Kaverin puolesta (turha)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pellervo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pellervo

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
1 685
0
36
Ystäväni on lapsensa palvelija ja tekee lapsen eteen ihan mitä hyvänsä, päivän rytmi, syömiset, ulkoilut ja nukkumiset ja kaikki pyörii lapsen mielen mukaan. Hän ei ole kertaakaan ollut ulkona miehensä kanssa ilman lasta tämän synnyttyä, lapsi on nyt 1v ja 8kk- ja ystäväni on Aivan puhki.

Lapsi on aina nukkunut todella huonosti eikä ystäväni voi antaa pojan huutaa lainkaan, vaan menee saman tien hyssyttelemään ja hakee pojan viereensä, jolloin kumpikaan ei nuku kunnolla kun heräävät toistensa kääntyilyyn.

Hyvinä yöinä lapsi on nukkuu viiteen asti yhtä menoa, huonompina tämä ei nuku yhden jälkeen lainkaan.

Enkä tiedä mitä tehdä, ystäväni on niin poikki että aina kun nähdään tämä on itkun partaalla.

Tjuh... teki vaan mieli purkaa johonkin....

Ootkos kokeillu vienosti vihjata... se tosin voi olla vaikeeta, ainakin jos ystäväsi muistuttaa minua :)
No eiköhän Siperia opeta.
Onhan se hyvä että lapsesta pidetään huolta.
Mulla oli tuonikäiset jo tarhassa ja itsekin kävin töissä joten en minäkään niin hirveästi osannut ulkona miehen kanssa käydä. Tosin muu elämä pakotti pikku hiljaa pistämään hommat järjestykseen eikä lapsia ole tässä ehtinyt hemmotella piloille.

Sama kuin mulla aikoinaan. On niin kiinni lapsessa, ettei osaa irtaantua edes hetkeksi. Yrittää olla äitinä aina saatavilla.
Se että irtautuu päiväksi ja toiseksi saa levättyä. Huomaa, että lapsi pärjää muidenkin kanssa. Viimeistään silloin kun toinenkin lapsi syntyy perheeseen huomaa, että joka itkuun ja inahdukseen ei ole edes tarkoitus "vastata".

Niin, onko joku ollut itse vastaavanlaisessa tilanteessa ja miten olette kasvaneet siitä pois?

Ystäväni on myös uudelleen raskaana, seitsemännellä kuulla... mikä ei kyllä väsymystä ainakaan helpota.

Olen asiasta yrittänyt vihjailla enemmän ja vähän vähemmän hienovaraisesti... saapa nähdä.

Mekään ei olla oltu miehen kanssa ulkona lasten synnyttyä. Taidettiin olla viimeksi keväällä 2004. Lapsia on tällä hetkellä kaksi ja kolmas tulossa, joten ei olla menossa vielä pitkäääään aikaan. Lapset on ollut tällä hetkellä vain kotihoidossa ja myös kolmonen tulee olemaan niin pitkään kuin mahdollista. Muistakaa lapset on pieniä vain hetken aikaa ja jää itselle mahtavat muistot.

Yhteistyössä