Kaverin HULLU mies

• Viestiketjun aloittaja ap.....
  • Ensimmäinen viesti
"Eee"
Ne asuu ilmeisesti kerrostalossa? Jos olis mun tyttärestä kysymys, niin olisin jo pyytänyt naapuriapua sen verran, että olisin naapuriasunnossa korva kiinni niiden seinässä kuuntelemassa, koska pahoinpitelyä tapahtuu ja soittaisin silloin poliisit paikalle. Maksaisin sille seinänaapurille vaikka hotelliin täyshoidon siksi aikaa, tai mitä se nyt pyytäiskin, että saisin istua sielä kuuntelemassa sienän läpi.

If there's a will there's a way. Ihme porukkaa, kun eivät saa tilannetta hoidettua loppuun.

..
No on se kyllä kummaa hommaa. Käyttääkö tyttöki huumeita sitten vai miten ikinä on kiintynyt tommoseen tyyppiin? Vaikea ihmistä on auttaa jos se ei itse halua tai uskalla apua ottaa vastaan :( tyttö kyllä pääsis vaikka heti turvakotiin ja sitä kautta uuden elämän, voisi lähteä vaikka yöllä kun hullu nukkuu. Mut mut, kai se on se pelko niin voimakasta.

dsfddfdvsdf
Jos sukulaiset eivät aktiivisesti puutu tilanteeseen, niin lähteminen on hyvin vaikeaa. Pitäisi olla varma, että kun lähtee niin on joku joka auttaa käytännön asioissa ja vaikka fyysisesti puolustaa jos on tarve. Mutta jos ei ole ketään, niin on vaikea lähteä. Pelkät puheet ei ketään auta, varsinkaan kun ne ovat yleensä linjalla "mikset lähde tästä, ilmoitat poliisille jos se tulee perään" mutta sitten kun ukko tulee perään niin kukaan ei halua sitä hakattua kotiinsa. Ja lähteminen on vaikeaa senkin vuoksi, että on riippuvuussuhde siihen hakkaajaan. Jos ei itse pysty lähtemään, eikä ole ketään joka pakottaisi ja pelottaisi miehen pois, ei voi tehdä mitään.

Olin itse vuosikausia suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa. Omaiseni tiesivät koko ajan, mutta kukaan ei puuttunut millään tavalla, vaikka välillä naamani oli mustelmilla. Jos olisi omasta lapsestani ollut kyse, olisin soittanut poliisille, mutta omat vanhempani eivät viitsineet sitä tehdä. Minuun verrattuna tämä tyttö vaikuttaa onnekkaammalta. Ja kokemuksesta sanon myös, että tilanne loppuu vasta kun lanssi tai ruumisauto tulee.

Yhteistyössä