En lisännyt alle 1v:n ruokiin suolaa mutta yrttimausteita käytin heti kun siirryttiin kiinteisiin. Muutenkin tavallinen ruokamme on vähäsuolaista joten se on terveellistä myös sille yli 1vuotiaalle. Tavallista ruokaa alkoi siis syömään siinä 1-vuotiaana.Ketsuppia, currya ja chiliä en laita ruokiin vaan ne lisätään aikuisten annoksiin. Ne eivät sovi pojalle.
Leikkeleitä ym. suolaisia ja nitraatti pitoisia elintarvikkeita ei syötetä lapselle usein. Eivät kuitenkaan ole ihan pannassa. Eli en esim. voileipäkakusta ala nyppimään kinkkusiivuja pois
Nakkiakin on saanut maistaa. Lisäaineita en mielelläni anna lapselle joten karkkia ja jäätelöä ym. ei meillä syödä.
Itseasiassa mieheni on ruoka-asioissa minua tiukempi ja saan noottia jos olen antanut pojalle päivälle Pilttiä enkä tehnyt oikeaaruokaa. Yrittää kyllä esittää niin rentoa muille mutta kotona on ihan eri ääni kellossa...
Leikkeleitä ym. suolaisia ja nitraatti pitoisia elintarvikkeita ei syötetä lapselle usein. Eivät kuitenkaan ole ihan pannassa. Eli en esim. voileipäkakusta ala nyppimään kinkkusiivuja pois
Itseasiassa mieheni on ruoka-asioissa minua tiukempi ja saan noottia jos olen antanut pojalle päivälle Pilttiä enkä tehnyt oikeaaruokaa. Yrittää kyllä esittää niin rentoa muille mutta kotona on ihan eri ääni kellossa...