pakannut ostokseni ja tämä mies oli myös pakannut omansa (hänellä vähemmän ostoksia, saimme suinnilleen samaan aikaan pakattua), alkoi huudella sieltä lasta nimellä. Jostain tuli noin 3-4vuotias lapsi, sieltä hyllyjen seasta. Kassa siinä apuna huuteli häntä, kun ei heti ilmestynyt. Tuttuja näyttivät olevan kassan kanssa.

Huh! Rankkaa asua täällä junttien maassa!

Mua kyllä korpeaa pirusti kun ihmiset jättävät pienet tenavansa itsekseen pyörimään kauppaan samalla kun hoitavat ostoksensa... Ymmärrän kyllä isomman lapsen kanssa (jonka tiedät osaavan käyttäytyä niin ettei riko/riehu ympäri kauppaa), mutta alle koulu ikäisen dumppaaminen jonnekkin leluhyllylle..Ei perhana.

Useammin kuin kerran on kaupassa saanut väistellä ympäriinsä juoksevia muksuja, ja selittää siinä omalle poitsulle että joo..ne nyt vähän riehuu.

Niin, siis tää lapsukainen (tosin olen huono arvioimaan lapsen ikää, toppavaattesten lasten ikää on vaikea sanoa) oli ollut vähintään sen 10 minuuttia kaupassa itsekseen isänsä pyöriessä kassan lähellä, missä minäkin olin. Isästä ihan normaalia vaikutti olevan ja kassakin tuntui pitävaän normaalina että pikkulapset itsekseen kiertelevät kaupassa kun isä tekee ostoksia.

Ja ennen tätä episodia ihmettelin avattujen lelupakkausten määrää tuossa pikkuruokakaupassa, leluhyllyn ohi kävellessäni. Joka toinen halpislelupakkaus oli auki. Hieman liioiteltuna. Mutta siis monta avattua pakkausta hyllyillä.

Ja mä kun uskalsin täällä kerran kirjoittaa ja kritisoida tästä lasten yksin jättämisestä leluhyllylle, niin minua pidettiin tiukkapipoisena nutturapäänä.

Hyvä että muitakin "tiukkapipoja" on!