Kaverisynttäri mietintää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Täytekakkua en meinaa kaverisynttäreille tehdä vaan suolaisten tarjottavien lisäksi ajattelin jäätelöbaaria vai olisikko letut tai vohvelit parempia kuin jätski?

Ja onko teillä kaikilla jotain ohjelmaa, esim. ongintaa ja pelejä vai voiko olettaa että juhlakalu vieraineen keksii tekemistä? Kyseessä 7-v. tytön synttärit.
Jotenkin tuntuu ettei aika ja energia riitä enää miettimään ohjelmaa kun 4 iltaa viikossa menee lasten harrastuksissa ja sitten lauantai ollaan jääkiekkoturnauksessa kun sunnuntaina on synttärit.

Meillä oli just 8v pojan kaverisynttärit. Ei ole koskaan ollut mitään erityistä ohjelmaa, äkkiä se pari tuntia kuluu :) Aikas vauhdikasta oli kyllä meno, piti viimeseks vartiks mennä pihalle :P

Meillä oli juuri viime viikolla tytön (Iines) nimpparin kunniaksi lettukestit.

Suoraan koulusta tulivat meille ja välipalaksi lupasin paistaa lettuja. Alunperin olin luvannut, että 4 kaveria, mutta jotenkin juttu levisi niin, että lettukesteillä oli 7 kaveria + nuo 3 omaa.

Oli siinä paistamista, mutta hyvin tekivät letut kauppansa.
Pari tuntia meni kuin siivillä. Ei siinä äidin tarvinnut olla ohjelmaa keksimässä

[QUOTE="Vieras";27089620]Vohvelit ovat hyviä, jos ehdit juhlissa seisomaan vohveliraudan vieressä ja paistamaan. Taikinan voi tehdä vaikka ed päivänä.[/QUOTE]

Ehdin seisomaan jos ei mitään ohjelmaa järjestetä, mies voi muuten vahtia lapsia. Jamuutenkaan ei ole tarkoitus kovin montaa vierasta kutsua.

Letut/vohvelit on tosi suuritöisiä, joten helpommalla pääsee, kun tekee kakun.

Eikä tarvitse välttämättä tuon ikäisille olla ongelmaa, kyllä ne itse keksivät.

[QUOTE="...";27089743]Letut/vohvelit on tosi suuritöisiä, joten helpommalla pääsee, kun tekee kakun.

Eikä tarvitse välttämättä tuon ikäisille olla ongelmaa, kyllä ne itse keksivät.[/QUOTE]

Mutta letut tai vohvelit maistuu tuon ikäisille TOSI HYVIN. Täytekakku sen sijaan tahtoo jäädä syömättä

[QUOTE="...";27089743]Letut/vohvelit on tosi suuritöisiä, joten helpommalla pääsee, kun tekee kakun.

Eikä tarvitse välttämättä tuon ikäisille olla ongelmaa, kyllä ne itse keksivät.[/QUOTE]

Kaverisynttärit on suuritöisiä, joten helpommalla pääsee, kun ei tee lapsia.

:D

Mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi.

[QUOTE="...";27089830]Ei meillä ainakaan ole jäänyt. Tee joku hienon näköinen kakku, niin varmasti menee. Tai sitten joku makea piirakka, esim. joku suklaamoussetorttu. Itse en noin isolle porukalle jaksaisi lettuja paistaa ja kamala kärykin siitä tulee.[/QUOTE]

Meillä on kaverisynttäreitä ollut ennenkin, useit, ja koskaan ei kakkua ole juuri mennyt. Ja kyse ei ole siitä ettenkö täytekakkua (tai muuta) osaisi leipoa.

Ja jos vieraita tulee n.5+sankari niin ei siinä oikeenkaan montaa lettua varmasti tarvi paistaa, ja meillä on ihan hyvin toimiva liesituuletin niin ei varmasti kauheasti käryäkään tule. Mutta vaihtoehtonahan on myös jäätelöbaari!

Meillä oli joskus tuo jäätelöbaari. Toimi hyvin. Jäätelön lisänä oli kaupasta valmiita vohveleita (pehmeitä, ei niitä keksejä), karkkeja, kastikkeita ja suolaisena lisäksi poppareita. Lapset sai itse tehdä omat annoksensa, joten siinäkin kului aikaa.
Onginta on helppo ja hauska toteuttaa. Suosittelen. :)

[QUOTE="vieras";27089907]Meillä oli joskus tuo jäätelöbaari. Toimi hyvin. Jäätelön lisänä oli kaupasta valmiita vohveleita (pehmeitä, ei niitä keksejä), karkkeja, kastikkeita ja suolaisena lisäksi poppareita. Lapset sai itse tehdä omat annoksensa, joten siinäkin kului aikaa.
Onginta on helppo ja hauska toteuttaa. Suosittelen. :)[/QUOTE]

Minä pääsen tukusta hakemaan vaikka mitä jädejuttuja jos päädytään tuohon jäätelöbaariin, harmi kun ei ole pehmiskonetta :)

[QUOTE="a p";27089858]Meillä on kaverisynttäreitä ollut ennenkin, useit, ja koskaan ei kakkua ole juuri mennyt. Ja kyse ei ole siitä ettenkö täytekakkua (tai muuta) osaisi leipoa.

Ja jos vieraita tulee n.5+sankari niin ei siinä oikeenkaan montaa lettua varmasti tarvi paistaa, ja meillä on ihan hyvin toimiva liesituuletin niin ei varmasti kauheasti käryäkään tule. Mutta vaihtoehtonahan on myös jäätelöbaari![/QUOTE]

Mä laittaisin mielummin jätskibaarin, koska inhoan paistaa lettuja meidän kuumassa keittiössä :)

Lapsille varmaan uppoaa hyvin sekä jätskit että letut, joten valitsisin sen mikä sun mielestä tuntuisi mukavammalta. Tai antaisin synttärisankarin valita, jos et itse osaa päättää :)

Yhteistyössä