Ja tuo edellinen oma kommenttini perustuu omiin valintoihini ja kokemuksiini. Olen se uraäiti, osittain pakosta, koska mieheni ei ollut erityisen tienaamiskykyinen, perintöjä ja apuja ei niin hirveästi ollut, ja myös, koska tarvitsin kodin ulkopuolisen työn oman pääni vuoksi (toki olisin vähemmän sitä tehnyt jos se olisi ollut taloudellisesti mahdollista). Yritin silti parhaani. Hassua kyllä monet vanhat kaverini, jotka olivat valinneet tykönään toisin, mielellään halusivat jatkaa yhteydenpitoa ja ystävöidä, mutta kyllä mä ne tiputin armotta, jotka aina tunsivat tarvetta siihen minun perhevalintojen kritisoimiseen, vaikkapa noin "hienosti peitellenkin". Taisin suurinpiirtein noita kommentissa 27 esittämiäni lausekäänteitä käyttääkin jonkun paremman ystävän kohdalla, mutta sitten oli niitä joista en vaan pitänyt niin väliä. Ystävyys on helppo hiivuttaa kiireisiin vedoten. Mikä on sitten ihan tarpeellistakin, nimittäin jos käy töissä niin se vähä vapaa-aika perheen kanssa on niin arvokasta, ettei sitä ole syytä piiloilkeisiin ihmisiin tuhlata, ei edes vaikka kotiäiti kovasti kaipaisi aikuista seuraa vanhoista kavereista...