A
app
Vieras
Harmittaa katsoa vierestä kun ystävälläni ja hänen perheellään on 10-vuotias koira joka on luonteeltaan todella ihmisrakas mutta myös laiska ja syöppö. Koiran hellyttävät kerjäystavat yhdistettynä sen laiskuuteen ja rakkauteen ruokaa kohtaan ovat kerryttäneet koiralle +16kg ylipainoa eikä ystäväni ja hänen perheensä ole asiasta moksiskaan. Koiralle syötetään surutta juustoa/kinkkua/ jäätelöä ties ihmisten ruokaa mitä se vain kerjää + tietysti omat koiranruuat päälle. Koira on niin vaivainen ettei jaksa löntystää kuin vajaan 2km lenkkejä n. tuntiin päivässä.
Asia ei tietysti minulle millään tavalla kuulu, mutta kun olen yrittänyt hienovaraisesti kaverille vihjata, (sanoin myös tuskastuneena asian suoraan, mutta siitä tuli sitten riita ja jätin asian sikseen) että ihmisten ruuat eivät koiralle sovi ja ylipaino vie koiran ennenaikaisesti hautaan niin vastaus kuuluu: "Joo joo, mutta kato nyt ku se on söpö, ei siltä voi kieltää mitää, eikä yks pala juustoa nyt mitään haittaa."
Ei tässä muutaa mutta koira on kaverille niin äärettömän rakas että sitten kun se (piakkoin) potkaisee tyhjää niin suru on perheessä suuri.
Asia ei tietysti minulle millään tavalla kuulu, mutta kun olen yrittänyt hienovaraisesti kaverille vihjata, (sanoin myös tuskastuneena asian suoraan, mutta siitä tuli sitten riita ja jätin asian sikseen) että ihmisten ruuat eivät koiralle sovi ja ylipaino vie koiran ennenaikaisesti hautaan niin vastaus kuuluu: "Joo joo, mutta kato nyt ku se on söpö, ei siltä voi kieltää mitää, eikä yks pala juustoa nyt mitään haittaa."
Ei tässä muutaa mutta koira on kaverille niin äärettömän rakas että sitten kun se (piakkoin) potkaisee tyhjää niin suru on perheessä suuri.