Kaverin HULLU mies

• Viestiketjun aloittaja ap.....
  • Ensimmäinen viesti
ap.....
Voiko tässä tilanteessa tehdä mitään?

Kaverin mies hakkaa mun kaveri kokoajan, muutama päivä sitten jo verilensi ,
ei kuulemma uskalla lähteä pois.. Haluu kuulemma pois sieltä mutta kun hänen
omien sanojen mukaan tää mies ei päästä.
Poliisit olis tän kaverin hakenut sieltä pois, kävivät siellä mutta ei tyttö suostunut pois lähteä. Tällä tytöllä on paha paniikkihäiriö ja masennusta, ei syö siihen lääkkeitä.
Saa turpaan muutaman kerran kuukaudessa, tosi kamalaa väkivaltaa, kuristamista,hukuttamista,hakkaamista ym...
Miten toimii pakkohoito? Ei se varmaan tässä tilanteessa auta?

Tää on ihan kamalaa kun ei pysty auttamaan.
Tyttö ei ite uskalla lähteä kun pelkää tätä miestä, vähän veikkaan että joku päivä
jompukumpi sieltä lähtee ruumisautolla.

Sun kaverin täytyy itse, käsittää tuo asia. Voit yrittää tukea, kannustaa ja rohkasta.

Aikanaan olin itse väkivaltaisen miehen kanssa 4- vuotta. Mun kaveri autto, tuki ja rohkas. Lopulta käsitin itse, että olin tuhoamassa omaa elämääni ja itseeni. Se ei ole helppo lähtee, vaikkei tunteitakaan enää olis, mutta se pelko... Se estää toimimasta ja se tuntuu lamauttavalta. Kaverini autto mua muutossa ja itseasiassa, mun kaveri halus mut luokseen asumaan. Asuttiin pitkä aika kämppiksinä ja kaverini autto käymään asiaa läpi. Tosin sillonkin vielä ratkasin asian siten, että ryyppäsin. Toki se aina sopi kaverille, kun sattu myös olemaan alkoholiin menevää sorttia. Öisin näin exästä hirveitä painajaisia, heräsin hikisenä, tarkistin aina ikkunasta, ettei ole tullut hiippailemaan meijän nurkille ja kaupungilla/viihteellä tarkkailin ympäristöä. Totakaan ei helpottanu se, että exä uhkaili mua ja kuitenkin olin eronnu ja silti se sama pelko hallitsi mun elämää. Nykyinen mieheni näytti sen todella, että on kilttejä ja hyviä miehiä. Aluks oli todella vaikee luottaa ja hirmu epäluulonen, arka ja varovainen. Säikyin paljon, sitä jos mieheni hiippaili selkäni taakse, niin että vaan varjo häilähti, säikyin riidan aikana jos mieheni noppesti nosti käsiään ylöspäin, luulin että aikoo lyödä jne.

Nyt näen vain satunnaisesti painajaisia exästä, mutta muutoin on kaikki hyvin ja olen onnellinen. En käytä alkoholia, ei vaan tee mieli. Nautin kaikesta tästä, että mulla on perhe. En koskaan exän kanssa ollessa, etes uskaltanu toivoa tämmöstä onnea, enkä etes uskonu, että saisin koskaan perhettä ja kunnollista ja hyvää miestä. En uskonu, että kukaan kunnollinen ja hyvä mies, etes kattois mua päin, saati, että haluis mun kanssa parisuhteen.

Mutta keskustele kaverisi kanssa asioista ja sano, että autat. Älä käännä selkääsi, koska saatat olla ainoa, joka hänellä todella on henkisesti läsnä. Mutta terapeutiksi älä ala, mutta ole tukena ja apuna tarvittaessa. Kannusta ja puhu, selitä oma pelkosi, että pelkäät hänen puolestaan. Voimia sun kaverille ja sulle. Toivon totisesti, että kaverisi heräis tohon tilanteeseen. Tuntuu aina pahalta, kun luen näitä parisuhdeväkivalta juttuja. Nousee aina mieleen tuo oma tilanne ja muistan hyvin sen pelon, ahdistuksen ja masennuksen.

ap....
Juttelisin kyllä , mutta kun se hänen mies pitää tän kaverin kännykkää, lukee viestit, kuuntelee puhelut... :( Todella harvoin tää tyttö saa tilaisuuden salaa puhua esim netissä, kun tää mies nukkuu.. Tää on kamalaa, pitääkö tässä nyt sit odottaa et jompikumpi sieltä lähtee ruumisautolla, poliisit ei voi auttaa eikä kai pakkohoitokaan tälle tytölle onnistu.. :( huoh

"vieras"
Juttelisin kyllä , mutta kun se hänen mies pitää tän kaverin kännykkää, lukee viestit, kuuntelee puhelut... :( Todella harvoin tää tyttö saa tilaisuuden salaa puhua esim netissä, kun tää mies nukkuu.. Tää on kamalaa, pitääkö tässä nyt sit odottaa et jompikumpi sieltä lähtee ruumisautolla, poliisit ei voi auttaa eikä kai pakkohoitokaan tälle tytölle onnistu.. :( huoh
Ei poliisit voi tätä tyttöä väkisin kodistaan viedä. Jos kerran poliisit ovat kotona käyneet ja antaneet mahdollisuuden lähteä siinä käynnillä, niin hänen olisi itse tehtävä se päätös lähteä.

ap-----
kaikki tietää mitä sille tytölle tapahtuu... mut vaikea on saada aikuista ihmistä kotootaan pois :( siltä tytöltä on hiuksia revitty,luita murtunut, potkittu, uitettu päätä vedessä... mite joku voi haluta olla tollasessa suhteessa..vai onko toi ees mikää suhde... sairasta pakottamista ja pelottelua siltä mieheltä

Vierasw
Menkää isolla porukalla käymään. Tytön perhe mukaan, kavereita puolisoineen. Sillai että se mies on kotona, että molemmat ovat. Selittäkää että mies tekee väärin. Sanokaa äijälle, että se tarvii hoitoa ja että tytön on lähdettävä pois.
Ja yksikin väärä liike jotakuta teitä kohtaan, niin poliisi paikalle, ja teitä täytyy olla niin monta että on ylivoima. Monta todistajaa.
Paras olisi jos sen miehen omaa perhettä olisi mukana...

Hän on koukussa... ikävä sanoa tämä, mutta oloa voisi verrata siihen kun on koukussa aineisiin. Koska ne ajat kun ei ole kauhean kamalaa, on (tai tuntuu) täydellisen ihanalta.
Hän tarvitsee apua, poliisi ei pysty auttamaan. Sinun täytynee kerätä joukkue (ystäviä ja/tai sukulaisia ja pelastaa hänet sieltä pois.

Määä
Eikö lähisuhteissa tapahtuva lieväkin pahoinpitely ole tullut hiljan yleisen syytteen alaiseksi? Poliisi pitäisi saada paikalle tilanteen ollessa päällä, ja ruhjeiden näkyvissä, niin he voisivat puuttua? Lääkäriinkin sen vois yrittää saada, ei kai sitä muuta voi tehdä.

ap----
siellä on käyty, mutta ei ollut mitään vaikutusta, tyttö ei uskalla lähteä koston pelossa. on tää ihan hirveetä, kamala huoli kokoajan.. kaikki keinot on nyt koitettu mitä on keksitty.. ei viitsis lähtee lakiakaan rikkomaan.. ehkä on vaan odoteltava, että tyttö tulis järkiinsä, ellei ennen sitä tytölle käy huonosti.

ap.....
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28445941:
Eikö lähisuhteissa tapahtuva lieväkin pahoinpitely ole tullut hiljan yleisen syytteen alaiseksi? Poliisi pitäisi saada paikalle tilanteen ollessa päällä, ja ruhjeiden näkyvissä, niin he voisivat puuttua? Lääkäriinkin sen vois yrittää saada, ei kai sitä muuta voi tehdä.
Ei kuulemma poliisi voi tehdä mitään kun tyttö kieltää kaiken..

"kokenut"
Menkää isolla porukalla käymään. Tytön perhe mukaan, kavereita puolisoineen. Sillai että se mies on kotona, että molemmat ovat. Selittäkää että mies tekee väärin. Sanokaa äijälle, että se tarvii hoitoa ja että tytön on lähdettävä pois.
Ja yksikin väärä liike jotakuta teitä kohtaan, niin poliisi paikalle, ja teitä täytyy olla niin monta että on ylivoima. Monta todistajaa.
Paras olisi jos sen miehen omaa perhettä olisi mukana...
Tätä ÄLKÄÄ missään nimessä tehkö. Nainen jää vain kotiinsa ja mies kostaa hälle. Ennemmin niin, että tapaatte naisen yksin, jossain muualla. Tätä miestä ei voi muuttaa eikä häntä hoitoon pakottaa.

ap----
[QUOTE="kokenut";28445986]Tätä ÄLKÄÄ missään nimessä tehkö. Nainen jää vain kotiinsa ja mies kostaa hälle. Ennemmin niin, että tapaatte naisen yksin, jossain muualla. Tätä miestä ei voi muuttaa eikä häntä hoitoon pakottaa.[/QUOTE]

Tätä tyttöä ei pysty näkemään ilman hullua miestä, se mies ei päästä tyttöä yksin lähtemään mihinkään, ei edes kauppaan tai lääkäriin näyttämään näitä murtumia ym muita pahoinpitelyn jälkiä. sehän se tässä onki vaikeeta... soittaa ei voi kun puhelut kuunnellaan, viestit myös lukee aina joku ihan muu ku tää mies.

"lilli"
jompikumpi? eli tuo tyttökin käyttää väkivaltaa?

app---
Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28446007:
No jos on verissään ja silmät mustana ja hiuksia revitty, niin täytyy kai siinä jonkun voida tehdä jotain?
Poliisit oli käynyt ja ulkoisia väkivallan merkkejä ei ollut, eikai ku jäljet on paidan ja hihojen alla!! Kyllä tää on kamalaa kun ei kukaan pysty auttamaan että sellanen hullu hakkaaja joutuis hoitoon tai vankilaan

ap--
[QUOTE="lilli";28446031]jompikumpi? eli tuo tyttökin käyttää väkivaltaa?[/QUOTE]

En ihmettelis yhtään vaikka tää mies tappais tän tytön. Mies myös yrittänyt itsemurhaa kuulemma. Jos tyttö laittais ukolle vastaan niin kävis tosi tosi huonosti.

"kokenut"
Tätä tyttöä ei pysty näkemään ilman hullua miestä, se mies ei päästä tyttöä yksin lähtemään mihinkään, ei edes kauppaan tai lääkäriin näyttämään näitä murtumia ym muita pahoinpitelyn jälkiä. sehän se tässä onki vaikeeta... soittaa ei voi kun puhelut kuunnellaan, viestit myös lukee aina joku ihan muu ku tää mies.
Siis. Pitääkö tää mies ystävääsi jossain käsiraudoissa kotona sillä välin kun käy töissä/kaupassa/jotain?

"vieras"
Murtumia? Tässähän on jo vapaudenriistosta ja vakavasta väkivallasta kysymys. Jos kukaan ei tule väliin, niin eihän tyttö uskalla mitään puhua. Pelolla vaiennettu. Poliisit menee asuntoon jos epäillään vakavaa pahoinpitelyä.
Kyllä lähipiirin pitää lähteä tuota purkamaan poliisin avustuksella.

ap--
[QUOTE="kokenut";28446057]Siis. Pitääkö tää mies ystävääsi jossain käsiraudoissa kotona sillä välin kun käy töissä/kaupassa/jotain?[/QUOTE]

Ei käy töissä, mies on huumekoukussa, jos huumeet loppuu eikä rahaa tai muuta arvokasta tavaraa ole että sais huumeita ostettua, niin tytön hakkaus alkaa.
Uskoisin että kaupassa ne käy yhdessä, ja muutenki ulkona yhdessä hoitamassa asioita.
Vaikea niiden liikkumisesta sanoa kun eivät asu samalla paikkakunnalla kuin sukulaiset.
Mies myös vie tytön rahat, pitää hänen pankkikorttia

Yhteistyössä