Kaverin koti!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tää voi olla jollekkin arka aihe, ja pyydän ehkä anteeksi etukäteen, MUTTA.. Tutustuin vähän aikaa sitten erääseen perheenäitiin,joka on kahen lapsen yksinhuoltaja. He asuu kaupungin vuokra-asunnossa. Menin sitten pyynnöstä kahville ja nainen on varsin mukava -voisi olla jopa ystävä ainesta, MUTTA..
Siis heillä oli tosi siisti ja puhdas koti -mitä nyt lasten leluja vähän siellä täällä, mut se niitten sisustus -voi luoja! Kun ei ollu mitään sisustusta. Matot, verhot, huonekalut, sohva, ruokaryhmä ja kaikki maholliset kodin sisustuksessa "tappeli" keskenään värien ja mallien mukaan toisistaan. Siis ei minkäänlaista väriyhdistelmää eikä mallia. kaikki kuin sekaisin hankittu. mä mietin vaan et miten voi olla noin. ei siis mitään tyyliä tai mitään. Kaveri on mukava ja tosiaankin tutustumisenarvoinen ihminen. Mä jäin vaan miettimään et mistä tällänen kertoo?

Taisit käydä meillä :D Meillä on kaikki sekaisin hankittu, eikä mitään tyyliä kun mulla ei tosiaankaan ole mitään kiinnostusta sisustamiseen. Eikä oikein rahaakaan sellaiseen :) Tai lähinnä kulutan rahani mieluummin muuhun. Meillä on sellaista juu myönnän :wave:

[QUOTE="vieras";25669287]Mussa? enhän mä sitä oo ollu sisustamassa..mut kun ei yhtään mitään sellasta tiettyä, tiedätkö mitä tarkoitan?[/QUOTE]

Sussa sillä tavoin, että _sinun_ mielestäsi asunto on sellainen ja tällainen.
Puoliksi huumorilla :)

voipi olla rahastakin kiinni. Eikö se riitä, että koti on puhdas? Mitä se kertoo ihmisestä, joka miettii noin ankarasti toisen sisustusmakua? Joku sisustaa ja käyttää kaiken aikansa/rahansa siihen ja toiset harrastaa sitten jotain muuta :)

• Tykkää
Reactions: rops
Mä voin alkaa Ap sun ystäväks :D Itse sisustan jatkuvasti, se jotenkin kuuluu mielessäni onnelliseen elämään. Mulla on kuitenkin paras ystävä tuollainen samanlainen, joka ei ole pätkääkään kiinnostunut sisustuksesta. Hänellä on myös aina siistiä ja puhdasta, mutta mua häiritsee aivan kamalasti kun siellä ei oo mitään sisustusta, vaan kaikki huonekalut ja muut on saatu lahjoituksina. Hänellä syy on luultavasti se, että hän on aivan järkyttävän pihi!

Taisit käydä meillä :D Meillä on kaikki sekaisin hankittu, eikä mitään tyyliä kun mulla ei tosiaankaan ole mitään kiinnostusta sisustamiseen. Eikä oikein rahaakaan sellaiseen :) Tai lähinnä kulutan rahani mieluummin muuhun. Meillä on sellaista juu myönnän :wave:

Mutta viihdytkö ite sitten sellasessa kotona? eikö ne erilaiset tavarat maksa suurin piirtein yhtä paljon kuin samanlaiset, jos ostaa edullisempaa mallia/tai edes samoja sävyjä tms?

[QUOTE="vieras";25669319]Mutta viihdytkö ite sitten sellasessa kotona? eikö ne erilaiset tavarat maksa suurin piirtein yhtä paljon kuin samanlaiset, jos ostaa edullisempaa mallia/tai edes samoja sävyjä tms?[/QUOTE]

Viihdyn tietysti. :D Ei kai meillä nyt tällaista olisi jos en viihtyisi. Pointtini onkin siinä että mä en voi mennä tosta vaan kauppaan ostamaan uutena MINKÄÄNLAISIA huonekaluja, en erilaisia enkä samanlaisia. Osa huonekaluista on saatuja tai perittyjä, osa halvalla ostettuna kun joku on vaihtanut omiaan.

[QUOTE="vieras";25669319]Mutta viihdytkö ite sitten sellasessa kotona? eikö ne erilaiset tavarat maksa suurin piirtein yhtä paljon kuin samanlaiset, jos ostaa edullisempaa mallia/tai edes samoja sävyjä tms?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä se haittaisi viihtyvyyttä sen enempää kuin lastulevyhökötykset? Eikä köyhällä ole varaa kunnon huonekaluihin, joten sama ottaa se mitä saa ilmaiseksi sukulaisilta yms. Minullakin oli pitkään mummolta saadut verhot ikkunassa riippumatta siitä miten hyvin ne kävivät sisustukseen.

Mä tunnen useammankin sellaisen ihmisen, jota sisustaminen ei kiinnosta. Ovat ihmisiä, joille ruokapöytä on ruokailua eikä katselua ja ihastelua varten. Sänky sitä varten, että siinä nukutaan. Jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25669299:
No olisko niin, että on ottanut mitä on saanut kun on eronnut? Ei yh:lla ole varmaan rahaa tai aikaa juosta huonekalukaupoilla.

Niinpä.. mulla on vähän sekin,että sitten kun rahaa onkin, niin pitäisi jotenkin järjestää kamojen kuljettaminen kahteen suuntaan, ensin vanhat pois, sitten uudet tilalle.. en vaan jaksa siihen touhuun ryhtyä. :P Ei kiinnosta niin paljon. :) On niin paljon muutakin ajankulua. Ja rahan myös.

Yhteistyössä